Na Općinskom prekršajnom sudu u Splitu novčanim kaznama od 1.100 i 500 eura kažnjeni su tvrtka Fashion Company i direktor Isak N., i to zato što su se u svom dućanu u trgovačkom centru Mall of Split prema potrošačima koristili nepoštenom i zavaravajućom poslovnom praksom tako što su oglasili sniženje artikala od 50 posto premda je cijena bila nepromijenjena u odnosu na referentno razdoblje od 30 dana prije akcijskog sniženja. Tako su se hlače prodavale s popustom od 50 posto za 54,95 eura s prekriženom cijenom od 109,90 eura, iako su se prije prodavale po identičnoj cijeni, a slično je bilo i s još par odjevnih predmeta koje je u nadzoru evidentirao Državni inspektorat.
Okrivljenici su negirali da su koristili nepoštenu poslovni praksu. Tvrde da se radilo o posebnim uvjetima prodaje, a ne akcijskom sniženju. Donesena je i odluka uprave da kupci koji prijeđu minimalni iznos potrošnje na određenim proizvodima od 15 eura ostvaruju pravo na popust do 50 posto od ukupnog iznosa kupnje.
Istaknuli su kako i drugi trgovci često uvode takav oblik prodaje, a okrivljenici na isti način posluju u preko 20 trgovina u Hrvatskoj i do sada nikada nije poveden prekršajni postupak zbog nepoštene prakse.
Sud je, međutim, obranu odbacio kao neosnovanu.
'Nesporno je utvrđeno da su okrivljenici za pojedinu robu oglašavali poseban oblik prodaje, a važeća maloprodajna cijena bila je ista kao referentna cijena, odnosno, najniža cijena koju su okrivljenici primjenjivali za istu robu tijekom razdoblja od 30 dana prije provođenja posebnog oblika prodaje. Okrivljenici su oglašavali poseban oblik prodaje pod nazivom 'sale', pritom ističući važeću cijenu proizvoda i postotak sniženja iako važeća cijena nije niža od najniže cijene koju su primjenjivali za istu robu tijekom razdoblja od 30 dana prije provođenja posebnog oblika prodaje.
Sud smatra nesporno utvrđenim da su okrivljenici zavaravajuće oglasili akcijsku prodaju iako oglašena cijena nije bila niža od zakonom propisane prethodne referentne cijene pa nije bilo ni osnove za isticanjem pogodnosti. Zavaravajućim oglašavanjem 'akcija' kao posebnog oblika prodaje i isticanjem drugih cijena pored važećih maloprodajnih cijena, po mišljenju suda, okrivljenici su zavaravali ili je vjerojatno da će zavarati prosječnog potrošača, navodeći ga da donese odluku koju inače ne bi donio', stoji u presudi.
Olakotna činjenica je bila da okrivljenici do sada nisu kažnjavani za ovaj prekršaj, a otegotna dosadašnja kažnjavanost po prekršajnom nalogu Porezne uprave. Presuda je nepravomoćna i na nju okrivljenici imaju pravo žalbe.