Na Drveniku Velom nastali su problemi oko pitanja obnove šetnice uz plažu. U sklopu projekta 'I tebe se pita' mještani su je odlučili proširiti, a u građanskoj inicijativi Zirona su za obnovu šetnice, ali ne žele da se zbog njezina produljenja sijeku agave i nasipaju škrape, a ni da se proširi na šest metara i pretvori u cestu, parkiralište ili interventni put do uvale Grabule.
Iz Građanske inicijative za održivi razvoj otoka Drvenika Velog Zirona.org gradonačelniku Grada Trogira Anti Biliću, povodom njegove izjave na društvenim mrežama od 26. kolovoza 2021. vezane uz šetnicu na mikrolokaciji Artić - Grabule i druge problema otoka, uputili otvoreno pismo.
Pismo u nastavku prenosimo u cijelosti:
'Poštovani gospodine gradonačelniče Bilić,
zahvaljujemo Vam da ste nam 'odgovorili, pa makar i putem društvenih mreža, s obzirom na to da ste do sada bili u cijelosti nedostupni za suradnju pa čak i za dostavu informacija koje je Grad prema Zakonu o pravu na pristup informacijama dužan dostaviti.
Svatko tko dođe na Drvenik Veli lako može shvatiti zbog čega se podigla prašina u vezi idejnog projekta 'Uređenje šetnice na Drveniku Velikom', broj projekta: 21/02, izrađenog od strane GEOART d.o.o. iz Trogira, u travnju 2021. godine.
Na sastanku održanom na Drveniku Velom 31. listopada 2020. godine u okviru projekta 'I Tebe se pita', gdje smo osobno bili nazočni, građani su glasovali za šetnicu čija širina ne bi dopustila prolaz motornim vozilima već samo dječjim i invalidskim kolicima. Izrijekom je naglašeno kako se ne smije dopustiti izgradnja šetnice po kojoj bi bio moguć prolaz motornih vozila. Zapisnik o tom sastanku u vezi šetnice do današnjeg dana nismo dobili iako smo ga nekoliko puta zatražili.
Štoviše, nitko građane Drvenika nije obavIjestio da je izrađen idejni plan šetnice i elaborat zaštite okoliša, a kamoli da su stavljeni građanima na uvid i javnu raspravu.
Zbog toga je svaka Vaša tvrdnja o demokratskom donošenju odluke o realizaciji šetnice neutemeljena. Tim više što idejni plan šetnice koji ste nam na naš zahtjev poslali u cijelosti odstupa od volje građana.
Ovim putem, na Vama očito omiljeni način, želimo još jednom naglasiti kako smo izričito protiv idejnog rješenja zbog predviđene širine od 3 do čak 6 metara na pojedinim mjestima, kao i protiv nepotrebnog zasipanja škrapa u površini od oko 80 m2.
Pravo odlučivanja o održivom razvoju našeg otoka planiramo štititi svim pravno mogućim sredstvima!
U slučaju da Upravni odjel Grada Trogira, nadležan za komunalne poslove, drži kako je neophodno osigurati prolaz interventnim vozilima do Grabula, postoji jeftinije i racionalnije rješenje spajanja glavnog puta koji vodi u Spansko te popravak i proširenje starog, postojećeg seoskog puta mimo Gustirne u Grabulama koji vodi na obalu. Koje su to interventne službe koje djeluju na Drveniku? Npr. liječnika koji stalno dežura nema, a prolaz vozilima i dalje neće biti moguć kroz većinu kala u naselju.
Vezano uz koncesijsko odobrenje za korištenje pomorskog dobra na Krknjašima, ovaj put javno pozivamo Grad Trogir da dostavi ugovor o istom ako postoji. Ako ne postoji, zbog čega se to javno ne objavi, kao i očitovanje Grada o tome što je s tim u vezi poduzeto. O privatnim odnosima te o tome tko koga ugošćuje ovdje nije mjesto govoriti, no reći kako: 'većina opreme je na privatnom posjedu' vjerojatno najbolje opisuje sustav provođenja zakona. Usporedite tu rečenicu sa slikama Krknjaša iz 2017. i 2021. godine! Što je s onim što nije i ne može biti u skladu sa zakonom? Što je s provedbom kontrole izvršavanja ugovora o koncesijskom odobrenju?
Što je s devastacijom prirodnih bogatstava i zaštićene prirode? Naime, mikrolokacija Krknjaši je pod zaštitom Natura 2000 More i krš (moreikrs.hr) (EU Water Framework).
U vezi investicije od 2 milijuna kuna trebalo bi specificirati na što je potrošen navedeni novac. Kada bi građani vidjeli što je napravljeno i koji su bili stvarni troškovi, vjerujemo da bi mogli bolje procijeniti i Vaš rad.
Zahvalni smo Vam na angažmanu oko bespravne gradnje. Čim navodite kako se paralelno gradi dvadesetak bespravnih objekata, zaključujemo da se komunalno redarstvo napokon uključilo u tu problematiku podnošenjem prijava nadležnima i kažnjavanjem onih koji bespravno grade u dijelu koji je u Vašoj nadležnosti?! U krajnjoj liniji, za takve se stvari i osiguravaju sredstva u proračunu, a Vaša izjava potvrđuje da su građani bili u pravu kada su isticali probleme u održavanju komunalnog reda i (ne)kažnjavanju bespravne gradnje.
Dana 19. svibnja, 26. lipnja i 19. srpnja 2021. godine uputili smo Vam pisma o rezultatima ankete koju je građanska inicijativa provela na web stranici zirona.org, o čemu ste Vi i Vaša administracija bili cijelo vrijeme upoznati. Dogovorili smo se da ćemo se sresti poslije izbora povodom rezultata ankete na koju je odgovorilo 468 ljudi.
Izbori su odavno završili, a naš još davnije dogovoreni susret se još nije dogodio.
Zbog toga ćemo još jednom, u slučaju da ste propustili, navesti probleme otoka Drvenika Velog koje su građani izdvojili:
- pomanjkanje strategije održivog razvoja
- netransparentnost donošenja odluka
neprovođenje Odluke o komunalnom redu Grada Trogira
- divlje parkiranje automobila duž cijele rive i na svim javnim površinama
- manjkavo upravljanje otpadom, uključujući građevinskim te olupinama automobila
- izostanak planiranja sustava odvodnje otpadnih voda uz izgradnju spoja vodoopskrbnog sustava općine Marina sa otocima Drvenikom Velim i Malim
- sankcioniranje korištenja neregistriranih automobila na otoku
- neprovođenje kontrole kvalitete mora u glavnoj uvali (Selo) i na mikrolokaciji Krknjaši
- divlja gradnja, pa čak i na pomorskom dobru...
Kao što ste i sami naveli, naš cilj je učiniti život na našem otoku kvalitetnijim.
Unaprijed hvala na Vašem angažmanu!'