Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: HRT Screenshot ZAPOČELO SUĐENJE Albanka se osjeća krivom za nesreću u kojoj su poginuli brat i sestra

ZAPOČELO SUĐENJE Albanka se osjeća krivom za nesreću u kojoj su poginuli brat i sestra

U trenutku sudara brzina BMW-a optužene Ymeri bila je 90 km/h

Albanka Klavisa Ymeri, optužena za prometnu nesreću u kojoj su u travnju ove godine život izgubili brat i sestra Stjepan i Katarina Đerek, na prvom je ročištu u utorak na Općinskom sudu u Dubrovniku izjavila da se osjeća krivom, ali ne kako je opisano u optužnici, javlja HRT.

Općinsko državno odvjetništvo u Dubrovniku u optužnici tereti Ymeri je da je 9. travnja na predjelu Ratac iz nehaja izazvala tešku prometnu nesreću sa smrtnim posljedicama.


Sudski vještak za promet Pero Todorović izjavio je kako je u svom vještvu koristio isključivo materijalne tragove iz očevida.

Utvrdio je da je u trenutku sudara brzina BMW-a optužene Ymeri bila 90 km/h, da je bila u pretjecanju i dijelom u svojoj lijevoj traci te kako je bočni udarac uslijedio uslijed zanošenja i kočenja VW Golfa jer je vozač golfa pokušao izbjeći sudar.

- Vozač Golfa mogao je noću na neosvijetljenom kolniku, temeljem micanja farova vozila koje mu ide ususret, vidjeti vozilo okrivljene tek na udaljenosti od 180 metara i samo 3,89 sekundi prije nesreće - rekao je vještak Todorović.

Ustvrdio je da je okrivljenica pretjecala na nesiguran način, a prometnu nesreću bi izbjegla da je prikočenjem vozila odustala od pretjecanja.

- Na takav način bi bio izbjegnut sudar s vozilom oštećenika - istaknuo je Todorović.

Na pitanje obrane bi li došlo do prometne nesreće da se oštećenik kretao dozvoljenom brzinom, Todorović je odgovorio kako se u trenutku reakcije vozilo oštećenika kretalo brzinom od 100 km/h, što je brzina veća od brzine ograničenja koje je na tom dijelu ceste 90 km/h.

- Da se vozilo oštećenika kretalo brzinom ograničenja, sudar se opet ne bi mogao izbjeći, samo što bi se dogodio u različitim pozicijama jednog i drugog vozila - rekao je Todorović.

Na pitanje suca Vlahe Boškovića o tzv. crnoj kutiji, Todorović je odgovorio kako taj uređaj bilježi sve podatke, ako je ugrađen u vozilo, ali i dodao kako u spisu nije dobio broj šasije vozila okrivljenice, jer se prema tom broju od proizvođača može saznati postoji li 'crna kutija'.

Pročitan je i iskaz svjedoka, Marka Topića (38) , inače pomorca iz Solina koji je vozio Renault u istom smjeru i ispred vozila optužene Ymeri.

Topić je u međuvremenu nesretnim slučajem stradao na Jadrolinijinom trajektu Lastovo.

U iskazu je Topić svjedočio kako je vozeći se cestom D-8 kod mjesta Slano uočio da se iza njega kreću dva vozila.

Prvo, marke Mercedes, ga je pretjecalo preko isprekidane pune uzdužne linije na ravnom cestovnom potezu, a potom ga je počelo pretjecati i vozilo slovačkih registarskih oznaka marke BMW.


Topić je počeo kočiti, a vozilo BMW mu je uletjelo u 'škare', kao i vozilu VW golf iz suprotnog smjera, koje se kretalo u svojoj kolničkoj traci i nije pretjecalo.


Obrana okrivljene zatražila je puštanje iz istražnog zatvora uz jamčevinu od 70 tisuća eura i mjere opreza te da se na okolnosti dinamike vožnje sasluša i suvozač iz Mercedesa albanskih registracija, s kojim se optuženica utrkivala.

Sudac Bošković prihvatio je prijedlog za novog svjedoka, ali se nije suglasio sa zahtjevom za privremeno puštanje iz pritvora.

Suđenje se nastavlja 1. listopada.

- Ponovno, kad sam čuo tu odluku, vratilo me na one proteste, na taj mindset tada. Ali, evo, vidjet ćemo kako će se dalje situacija odvijati - rekao je brat poginulih Viktor Đerek.

Vaša reakcija na temu