Napokon je, nakon dugogodišnjeg truda i borbe okretište za mini buseve u Žrnovnici dobilo uporabnu dozvolu te se odvijaju polasci ushićene djece iz Pilot naselja i Privora, a očekuje se i predio prema Gračiću čim cesta bude prohodna jer se tu trenutačno odvijaju radovi aglomeracije. Doznajemo iz Mjesnog odbora Žrnovnica. Rezultat je to rada na projektu koji datira još iz davne 1990. godine, a kojeg su posljednje tri godine pokušavali realizirati predsjednik MO Mario Lolić i njegova zamjenica, vijećnica Tanja Soldić, uz potporu ostalih vijećnika.
Zbog iznimno opasnih cesta i velike udaljenosti do škole sve su učestaliji bili apeli roditelja da se iz sigurnosnih razloga djeci omogući prijevoz. Cestovna infrastruktura nije zadovoljavala tehničke uvjete i iznimno je zahtjevne cestovne konfiguracije, bez nogostupa, rasvjete i prožeta nepreglednim zavojima. Mnogi roditelji su bili prisiljeni iz sigurnosnih razloga i po nekoliko puta u danu prevoziti svoju djecu što je zbog straha i razumljivo.
I dok se dugo roditeljima tvrdilo da je nemoguće riješiti ovaj problem te da žrnovačka djeca nikad neće dobiti prijevoz, ispostavilo se da je upornost vijećnika u MO rezultirao suprotnim. 'Iznimno težak proces i borba se odvijala oko izgradnje okretišta gdje je zbog nemogućnosti izdavanja dozvole RH na prvotnom lokalitetu došlo do promjene lokacije te je ona tek kao sekundarna okarakterizirana kao povoljna za moguću izgradnju. Zbog nailazeće problematike na lokalitetu su bila potrebna četiri snimanja i dosnimavanja geodeta jer je bilo neophodno raščlanjivati čestice i formirati nove jer se iste nisu podudarale s katastarskom dokumentacijom te se morao izraditi elaborat zaštite okoliša od buke te slati požurnice Ministarstvu.
Najveći problem u ishođenju građevinske dozvole se odnosio na prilaganje fizičkog dokaza legalnosti Starčevićeve ulice na koju se okretište moralo priključiti, a čija dokumentacija kao dokaz ne postoji. Uz zahtjev se MO žurno obratio Područnom uredu za katastar da im ustupe satelitske snimke sporne ulice, ako uopće postoji, a kako bi dokazali da je prometnica na slici postojala prije veljače 1968. godine što se smatralo u Zakonu da posjeduje legalitet. To je bio neoboriv fizički dokaz postojanosti prije sporne godine koji im je išao u korist te su uspjeli ishodili građevinsku dozvolu. Nakon ishođenja sve dokumentacije i dobivanje građevinske dozvole su slali požurnice Područnom uredu za katastar Split za žurno formiranje čestice', pojašnjavaju iz MO Žrnovnica.
Premda je postavljen po projektu novi asfaltni pokrov u sklopu izgradnje okretišta u Starčevićevoj ulici, nedavno je asfaltirana čitava ta ulica u sklopu projekta aglomeracije koje je predsjednik Lolić uspio po Ugovoru s Gradom ishoditi od prošle gradske vlasti kako bi imali kilometre asfaltiranih cesta u punom profilu. Zahvalni su VIK-u i izvođaču radova aglomeracije što su pratili projekt prijevoza djece i sukladno tome pri početku školske godine postavili asfaltni pokrov kako bi sve bilo gotovo na vrijeme.
'Iz sigurnosnih razloga su u sklopu projekta prijevoza djece kupljeni mini busevi, osigurane prometnice na rutama prijevoza, signalizacije po cestama, zaštitne ograde, dozvole MUP-a i ine potrebitosti kako bi spriječili mogućnost prevrtanja vozila s djecom, a ovih dana se očekuje implementiranje dodatnih zaštitnih ograda u Krešimirovoj ulici koje je financirao MO Žrnovnica. Poseban apel su uputili Gradu za hitnim postavljenjem ograde nad provalijom na Privoru jer je Promet d.o.o sugerirao zbog opasnosti izlijetanja vozila s kolnika gdje prometuju novi mini busevi s djecom. Premda su već u više navrata tražili navedeno, ista još nije implementirana. O zahtjevu i mogućoj opasnosti je legitimnim putem obaviještena i dogradonačelnica Splita Matea Dorčić kao nadležna osoba za komunalu. Odgovor još nije stigao...', kažu iz Žrnovnice.
Vijećnici Mjesnog odbora zahvaljuju svim prijateljima i službama koji su svih ovih godina pomagali da projekt zaživi te su mališanima zaželjeli sreću.