Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Povodom Dana Europe polaznici Škole ambasador Europskog parlamenta  IV. gimnazije 'Marko Marulić'  organizirali konferenciju na temu kvalitetnog obrazovanja

Povodom Dana Europe polaznici Škole ambasador Europskog parlamenta IV. gimnazije 'Marko Marulić' organizirali konferenciju na temu kvalitetnog obrazovanja

Pod mentorstvom prof. Natalije Palčić raspravljalo 4. globalnom cilju održivog razvoja

Povodom obilježavanja Dana Europe mladi ambasadori Škole ambasador Europskog parlamenta  IV. gimnazije 'Marko Marulić'  pod mentorstvom prof. Natalije Palčić organizirali su zoom konferenciju na temu 4. globalnog cilja održivog razvoja, a to je Kvalitetno obrazovanje. 

Na konferenciji, koju su izuzetno uspješno moderirali učenici Deni Miličević i Toma Jukić, sudjelovale su i naše partner škole: Gimnazija Dubrovnik, Gornjogradska gimnazija Zagreb, Gimnazija 'Fran Galović' Koprivnica te predstavnici hrvatskog ureda Europskog parlamenta i Europe direct Split.

Našem pozivu odazvale su se i drage gošće dr. sc. Mila BulićĐordana Barbarić -  predsjednica udruge MOST i Ana Majić, psiholog, Centar izvrsnosti SDŽ koje su podijelile svoja iskustva i stručna znanja o važnosti kvalitetnog obrazovanja u održivom razvoju.

Prof. Natalija Palčić, mentorica učenika u u ovom programu,  pojasnila je UN-ov strateški dokument 2030 Agenda iz 2015. godine u kojem su navedeni 17 Globalnih ciljeva održivog razvoja usmjerenih na rješavanje globalnih izazova današnjice. Naglasila je da je jedan od ciljeva održivog razvoja, a koji se nalazi pri samome vrhu prioriteta, upravo cilj br. 4 koji se odnosi na Kvalitetno obrazovanje te da usprkos bilježenju napretka posljednjih godina u području dostupnosti obrazovanja, svrha ovog globalnog cilja je osigurati učinkovito i jednako kvalitetno obrazovanje i promicanje cjeloživotnog učenja za sve.

Dr. sc. Mila Bulić sa Filozofskog fakulteta u Splitu radi na brojnim projektima koji se bave obrazovanjem ponudila nam je odgovore na pitanja o suvremenim kurikulumima i kvaliteti e-učenja u odnosu na redovnu nastavu. Naglasila je važnost uključenja međupredmetnih tema i korelacije različitih sadržaja jer ni jedan predmet nije otok sam  za sebe te kvalitetnih nastavnika za provedbu kvalitetnih kurikuluma. Osvrnula se i  na e-učenje koje mora biti pravilno odrađeno jer to nije samo isporučivanje sadržaja i zatim pregledavanje izrađenih zadaća.

Ana Majić, stručna suradnica psihologinja u Centru izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije, govorila je o odnosu našeg obrazovnog sustava prema darovitoj djeci i mladima te kako u naš obrazovni sustav uključiti razvijanje potrebnih vještina za bolju zapošljivost. Naglasila je da je nužno otvoriti prostor za rad sa darovitim učenicima te kako je cjeloživotno učenje dostupnije nego ikad što također pridonosi boljoj prilagodbi tržištu rada.

Đordana Barbarić, predsjednica Udruge Most, koja dugi niz godina pomaže raznim socijalno isključenim osobama i predano radi na otvaranju i širenju prostora za napredak u pomaganju ranjivim skupinama i s mladima, podijelila je s nama svoja iskustva i razmišljanje kako se uklapa ideja ovog globalnog cilja u njena nastojanja društvenog uključivanja ranjivih skupina i razbijanja predrasuda prema marginaliziranim društvenim skupinama.

Učenici su se vrlo zainteresirano uključivali u raspravu postavljajući zanimljiva pitanja vezana i za globalno financiranje obrazovanja u svrhu ostvarenja ovog globalnog cilja i poboljšanja pozicije najranjivijih skupina u pogledu obrazovanja. Zanimalo ih je i na koji način prepoznati darovite učenike i uključiti ih u projekte kao sto su centar izvrsnosti a osobito kako uključiti darovite učenike iz ruralnih sredina. Naglašena je i mogućnost izbora široke palete formalnih i neformalnih oblika učenja u svrhu promjene zaposlenja, što je danas uobičajeno na globalnom tržištu rada

Konferencija je polučila uspjeh koji je iskazan velikim interesom mladih za pitanja vezana upravo za kvalitetno obrazovanje kao globalni cilj održivog razvoja te se nadamo da će ovakvih razgovora biti više kako bi što veći broj ljudi osvijestio važnost održivog razvoja i svih njegovih sastavnica.

Vaša reakcija na temu