Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Prva osnovna škola za zanimanja budućnosti otvara se u Splitu

Prva osnovna škola za zanimanja budućnosti otvara se u Splitu

Škola Harfa će surađivati sa stručnjacima s FESB-a, PMF-a, Kemijsko-tehnološkog fakulteta, Medicinskog fakulteta...

Ovoga lipnja osnovnoškolci iz Splita i okolice mogu upisati prvu privatnu školu temeljenu na neuroznanosti i pravovremeno krenuti razvijati svoje talente za zanimanja budućnosti. Uz fundamentalne vještine, učenici će u školi stjecati i vještine novog doba koje se temelje na socio-emocionalnom razvoju i to zahvaljujući istraživačkom konceptu predavanja u kojima su učitelji u ulozi motivatora. Osnivačica škole Irena Orlović za Hrvatsku je nositeljica inicijative 'Schule im Aufbruch', koju je utemeljio ugledni njemački neurobiolog prof. dr. Gerald Hüther u svrhu reformiranja odgojno-obrazovnog sustava na temelju spoznaja iz neuroznanosti. 

- Modeli učenja u kojima učenici pasivno uče činjenice i citiraju ih van konteksta nisu više dovoljni jer mozak pamti ono što mu je važno. Neuroznanost je dokazala da ako želimo da djeca usvajaju nova znanja, znanju treba dati neko značenje, a da bi ga mozak razumio treba uključiti i njegove emocionalne dijelove. Kroz socio-emocionalne programe učenici imaju priliku izraziti svoje emocije, naučiti suosjećati, prihvaćati različitosti, osjećati okolinu u kojoj žive i najbolje razviti svoje potencijale za ono što se u svijetu može otkriti i stvoriti - objašnjava Orlović. 

Škola za budućnost 'Harfa' prati važeći kurikulum Ministarstva znanosti i obrazovanja, ali kroz posebno strukturirane nastavne programe, projektni rad i iskustveno usvajanje znanja. Umjesto fokusa na ocjene učenici će dobivati i feedback za svoja postignuća, a uz intelektualne sposobnosti pažnja će biti usmjerena i na socio-emocionalnu komponentu. Osim učitelja, povratnu informaciju će davati i učenici jer će imati priliku reći što su doživjeli tijekom svakog projekta te će svako jutro razgovarati međusobno o ciljevima koje žele postići toga dana. 

Na školskom rasporedu bit će predmeti kao što su dramska umjetnost, komunikacijske i prezentacijske vještine, izgradnja pozitivne slike o sebi, kojima će se djecu učiti razvijati emocionalnu inteligenciju kao nužnu životnu vještinu, a omogućen pristup igrama, video materijalima i digitalnom sadržaju za učenje, obrazovat će se u području grafičke, filmske, dramske i glazbene umjetnosti do te mjere da će primjerice, sami snimati edukativni video, pisati svoju knjigu ili dramsko djelo, za koje će nakon toga osmisliti i promociju.

- Od djece se danas puno traži, ali traži li se ono pravo znanje koje ih priprema za neizvjesnu budućnost? Rješavanje složenih problema od učenika uz vještine čitanja, pisanja, računanja, zahtijeva i vještine timskog rada, kritičkog promišljanja, prikupljanja podataka, upravljanja vremenom, sintetiziranja informacija, korištenja visokotehnoloških alata. Zato je ključno u okviru nastave ne izostaviti sve dodatne kompetencije koje će im trebati u životu, a koje formiraju način razmišljanja, ali i ono najvažnije: vlastito samopouzdanje - pojašnjava Irena Orlović.

Dodaje da je u drugim europskim zemljama budućnost već odavno počela i škole koncipirane na ovakvim metodama smislenog učenja koje može biti vlastiti izbor, djeluju diljem Njemačke: u Hamburgu, Dresdenu, Essenu, Düsseldorfu, Aachenu, Dortmundu, Münchenu. 

U Školi budućnosti djeca će učiti u grupama (3x6) u kojima će se njegovati empatična komunikacija i svako će dijete osjećati da pridonosi grupi, da je jednako vrijedno te da se tuđe mišljenje prihvaća kao ravnopravno. Škola Harfa će surađivati sa stručnjacima s FESB-a, PMF-a, Kemijsko-tehnološkog fakulteta, Medicinskog fakulteta, koji će kroz kreativne radionice pomoći djeci da se nauče izražavati kroz različite oblike umjetnosti u programu cjelodnevnog boravka. Tako će u prijepodnevnim satima sudjelovati u nastavi, a u popodnevnim u kreativnim radionicama i istraživačkim projektima. 

Privatna osnovna škola Harfa smještena je u području zaštićenog spomenika kulture, splitskog samostana svetog Ante. Prostrani interijer na 3000 metara četvornih u dvije etaže potpuno je prilagođen djeci - obuhvaća veliku moderno dizajniranu učionicu i atrij, a djeca će većinu nastave provoditi vani na svježem zraku. Školarina iznosi 32 000 kuna i može se plaćati kroz cijelu godinu, a upisi počinju u lipnju. 

Na webinaru koji će se održati 20. svibnja, u 18 sati, Irena Orlović će predstaviti Školu za budućnost - program, ciljeve i ishode, metodologiju rada te učiteljice koje će predavati u školi.

Za webinar se može prijaviti ovdje: https://bit.ly/Harfa_Registracija. Bit će interaktivan i svi zainteresirani imat će dovoljno vremena postavljati pitanja. 

Vaša reakcija na temu