Bračni par Marija i Jurica Pirić prije 20 godina svoju ljubav prema modi usmjerili su u vlastiti brend Arileo. Naporno su gradili svoju priču, osluškujući publiku, istovremeno ne podilazeći kratkotrajnim i prolaznim trendovima, što je rezultiralo snažnom pozicijom na domaćem modnom tržištu. Ćakulali smo s modnim dvojcem povodom rođendana njihovog brenda kojeg će proslaviti revijom u Splitu.
- Organiziramo jubilarnu samostalnu reviju na kojoj ćemo proslaviti 20 godina s 20 kreacija. Slavljenička kolekcija inspirirana je skulpturom, nekom modernom Priskom, a modeli su dosta nabrani, slojeviti i kreacije podsjećaju na antičke skulpture pretočene u moderno doba. Boje su puderaste, specifične za nas i prate nas kroz cijelu godine - otkriva nam Marija.
Jurica nam potom pokazuje novi remen iz kolekcije, kojeg smo prvi imali priliku i javno objaviti, a kojeg će publika prvi put vidjeti na spomenutoj revije u Dioklecijanovom podrumima 24. ožujka.
- Remen iz kolekcije bi trebao biti neki novi 'must have' komad, baš kao što je prije par sezona bio veliki remen s velikim slovom 'A'. Specifičnost ovog novog remena je što na sebi ima jednu malu torbicu što ga čini posebnim i praktičnim modnim dodatkom. U kolekciji će se još naći kombinezoni, haljine i blejzeri. Arileo je ostao senzualan, romantičan, ženstven, koristili smo prirodne materijale od viskoze, žoržeta, a izrađivali smo i neke materijale sami te tako dobili neku novu teksturu - ponosno će dizajner.
Iako je Arileo veteran na modnim pistama, ovo mu je prva samostalna revija u gradu gdje već dva desetljeća grade svoju modnu priču. Zbog toga je ovaj modni dvojac posebno uzbuđen.
- Zahvalio bi se Udruženju obrtnika Split, kao organizatoru, koji su prepoznali našu priču i reviju uvrstili u program Praznika cvijeća. Raditi reviju u našem gradu je dodatan izazov i odgovornost. Oko svake kolekcije se jednako trudimo, ali za ovu smo upregnuli sve svoje kreativne moći - iskreno će ovaj modni i bračni par.
Tvorci brenda Arileo 20 godina dijele dobro i zlo, kako u poslu, tako i u privatno. Marija i Jurica bivši su studenti milanskog studija modnog dizajna Marangoni, a iste godine kad su pokrenuli brend Arileo, uplovili su u bračnu luku tako da im je 2023. dvostruko slavljenička.
- Gradili smo put, imali smo uspone i padove, vjerovali smo u ono za što smo se obrazovali i zadovoljni smo s prvih 20 godina. Nismo nikada bili instant zvijezde, u medije smo izlazili umjereno i s razlogom, nismo oblačili pola Hrvatske, a niti to možemo, te smo izabrali sporiji, ali dugotrajniji put. Danas imamo ono što rijetko tko u Hrvatskoj ima, a to je osam zaposlenih ljudi, ta brojka u modnoj industriji je zaista velika - skromno će Marija, a Jurica je, kao i u svemu nadopunjuje.
- Dugogodišnje partnerstvo naučilo nas je da je kompromis majka svih odnosa. U skladu s našim drugačijim osobnostima, imamo i različit pristup modi. Marija je veliki kreativac i sklonija je nekoj minimalističkoj modi za razliku od mene, koji voli istraživati trendove. U našem ateljeu Marija je uglavnom zadužena za skiciranje i konstrukciju, a sve drugo je moj zadatak.
Najdugovječniji supružnici među domaćim dizajnerima roditelji su 19-godišnje Ive i četiri godine mlađeg Marina, a svojoj ljubavi posvetili su i ime brenda. Arileo je, naime, izvedenica prvih slova njihovih horoskopskih znakova na talijanskom jeziku.
- Često nas pitaju zašto ne otvorimo dućan i u Zagrebu, nemamo te ambicije jer su nam Split i okolica već veliki radijus djelovanja. Ako naše Splićanke mogu otići do Zagreba po neki komad robe, mogu i Zagrepčanke doći na Rivu popiti kavu i kupiti omiljenu robu - našalili su se simpatični dizajneri čije kreacije rado nose poznate dame.
Poznate dame u Arileo modi
Danijela Martinović, Domenica Žuvela, Ana Gruica, Jelena Rozga, Marijana Batinić, sestre Zaninović, Ana Opačak i brojne druge njihove vjerne klijentice. Ovaj dvojac zajedno je potpisao i vjenčanicu Hane Huljić, koja je jedna od najviše komentiranih svadbenih kreacija među domaćim celebovima. Retro vjenčanica nadahnuta pedesetim godinama prošlog stoljeća izazvala je pravi interes javnosti.
- Kad kreiramo vjenčanice uvijek poštujemo želje mladenki. Tako smo za Hanu osmislili styling koji je u skladu s njezinom osobnošću. Napravili smo joj dvije skice i ona se odlučila u pet minuta. Iskreno, jednostavniju mladenku od nje nismo imali, a dobili smo neočekivanu pažnju javnosti za osobu koja se ne želi isticati u tom pogledu. To nas je baš začudilo jer godinama radimo s poznatim damama - pričaju nam Marija i Jurica Pirić kojima su upravo Tonči i Vjekoslava Huljić bili su među prvim klijentima.
Iza njih je četrdesetak velikih kolekcija i revija na svim važnijim domaćim modnim događanjima i još toliko manjih kampanja, a u budućnosti nam još spremaju puno iznenađenja.
- Najvažnija stvar je komunikacija s klijentom, želimo da svaka djevojka iz našeg dućana izađe zadovoljna. Možda ne možete zadovoljiti svačiji ukus, ali uvijek možete napraviti kompromis. Poprilično smo senzibilni i ne želimo se nakon 20 godina opustiti, već i dalje naporno raditi. Možda nas je to dovelo da smo u Splitu među nekolicinom afirmiranih dizajnera do kojih se drži. Naša formula uspjeha je skromnost i racionalnost. Nekad morate puno više uložiti nego će te zaraditi, ali u neko dogledno vrijeme vam se to vrati - iskreno će Pirići kojima želimo još puno uspješnih godina.