Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović Uskoro uređenje Hrvojeve, 'varoški trokut' postat će pješačka zona, produljit će se Riva i redizajnirati tende

Uskoro uređenje Hrvojeve, 'varoški trokut' postat će pješačka zona, produljit će se Riva i redizajnirati tende

Puljak i Ivošević iznijeli detalje

Podsjećajući kako su na početku mandata pokazali smjer kojim žele voditi Grad, što podrazumijeva njegovo uređenje, pri čemu je micanje štandova iz Hrvojeve ulice bio jedan od prvih koraka, splitski gradonačelnik Ivica Puljak sa zamjenikom Bojanom Ivoševićem najavio je uređenje Hrvojeve ulice – iz koje su u samom startu izbacili štandove - zatim proširenje pješačkih zona u takozvanom 'varoškom trokutu' kao i uređenje Rive. 

'Jučer je objavljen natječaj za uređenje Hrvojeve ulice u okviru kojeg će se dobiti idejno rješenje te izraditi projektna dokumentacija po kojoj će započeti uređenje od vrha do dona. Napravljen je kroz javnu nabavu, trajat će do početka veljače. Po odabiru najboljeg rješenja slijedi projektiranje. Prođe li sve, kako se nadamo, bez kašnjenja, namjera je da radovi počnu sljedeće godine. Sljedeći je korak uređenje Rive te u kasnijim fazama i pazara', iznio je Ivica Puljak. 

Bojan Ivošević podsjetio je kako su po preuzimanju vlasti u Banovini zatekli projekt uređenja Tončićeve ulice koji su u konačnici i realizirali. U tom je kontekstu kazao kako se doimalo logičnim spojiti dva nova projekta uređenja na području stare gradske jezgre, Tončićeve i Šperuna, odnosno cijelu kontaktnu zonu koju nazivaju 'varoškim trokutom'. 

'Omeđen je Ulicom ban Mladenova, Ulicom bana Jelačića i Šperun ulicom. U ljetnim mjesecima može se primijetiti da se pješaci ondje kreću cestom jer su pješačke potrebe znatno veće od onih koje taj prostor pruža. Shodno tome, donijeli smo odluku da ćemo 'varoški trokut' pretvoriti iz ceste u pješačku zonu koju ćemo onda i urediti. Pri kraju je izrada idejnog rješenja. Kad ga odobre konzervatori, finalizirat ćemo projektnu dokumentaciju te, kao što je to slučaj s Hrvojevom, krajem 2024., eventualno početkom 2025. ići u realizaciju. 

Ozbiljnijeg širenja pješačkih zona u centru grada nije bilo još od zatvaranje Rive za promet, a turizam je iz godine u godinu bujao i potrebe su rasle. Nažalost, nije bilo kvalitetne reakcije. Vjerujem da ćemo dobiti predivan novi dio centra grada - u skladu s našim dugoročnim planom da iz stare jezgre izbacimo asfalt s pješačkih površina', konstatirao je dogradonačelnik.

Gradonačelnik je nadalje otkrio kako su razgovarali s arhitektima koji su dizajnirali Rivu o produljenju s istočne strane sve do Hrvojeve ulice te sa zapadne strane gdje bi se trebala spojiti s budućom pješakom zonom u 'varoškom trokutu'. K tome, zatražili su redizajniranje tendi kako bi bile diskretnije i kako ne bi zaklanjale palaču. 

'Nadamo se da ćemo idejno rješenje dobiti početkom sljedeće godine. Potom ćemo pristupiti projektnoj dokumentaciji te radove uskladiti s prethodno spomenutima. Dinamika će ovisiti o projektima, ali i periodu u kojem je grad manje napučen gostima, stoga ne možemo predvidjeti točan rok u kojem će se završiti. 

U konačnici, podići ćemo kvalitetu života građana u centru, napraviti ga ugodnijim kako za domaće tako i za goste', kazao je. 

Na upit novinara kako će se proširenje pješačkih zona odraziti na ugostitelje, uzvratio je da ono uvijek ide u korist građanima. Istaknuo je kako će se ugostitelji zasigurno dobiti mogućnost širenja ponude, vjerojatno u obliku novih štekata i dodatnih sadržaja. 

Vaša reakcija na temu