Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović FOTO Ovogodišnji GAST mogao bi postati svojevrsna 'headhunting' arena
Sajam GAST Piše: Promo

FOTO Ovogodišnji GAST mogao bi postati svojevrsna 'headhunting' arena

Održat će se od 16. do 19. ožujka

GAST 2022. bi mogao postati svojevrsna ‘headhunting’ arena jer ove godine vlada velika potražnja za radnicima u turizmu - najavili su organizatori

Nakon dvogodišnje pauze 26. međunarodni sajam GAST ponovno otvara svoja vrata za sve izlagače i posjetitelje, od 16. do 19. ožujka u Spaladium Areni. Glavna tema ovogodišnjeg sajma upravo je priprema za izazovnu turističku sezonu, s mnoštvom novih proizvoda, unaprijeđenih usluga, sajamskih popusta, ali i rješenja za manjak radne snage u turizmu koji se ove sezone očekuje. Bogati program specijaliziranih sajmova, ove godine prati i obogaćen stručni program.

- Stručni program usmjeren je na edukaciju, povezivanje i informiranje jer je turistički i prehrambeni sektor pokretačka snaga hrvatskog turizma. U sklopu stručnog programa, pripremili smo niz atraktivnih događanja poput 10. Turističke mreže u sklopu koje će se održati 'Konferencija za vlasnike apartmana, kuća za odmor i male poduzetnike u turizmu Apartman plus' i okrugli stol s temom novih izračuna cijena otpada. Tradicionalna sajamska natjecanja kuhara, barmena i konobara ove godine su dobila novu dimenziju. Naime, održat će se prvo nacionalno natjecanje mladih kuhara za svjetsko natjecanje međunarodnog gastronomskog udruženja Chaînedes Rôtisseurs - kuharstvo kao i Regionalno natjecanje World Skills Croatia koje organizira Turističko-ugostiteljska škola Split - Regionalni centar kompetentnosti u turizmu i ugostiteljstvu. Zahvaljujući ovim manifestacijama, GAST 2022 bi mogao postati svojevrsna 'headhunting' arena jer ove godine vlada velika potražnja za radnicima u turizmu. Sajam GAST pionir je prezentacija i natjecanja takve vrste - otkrila je Sanja Vuković Veić, direktorica tvrtke Sajam Split, organizatora sajma GAST 2022.

Partneri sajma su tvrtke Tommy, Bobis i Petason dok su generalni sponzori Premis i Creative Design. Sajam se održava pod pokroviteljstvom predsjednika RH, Ministarstava poljoprivrede, gospodarstva i održivog razvoja, Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU te Ministarstva turizma i sporta, kao i Splitsko-dalmatinske županije, Grada Splita i Turističkih zajednica SDŽ i grada Splita.

- Sajam je izvrsno mjesto za predstaviti projekte koje provodi naša županija. Ove godine predstavljamo projekt 'Ambasador turizma SDŽ' sa željom da ojačamo postojeće turističke kapacitete i proizvode u suradnji s turističkim institucijama. Nadam se da ova sezona neće biti ugrožena ratnim događanjima u Ukrajini i da će se rat što prije završiti - kazao je zamjenik župana Stipe Čogelja te je čestitao organizatorima na predanom radu i izvrsnoj organizaciji ovog dugogodišnjeg sajma, a čestitkama se pridružio i zamjenik gradonačelnika Splita Antonio Kuzmanić.

- Ovaj međunarodni sajam je izrazito važan za Split jer pokazuje da se odgovorno i stručno spremamo za još jednu turističku sezonu. Nadamo se rekordnoj turističkoj sezoni, iako je rat u Ukrajini zaustavio booking. Međutim, veseli nas što nema puno otkazivanja i vjerujemo da ćemo biti spremni da sezona bude na top nivou. Veseli me što već u ožujku po gradu možemo čuti svjetske jezike što je pokazatelj da je predsezona počela. Ovo je sajam koji može privući, osim naših građana i izlagača, upravo takve goste koji sada borave u gradu. Oni mogu na jednom mjestu vidjeti što ova regija ima za ponuditi - zaključio je. 

Održavanjem pred početak najizazovnije turističke sezone, GAST 2022. bit će centralno mjesto okupljanja ciljane publike, poput vlasnika restorana, hotela i obiteljskih hotela, vlasnika apartmana te ugostiteljskih objekata iz čitave Hrvatske i Dalmacije. 

- GAST je velika sajamska tradicija koja našoj županiji daje prednost u pripremi turističke sezone. Poduzetnici na jednom mjestu mogu ostvariti vrijedne kontakte i pronaći proizvode i usluge koje su im potrebne. Sajam nudi i brojne edukacije turističkih dionika što ga u konačnici čini veoma posebnim. Mi kao turistička zajednica smo uključeni u tim projektima i veseli nas educirati djelatnike u turizmu kako bi naša ponuda bila na visokoj razini - mišljenja je Joško Stella, direktor TZ SDŽ. 

Prateći globalne gastronomske trendove, 26. međunarodni sajam GAST obuhvaća niz specijaliziranih sajmova: 26. Međunarodni sajam prehrane, 26. Međunarodni sajam pića, 26. Međunarodni sajam hotelske i ugostiteljske opreme, 26. Međunarodni sajam vina – Dionizijana, 18. Međunarodni sajam namještaja – Furnitura, 16. Međunarodni sajam kave te 6. Međunarodni sajam sladoleda, pekarskih proizvoda i slastica.

- Čestitamo organizatorima na ovako dugoj organizaciji sajma, ovo je velika obljetnica koja iziskuje divljenje. Znam koliko je truda i rada potrebno za organizirati jedan veliki projekt kao što je sajam koji je mjesto susreta, druženja i stjecanja novih znanja. Upravo praćenjem novih trendova i stjecanjem novih znanja možemo odgovoriti ovom izazovnom turističkom tržištu, a sve kako bi bili što prepoznatljiviji i konkurentniji. Izlagačima želimo što više sklopljenih ugovora i dobrih iskustava kakve mogu pronaći upravo u Spaladium Areni narednih dana. Mi smo jako visoko pozicionirani na gastro karti svijeta i tendencija nam je da se tamo zadržimo i rastemo iz godine u godinu - poručila je Alijana Vukšić, direktorica TZ Splita.

Na sajmu će se održati i prvo nacionalno natjecanje mladih kuhara za svjetsko natjecanje međunarodnog gastronomskog udruženja Chaînedes Rôtisseurs, a detalje je otkrio gastrokritičar i član žirija Radovan Marčić.

- Riječ je o natjecanju mladih kuhara do 27 godina, a pobjednik će sudjelovati na svjetskom natjecanju u Mexico cityju. Format natjecanja je sličan televizijskim kulinarskim emisijama. Zadatak je napraviti ponudu u četiri slijeda jela s istim namirnicama za sve kandidate - kazao je. 

Uz spomenuto, i ove godine održavaju se zapažena i uvijek dobro posjećena događanja poput Splitske gastro scene by Tommy – gastro noviteti za turističku sezonu, slastičarske radionice, kreiranje vinskih karata i barmen show. Jednako atraktivni za posjetitelje i izlagače su svakodnevni Show Cooking gdje će najbolje od najboljeg prezentirati poznati chefovi s međunarodnom reputacijom i nagradama poput Hrvoja Zirojevića, Fabricia Vežnavera, Zlatka Marinovića, Marka Rajilića, Duje Pisca, Nikole Krcatovića. Kao šlag na tortu, za kraj najavili su organizatori tradicionalnu kuharsku humanitarnu reviju 'Poznati u kuhinji' čiji je ukupan prihod namijenjen najpotrebitijima u društvu.

Vaša reakcija na temu