U suradnji Hrvatskom zajednicom tehničke kulture i udrugama članicama, Zajednicom tehničke kulture Grada Dubrovnika i splitskom Osnovnom školom Kamen-Šine, Zajednica tehničke kulture grada Splita organizirala je i uspješno provela Festival tehničke kulture 'Tehnifest 2025.' Na ovogodišnjem izdanju, održanom 30. rujna i 1. listopada, ukupno 11 radionica tehničkih aktivnosti privuklo je pozornost više od 250 učenika OŠ Kamen-Šine, škole domaćina.
U sklopu manifestacije održane su radionice modelarstva i elektrotehnike, programiranja, elektronike, robotike, modeliranja 3D olovkama i modelarstva. Ispred škole provedeno je i astronomsko promatranje neba teleskopom.
'Na dvjema radionicama modelarstva i elektrotehnike učenici su izrađivali noćne svjetiljke u obliku simpatičnog čudovišta. Pohađali su ih učenici 6., odnosno 8. razreda. U prvom dijelu radionica, modelarskom, učenici su brusili i lijepili tijelo lampe načinjeno od šperploče da bi u drugom, elektrotehničkom, lemili jednostavni strujni krug sa svijetlećim diodama. Konačni proizvod dobiven je spajanjem pločice s LED-icama i tijela lampe. Radionice je vodio Zvonimir Lapov Padovan, voditelj radionica u Hrvatskoj zajednici tehničke kulture. Sudionici su svoje uratke ponijeli kućama.
Dvije radionice blokovskog programiranja vodila je Josipa Šimunović (KMT elektrotehničar, Elektrotehnička škola Split). Cilj im je bio na zabavan i interaktivan način upoznati učenike s osnovama programiranja. Djeca su kroz radionice naučila kako koristiti vizualne blokove za kodiranje te su korak po korak kreirala vlastitu funkcionalnu igricu. Radionice su provedene u veselom i motivirajućem okruženju, a učenici su pokazali veliki interes i kreativnost u stvaranju svojih igara. Kroz ovu radionicu, cilj je bio ne samo naučiti osnove programiranja, već i potaknuti djecu na razvoj logičkog razmišljanja i rješavanje problema.
Dvije radionice elektronike, koje je održao član Društva pedagoga tehničke kulture Split Tome Kovačević, imale su za cilj upoznavanje učenika s osnovnim elektroničkim komponentama i njihovom primjenom u izradi jednostavnih sklopova. Učenici su kroz praktični rad koristili otpornike, diode, tranzistore, kondenzatore, tipkala i klizne prekidače, te izrađivali različite elektroničke sklopove. Radionice su protekle u pozitivnoj atmosferi, uz njihov velik interes i angažman. Kroz izradu sklopova razvijali su tehničke vještine, logičko razmišljanje i kreativnost. Stečena znanja predstavljaju dobar temelj za daljnje bavljenje elektronikom i tehnikom općenito', izvijestili su organizatori.
Zajednica tehničke kulture grada Dubrovnika na ovom festivalu sudjelovala je provedbom radionice robotike WeDo 2.0. Radionicu je vodio tajnik dubrovačke ZTK Tomo Sjekavica. Učenici su dobili priliku sastavljati i programirati robotske modele od kockica. Koristeći tablet programirali su robote pomoću aplikacije na tabletu, koja funkcionira na principu 'drag & drop', gdje su slagali ikone kako bi roboti izvodili različite zadatke.
Predstavnik Udruge tehničke kulture Meštri o' tehnike Ante Milić za učenike četvrtih razreda održao je dvije kreativne radionice modeliranja 3D olovkama. U tim su radionicama učenici izrađivali medijske simbole i emotikone, povezujući tehničke vještine s medijskom pismenošću. U svemu tome promišljali su o digitalnim uređajima i internetu, izrađujući modele poput mobitela, fotoaparata i simbola za pauzu i TV ekran, čime su razvijali kritičko razmišljanje i tehničku kreativnost.
Lapov Padovan vodio je i radionicu uvoda u elementarnu robotiku, u kojoj su sudjelovali učenici 6. razreda. Polaznici su imali priliku vidjeti i isprobati jednostavne mehanizme poput mjenjača, ali i složenije robote poput onoga koji slaže Rubikovu kocku. Prikazane su tehničke tvorevine upravljane preko mobitela BT povezivanjem i roboti koji međusobno komuniciraju. Osim predstavljanja tehničkih modela prema složenosti, polaznicima su prikazani radovi nastali na 3D pisaču kao i radovi nastali na STEM radionicama za srednjoškolce i u Ljetnoj školi tehničkih aktivnosti. Korišteni su roboti sastavljeni od LEGO Robot Inventora. Osim pametne kocke i motora, ti roboti koriste ultrazvučni senzor i senzor boja. Polaznici su usto samostalno programirali mehanički spirograf kako bi njime načinili različite uzorke rozeta.
Radionicu modelarstva vodio je Martin Olujić, predsjednik Zajednice tehničke kulture grada Splita i član Društva pedagoga tehničke kulture Split. U sklopu te radionice, učenici su od lagane šperploče uz pomoć Unimata i različitih ručnih alata ispilili i obradili dijelove od kojih su lijepljenjem sastavili modele klupica. Svoje uratke su na koncu ponijeli kućama.
U sklopu programa iz astronomije, astronom-animator Zvjezdanog sela Mosor Zoran Knez za sve zainteresirane proveo je kratko astronomsko promatranje neba teleskopom. Instrument je bio postavljen ispred ulaza u školu, promatran je Mjesec koji je te večeri bio u prvoj četvrti.
'Zahvaljujući organizatorima, domaćinima i mentorim te svim sudionicima festivala, tehničke aktivnosti i tehnička kultura su popularizirane među velikim brojem učenika. Đaci su na ovaj način potaknuti da se uključe u neke od brojnih tehničkih aktivnosti koje provode Zajednica tehničke kulture grada Splita i njene udruge članice - kako radi kvalitetnog provođenja slobodnog vremena tako i radi dodatnog obrazovanja', zaključili su organizatori.