Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović LJUBAV SE NE PRODAJE: Priča o momcima koji stvaraju fiću iz olupina

LJUBAV SE NE PRODAJE: Priča o momcima koji stvaraju fiću iz olupina

Obnavljaju ih za svoj gušt

Prije skoro 69 godina proizveden je prvi 'Fićo' u tvornici Zastava u Kragujevcu. 'Fiat 600' je rariret na splitskim ulicama, voze ih istinski ljubitelji starih automobila i poneki šminker.  Koštaju pravo malo bogatstvo s originalnim dijelovima i u voznom stanju. Nedavno je tako jedan prodan u Austriji za 13.000 eura. U Splitu, na Kmanu dva mladića ih doslovce rade sami. Privukla nas je upravo njihova strast prema tome, jedan 22 godišnjak, Josip Biloš i 25-godišnji Marin Jovanović, bez pretjerivanja, stvaraju fiće. Od olupine do malog majstora na cesti koji može razviti brzinu i do 150 kilometara na sat. Trenutačno su ispred radione  dva, a još ih je na čekanju. Plavu malu zvijer vozi Josip, sredili su ga u tri ljetna mjeseca. 

- Nismo se ni kupali, dva puta možda cijelo ljeto. Od ujutro do navečer smo samo radili, sve novo, od sica do motora, pojačavali šasiju, varili, krpali - priča nam Josip.

Najviše ih ljudi pitaju gdje ih nalaze, a oni odgovaraju svugdje. Nema mjesta gdje ne bi otišli, a Josipov su našli u Šibeniku.

Pitali smo ih koliko zarade, a onda smo ostali šokirani.

- Nisu na prodaju! - uglas odgovaraju.

Marin nam je objasnio da je to baš za njihov gušt, istinska ljubav, kao i motori koje uređuju. Tri su u radioni. 

- Netko što zaradi troši na izlaske, a mi u ono što volimo. I jednostavno, ljubav nije na prodaju. Gotovo da nema dana da nam netko ne dođe nudeći velike novce, ali shvate da nema ništa od toga - govori nam Marin.

Pitamo ih kako cure reagiraju na fiću, guštaju li ili nisu fascinirane.

- Samo cure od 30 pa naviše, koje znaju što je pravo auto, mlađe vole 'bembare' (BMW, op.a), hahaha - kaže Josip.

Svaki vikend sa svojim fićom odlazi u Imotski, odakle je rodom. Radi kao švicarski sat. 

- Plan nam je do Beograda s njim po neke dijelove - otkrivaju nam.

S vremenom će ih registrirati kao povijesna vozila, ali polako.

Nasmijao nas je Josip i komentarom kako mu novi automobil stoji ispred kuće, a garaža je rezervirana za fiću.

- Novi mi služi samo za prebacit se od točke A do točke B, nema tu ljubavi. Ništa - slikovit je.

Probao je i 'peglu', ali ga nije fascinirala kao ni 'buba'. Jedan je fićo.

- Legenda živi vječno - kaže.

Marin je strast prema popravcima automobila i motora otkrio kao dijete, radeći s ocem. Ljubav iz djetinjstva je pretvorio u umjetnost. Josip je također kroz odrastanje otkrio sklonost prema mehanici i naprosto su se našli. 

Zabavljaju se i guštaju u fićima proizvedenima od 1977.godine.

Za njihovu kreativnost pročulo se diljem Dalmacije, zovu ih za restauiranje 'vječnih staraca' iz brojnih mjesta. Mnogi bi ih trajno zaposlili, ali ne daju se momci u svojoj slobodi. 

- Netko puši, netko pije, netko izlazi, svatko ima ono što ga ispunjava. Mi ne pušimo i ne pijemo, nama je ovo radost - skromno podvlači Marin.

Eh, da, u fići se ne smije ni pušiti ni jesti ako želite da vas provozaju.

- Ubija nas je šećer iz krafni kod Mate - smiju se.

Objašnjavali su nam i kad je najbolje vrijeme za piturati, kako žmigavac stoji oko 100 eura, da se auto slaže kao 'lego kockice', a mi smo uronili u njihov zanos, rijetko viđenu predanost dva mladića nečemu što rade. Josip je okrenuo fiću koji čeka obnovu i spremno su prionuli radu, zapravo umjetnosti. A treći koji čeka ispred radione, da vam otkrijemo tajnu kad ga vidite na cesti i dva momka u njemu, bit će u bojama policije i sa sirenom.

Vaša reakcija na temu