Stranka Zajedno za Trogir osvrnula se na novi pješački most na Foši u Trogiru. Naveli su kako im je drago što je riješeno to pitanje, ali im nije drago što se na to čekalo četiri godine.
'Sporost administracije, probijanje rokova i budžeta ono je što karakterizira SDP-ovu gradsku upravu koja od zadnjih 15 godina, vodi Grad Trogir čak 11 godina. Samo zatvaranje izazvalo je veliku buru u javnosti jer je most prije zatvaranja u funkciji bio svega 15 godina pa nije jasno kako je most propao u tako kratkom razdoblju. Njegov projektant profesor Radnić istaknuo je da su za to krivi gradonačelnikovi 'prijatelji' koji su održavali most te su zatvorili sve prirodne pukotine u hrastovoj građi u kojoj se zadržavala voda koja je oštetila most', navode iz stranke Zajedno za Trogir.
Ako je most stvarno bio u tako lošem stanju, pitaju se, zašto nije zatvoren plovni put ispod njega nego se riskiralo da most nekome padne na glavu? 'Očito most nije bio u stanju koje se ne može popraviti, a to je potvrdio i njegov arhitekt koji je spomenuo iznos od 200 tisuća eura s kojim se most mogao popraviti odmah po njegovom zatvaranju. Gradska uprava odlučila je izgraditi novi most za 5 milijuna kuna. Slagali se ili ne to je politički legitimna odluka. U prosincu prošle godine potpisan je ugovor na milijun eura odnosno 7.5 milijuna kuna odnosno 50 % više od javnosti predstavljenom trošku. Ništa čudno za Bilićevu administraciju. Svaki projekt na kraju ispadne duplo skuplji. Rok završetka projekta bio je 1. lipnja. Ono što je uslijedilo šokiralo nas je', navode dalje.
Podsjećaju kako je sredinom lipnja utvrđeno da temelji za most nisu dobri.
'Zašto se temelji nisu mogli raditi zimi paralelno s gradnjom mosta koji se gradi u hali? Nije valjda da se 1. lipnja išlo utvrđivati kakvi su temelji. U ugovoru s izvođačem uglavljeni su penali u skromnom iznosu od 2 promila odnosno iznos od 1600 € po danu kašnjenja. Ako je projekt trebao biti završen 1. lipnja, a kasnit će barem 120 dana ispada da je izvođač u proračun Grada Trogira treba uplatiti 192.000 € na ime ugovornih penala. Bilićeva ekipa i tu je izašla u susret izvođaču pa su prilikom sastavljanja ugovora naveli da penali ne mogu biti veći od 10 % ukupne vrijednosti ugovora odnosno 80.000 € + PDV.
Međutim, uvidom u dokumentaciju i anekse ugovora vidljivo je da se Ante Bilić u ime Grada Trogira odrekao penala jer je izvođaču dva puta produžen rok. Prvi put do 1. kolovoza i nakon toga 25. rujna. Ako su stvarno problem temelji što je i objavljeno u lipnju, još donekle možemo razumjeti rok 1. kolovoza. Rok 25. rujna i dodatno pomicanje od 55 dana uz odricanje od ugovornih penala je čista izdaja interesa Grada Trogira', poručuju te podsjećaju kako je izvođač 30. srpnja podnio zahtjev za produžetak te da se isti dan sastao nadzor i komisija koja utvrđuje osnovu tog zahtjeva.
'Isti dan je sastavljen aneks ugovora. I isti dan je gradonačelnik Bilić potpisao odobrenje. Idući put kad vam kažu u gradskoj upravi da treba čekati neku dozvolu ili drugi akt mjesecima, sjetite se što se može u nekoliko sati ako postoji volja. I konačno, na sjednici Gradskog vijeća koja se održala prije dva tjedna, ukupna vrijednost projekta je narasla na 1,563 milijuna eura odnosno na gotovo 12 milijuna kuna. Puno više od onih 5 milijuna koliko je najavljeno u početku, a gotovo 10 puta više za koliko se mogao popraviti postojeći most na što je ukazao profesor projektant mosta. Na navedeni iznos od 12 milijuna kuna dodajte četverogodišnju štetu za poduzetnike na području Pašika i samim time manje novca u gradskoj blagajni kroz poreze. Jesmo li sretni zbog novog mosta na Foši? Jesmo, ali ovo što rade Bilić i ekipa nikad, ali baš nikad, nećemo podržati', zaključuju iz Zajedno za Trogir.