KRAJ Lobirat će se za priključenje Splita i Dalmacije na Mediteranski koridor osnovne Transeuropske prometne mreže!

KRAJ Lobirat će se za priključenje Splita i Dalmacije na Mediteranski koridor osnovne Transeuropske prometne mreže!

Raspravljalo se o nacrtu Nacionalne razvojne strategije Hrvatske do 2030.


12.18 - Nakon pauze vijećnici su jednoglasno usvojili usuglašeni zaključak u kojem među brojnim točkama stoji ono zbog čega je sjednica sazvana na inicijativu SDP-a i oporbe, da se Split uvrsti u transeuropske prometne mreže.

- Traži se od Vlade i nadležnih ministarstava da pred tijelima EU, a koja se odnose na inicijativu da se postojeći Mediteranski koridor proširi tako da se svi infrastrukturni potencijali Splita, županije i Dalmacije obuhvate kroz osnovnu Transeuropsku mrežu prometnica sa svrhom njena povezivanja. Traži se da to Vlada uključi u stajališta o prijedlogu uredbe Europskog parlamenta i Vijeća o uspostavljanju instrumenata za povezivanje Europe te u budućem prijedlogu izmjena uredbe EP i Vijeća o smjernicama EU za razvoj transeuropske mreže - stoji jasno u zaključku.

Savjetnica u Europskoj komisiji je prethodno rekla da nisu dobili prijedloge proširenja te da je dobro da se održala rasprava o tome da se Split uključi u proširenje mreže i da počne lobiranje. 

Ima još alata, predviđena je 1,8 trilijarde eura, nova pomoć EU. Hrvatska treba plan.

- Sredstava ima, trebaju projekti i plan - ustvrdila je.

11.16 - Vijećnici su na pauzi. Usuglašavaju stavove za donijeti konačan zaključak.

10.46 - Mostov Ante Čikotić neposredno prije pauze je upozorio da u strategiji nedostaju 74 provedbena dokumenta.

- EU neće dati novac ako nema plan realizacije. Bez toga su lijepe želje - pozvao je Čikotić na ispravak.

10.01 - Poslije Kotura obratio se gradonačelnik Andro Krstulović Opara.

- Idemo zajednički do cilja. Nije kasno i nije šteta što se događa sada. Imali ste mogućnost raspravljati o integriranom prometnom rješenju kada ste raspravljali o masterplanu, tada je izostao zajednički stav. Netko je govorio loše o izrađivaču masterplana, a koridor Bukurešta Minhen radi tvrtka koja je nama radila taj dokument, oni za koji su neki vijećnici rekli da ne valja nama - iznosio je Krstulović Opara.

Nastavio je kako je Kotur lijepo predstavio tezu te da se može pokazati jedinstvo i poslati zajednički stav i prema Vladi i pregovaraču. 

Uključenje Splita u prometne koridore je jaka poruka. Rekao je da ga je Vlada uvrstila.

- Jutros u 7.18 ste vi vijećnici dobili zaključak od Kotura, a to nije lijepo, suprotno onome što ste kazali, da zajednički pripremimo. Ja nisam dobio taj zaključak. Razvojna agencija i ja smo pripremili dokument, vjerujem u dobre vaše namjere, ali nije sve razrađeno i nadam se da ćemo sastaviti kvalitetan dokument zajednički - poručio je.

Rekao je i da se zamisle vijećnici kako se promatra jedan grad koji nije u stanju promijeniti GUP, i ključne dokumente kao masterplan.

Replicirao je Kotur.

- Ne piše ono što je gradonačelnik rekao, Split nije uključen, Rijeka da, i mi tražimo da ga se uključi. To je svrha sazivanja sjednice. Može biti vaša riječ protiv moje, ali svatko to može provjeriti. Da ga je Vlada uvrstila, ne bi bilo ove rasprave - odgovorio je Kotur.

9.26 - Nakon početnih problema s kvorumom, jednoglasno je usvojen dnevni red tematske sjednice. Zbog bolesti Igora Stanišića, sjednicu vodi prvi potpredsjednik Gradskog vijeća Domagoj Maroević.

Prvi se za riječ javio inicijator tematske sjednice, Goran Kotur iz SDP-a.

- Važno je da se Split uvrsti u osnovnu mrežu mediteranskog koridora. Split ne smije izgubiti 20 godina. Volio bih da se sjednica održala u tijeku e -savjetovanja, ali itekako ima smisla i sada, da se u Saboru čuje stav splitskih vijećnika - kazao je među ostalim.

RANIJE OBJAVLJENO:

Splitski gradski vijećnici sastaju se prvi put ove godine na temu nacrta Nacionalna razvojna strategija Hrvatske do 2030 godine.

Svrha je, kako su naveli, argumentirana rasprava, o poziciji Splita u Strategiji, te donošenje Zaključka Gradskog vijeća koji bi se uputio kao komentar Grada Splita.

- Konkretno, predlažemo da Vlada zatraži od Europske komisije da se i naš Jadransko-jonski pravac uključi u Mediteranski koridor EU-a i da se novcem iz proračuna EU-a modernizira naša željeznička infrastruktura, kao preduvjet ozbiljnoga gospodarskog razvoja Splita i Dalmacije - poručio je predsjednik splitskog SDP-a Goran Kotur.

E-savjetovanje o Nacrtu nacionalne razvojne strategije Republike Hrvatske do 2030. godine trajalo je do 12. prosinca, oporba je tražila da se sjednica održi ranije, ali drže da ni sad nije kasno.

U međuvremenu je, dodajmo, gradska uprava poslala prijedloge kroz e-savjetovanje i pohvalili su se  da su usvojeni te da je Split bitan u strategiji.

Vaša reakcija na temu
Aloooo article_emotions(87171, "");
Pregledaj komentare