Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Bogdan Klarić VAŽAN DAN 25 milijuna eura za Split i Kaštela: u dvije godine širi se gat i niče novi terminal

VAŽAN DAN 25 milijuna eura za Split i Kaštela: u dvije godine širi se gat i niče novi terminal

Rekonstruira se gradska luka, a iz Resnika kreće nova veza prema otocima

U Lučkoj upravi Split danas su potpisana dva važna ugovora s izvođačima radova te stručnim nadzorom, vrijedna oko 25 milijuna eura.
Riječ je o projektima rekonstrukcije i dogradnje Gata sv. Petra u splitskoj gradskoj luci te o izgradnji pomorsko-putničkog terminala Resnik – Divulje.

Krenimo od planiranih radova u Splitu, u kojem je smještena najveća putnička luka u Hrvatskoj. Tijekom 2024. godine zabilježila je promet od 6.018.513 putnika i 1.028.017 vozila, potvrđujući svoju ulogu glavnog pomorskog prometnog čvorišta Jadrana.
Sezonska koncentracija prometa i sve veći izazovi u ukrcaju i iskrcaju putnika i vozila, logično je da zahtijevaju dodatna infrastrukturna rješenja. U tom kontekstu izvršit će se  rekonstrukcija i dogradnja Gata sv. Petra, kao odgovor na operativne potrebe sadašnjosti i zahtjeve budućnosti.
– Dobit ćemo 5.300 m² nove operativne površine te dva nova veza, čime će njihov broj porasti s tri na pet. Širenjem gata dobit ćemo prostor za objekt u središtu gata koji će sadržavati službe potrebne za funkcionalno poslovanje luke – od ureda, prodajnih modula za karte, sanitarnog čvora, bankomata, modula za osoblje i spremišta za prtljagu – nabrojao je Vice Mihanović, ravnatelj Lučke uprave Split.
 Nakon potpisivanja ugovora zahvalio je Vladi i resornom Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture što su prepoznali potrebe luke Split kao najveće putničke luke u Hrvatskoj. Proširenjem gata trebao bi se značajno povećati kapacitet ukrcaja/iskrcaja vozila i putnika, skratiti vrijeme ukrcaja i iskrcaja te povećati ukupna protočnost pomorskih putnika.
– Danas uvodimo izvođače u posao, ali s obzirom na složenost radova i potrebnu mehanizaciju, početak konkretnih radova očekujemo kroz mjesec do dva. Pritom ćemo posebno paziti da se ne ugrozi aktualna turistička sezona. Predviđeni rok za završetak radova je otprilike dvije godine – najavio je Mihanović.
Potpisivanju ugovora pridružio se i splitski gradonačelnik Tomislav Šuta, koji je zahvalio Mihanoviću na zalaganju – kako u Splitu, tako i na području Trogira, Kaštela i Divulja.
– Radi se o važnom iskoraku za splitsku luku kao najveću putničku luku. Lučka uprava godinama pokazuje predanost i rezultati su vidljivi, pogotovo kad pogledate Istočnu obalu. Ovo je pravi smjer za budućnost – rekao je Šuta.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 21.172.583,46 eura, od čega je 20.893.360,42 eura prihvatljivih troškova za EU sufinanciranje. Projekt se financira iz Kohezijskog fonda Europske unije i državnog proračuna Republike Hrvatske, bez potrebe za ulaganjem sredstava Lučke uprave. Tako su se stvorili svi preduvjeti za današnje potpisivanje ugovora o uslugama stručnog nadzora građenja sa zajednicom ponuditelja RZN-con d.o.o. i Eptisa Adria d.o.o., te izvođačem radova – zajednicom ponuditelja TEXO MOLIOR d.o.o. i Victor Energy d.o.o.
Što se tiče Resnika, potpisan je ugovor vrijedan gotovo tri i pol milijuna eura za izgradnju pomorsko-putničkog terminala Resnik – Divulje.
Zbog gužvi u sezoni, skučenog prostora u gradskoj luci i potrebe za boljim povezivanjem Zračne luke Split s otocima, bilo je potrebno razviti novu pomorsku vezu izvan centra Splita. Zbog toga je pokrenut projekt Pomorsko-putničkog terminala Resnik – Divulje, koji će služiti kao dodatna lučka točka i proširenje postojećih kapaciteta, s ciljem preusmjeravanja dijela prometa s cesta na more – radi bolje povezanosti, sigurnosti i održivosti.
– U luci Resnik dobit ćemo dva nova veza za brza plovila i katamarane, izgradit će se obala dužine 50 metara. Time ćemo dodatno preusmjeriti promet s cesta na more, što će značajno rasteretiti prometnice kroz Kaštela i prilaz samom gradu Splitu – objasnio je Mihanović.
A mi donosimo nešto više detalja: projekt obuhvaća izgradnju gata duljine 53 metra i širine 6 metara, čime se osigurava duboki vez za plovila do 40 metara – brod s jedne i brod s druge strane gata. Dodatni vez bit će duljine 40 metara i širine 4 metra, uz manipulativni plato površine 237,50 m² i ukupne dubine od -5,30 metara, čime se osigurava manevarski prostor za pristajanje brodova u svim vremenskim uvjetima.
Ovakva investicija predstavlja značajan korak u pravcu ravnomjernijeg prostornog razvoja, smanjenja opterećenja urbanih središta i jačanja međusektorske prometne integracije između pomorskog, zračnog i cestovnog prometa, a time i jačanja ukupne konkurentnosti prometnog sustava Splita i regije – a sve će biti gotovo dvije godine po početku radova.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 3.410.677,37 eura. Cjelokupni iznos prihvatljiv je za sufinanciranje. Projekt se financira iz Kohezijskog fonda Europske unije i državnog proračuna Republike Hrvatske, bez potrebe za vlastitim sredstvima korisnika. Tako je danas napravljen zadnji birokratski korak prije radova - potpisan je ugovor za usluge stručnog nadzora građenja sa zajednicom ponuditelja Kozina projekti d.o.o. i Terestrika d.o.o., te izvođačem radova Pomgrad Inženjering d.o.o.

Vaša reakcija na temu