Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Milan Šabić NEDJELJNA ĆAKULA Doris Penić: Polaznici škole 'Malac Genijalac' su brži od kalkulatora

NEDJELJNA ĆAKULA Doris Penić: Polaznici škole 'Malac Genijalac' su brži od kalkulatora

Razgovarali smo s Master učiteljicom originalnog japanskog Hikari program mentalne aritmetike koja vodi splitsku školu

Vjerujemo kako su mnogi od vas u televizijskim emisijama uočili djecu koja poput ljudskih kalkulatora u sekundi rješavaju složene matematičke zadatke. Ako jeste, sigurno ste pomislili kako se radi o mališanima s nekim super moćima. Međutim, riječ je o polaznicima škole 'Malac Genijalac' u kojoj djeca pohađaju originalni japanski Hikari program mentalne aritmetike. Takva škola nalazi već godinu dana i u Splitu, pod vodstvom Doris Penić. Naša sugovornica diplomirana je psihologinja s dugogodišnjim iskustvom u predavačkom školskom radu i geštalt psihoterapeutkinja, a s mladom Splićankom popričali smo o projektu 'Malca' i dobrobitima ove vrste mentalne aritmetike.

- Nakon završetka studija zaposlila sam se u školi i vrlo rano se susrela s učenicima koji imaju loša obrazovna postignuća. U radu s njima uvidjela sam da im mogu puno pomoći, ne samo kroz savjetovanje, već i kroz edukaciju o pisanju planova za organizaciju učenja i slobodnog vremena te edukaciju o naprednim strategijama učenja i pamćenja. Kontinuiranim istraživanjem učenja i poticanja intelektualnih potencijala kod djece naišla sam na edukacijski program mentalne aritmetike, 'Malac Genijalac' kojim se potiče razvoj djece od najranije dobi. Znala sam da je to ono što sam tražila, krenula sam u pregovore za otvaranje škole u Hrvatskoj i postala Master učiteljica mentalne aritmetike.


Je li ovo jedinstvena škola u Hrvatskoj?

- U Beogradu se nalazi generalna franšiza, oni su doveli Hikari program iz Japana i tamo se nalaze prve škole ove tehnike u Europi. Škole su se počele otvarati u drugim zemljama kao što su Mađarska, BiH, Crna Gora, Makedonija, Slovačka, Švicarska, Slovenija i Rumunjska. Mi smo krenuli prije točno godinu dana s jednom školom u Splitu, a sada su otvorene tri škole u Rijeci, Osijeku i Šibeniku. U rujnu će se otvoriti škola u Velikoj Gorici, Zagrebu i Zadru. Ja sam Master franšizer za Hrvatsku, a vodim splitsku školu.

Čime se točno 'Malac Genijalac' bavi?

- Najjednostavnije rečeno, obrazovanjem i poučavanjem putem originalnog Hikari programa mentalne aritmetike. Program je porijeklom iz Japana, a od davnina ga primjenjuju istočne zemlje i dio je obrazovnog sustava u redovnim školama. Hikari znači svjetlost, odnosno osvjetljavanje naših mentalnih kapaciteta. Djeca prvo rade na abakusu, a zatim bez ikakvih pomagala, isključivo vizualizirajući abakus i aktivirajući obje moždane hemisfere.

Koji su njihovi rezultati?

- Rezultat njihova rada je izvođenje računskih operacija zbrajanja, oduzimanja, množenja i dijeljenja misaonim putem, kao i rješavanje složenih zadataka. Osim nevjerojatne brzine računanja, postoji još niz sposobnosti koje se razvijaju kao što je koncentracija, vizualizacija, pažnja, pamćenje, samopouzdanje, logika, analitičko razmišljanje… U današnjem sustavu obrazovanja lijeva hemisfera mozga postaje dominantna nad desnom, što dovodi do pada koncentracije. Djeca kod nas nauče simultano koristiti obje polutke, što znači iskorištavati maksimum svojih kapaciteta. Primjerice, neka djeca nakon programa krenu pisati ili crtati s obje ruke.


Kako izgleda nastava u 'Malcu'?

- Cjelokupna nastava se odvija kroz igru u ugodnoj atmosferi, a djeca razvijaju samopouzdanje i vlastitu inicijativu. Njima tri školska sata, koliko nastava traje, prođu brzo. Često komentiraju kako im je škola dosadna spram naše. Osim redovne nastave koja se odvija vikendom, s djecom radimo tijekom tjedna individualne dopunske i dodatne sate. Izvrsnu djecu pripremamo i za natjecanja.

Jeste li ostvarili neke rezultate u prvih godinu dana?

- Da, u Beograd smo otputovali na olimpijadu sa 15 najboljih polaznika. Naša Nicol Kovačić iz Splita osvojila je broncu u B kategoriji, a Hana Perić iz Solina u C kategoriji. Jako smo ponosni na rezultate jer su se natjecali u konkurenciji od čak 1200 djece iz 15-ak europskih zemalja, a to je bilo naše prvo natjecanje u pet mjeseci rada. Oduševljene smo radom i rezultatima naših učenika, a vjerujemo kako će oni još puno napredovati u budućnosti.


Postoji li dobna granica za upis u Vašu školu?

- Program je predviđen za djecu u dobi od četiri do 12 godina, zbog toga što u tom razdoblju najbolje uče, primaju, hvataju podražaje. Postoje tri nivoa: pripremni, osnovni i napredni. Iduća stepenica za naše polaznike je nivo 'super um', odnosno o mentalnoj matematici. Riječ je o zahtjevnom programu, recimo rješavanje trećeg korijena nekog broja ili računanje koji dan u tjednu je bio neki datum u prošlosti.

Što bi bilo da se u školu upišu stariji, recimo ja?

- Za usporedbu, kada bi odrasli i započeli s učenjem ovog programa, koliko god željeli zadiviti auditorij svojim novim sposobnostima, nikada neće u tome biti toliko brzi kao jedno dijete. Budući da se dječji mozak najbrže razvija, oni će nakon nekog vremena zadatke rješavati mnogo brže od mentora.

Oni su zapravo 'mala računala'...

- Istina, polaznici škole 'Malac Genijalac' su brži od kalkulatora. Oni su brži u izračunu od roditelja koji brojeve trebaju utipkati u kalkulator. Takvu djecu je šira javnost upoznala u showu 'Super ljudi', bila su dva dječaka koja su polaznici beogradske škole 'Malac Genijalac'. Ljudi koji su to gledali emisiju mislili su da se radi o nadnaravnim moćima, a radi se o vještini.


Kako su roditelji reagirali kada ste odlučili otvoriti školu u Splitu?

- Roditelji su upoznati s dobrobitima ove metode, kad su djeca i razvijanje njihovih sposobnosti u pitanju, dobre informacije uvijek lete brzinom munje. Na početku je bilo bezbroj pitanja, a danas nam roditelji dovode djecu po preporukama koje su dobili od drugih roditelja. Osobna preporuka je najbolja reklama.

Koje ste prepreke uvidjeli kod učenika u redovnom školstvu?

- S obzirom na šestogodišnji rad u brojnim školama susretala sam se s učenicima potpuno različitih sposobnosti i obrazovnih usmjerenja, ali svima koji su imali loša obrazovna postignuća bila je loša ili nepostojeća organizacija vremena. Uz to nisu znali kako učiti. Prvi korak u tome da im pomognem bila je intervencija oko organizacije vremena, a onda organizacija učenja. Pokazala sam im kako podijeliti gradivo u više malih cjelina, a u tom cijelom procesu pokazala sam im primjenu mentalnih mapa. One vježbaju desnu hemisferu i na taj način se gradivo bolje pamti, ne pamte se samo riječi već i slike. Na ispitu oni mogu vizualizirati mentalnu mapu i čitati iz te zamišljene slike. Mentalne mape su velika pomoć djeci kod učenja.


Jesu li djeca u Hrvatskoj preopterećenja gradivom?

- Jesu, a od djece se sve više traži. Pogledajte samo prvašiće, od njih se očekuje da prije polaska u školu savladaju čitanje, pisanje, brojeve, a onima koji dođu bez tog znanja je puno teže. Upravo zato, u našoj školi najviše je polaznika koji još nisu krenuli u školu, ne svladaju samo brojeve već i matematiku viših razreda. Osvrnula bih se i na činjenicu da jedno dijete u osnovnoj školi, uz školske obveze, ima i razne izvanškolske aktivnosti i od jutra do mraka su aktivna. U srednjim školama uz to se javlja i problem organizacije vremena. Problem školstva je u suhoparnom učenju činjenica, to se danas zapamti, a već sutra zaboravi. Cilj bi trebao biti dugoročno pamćenje informacija koje će nam u životu koristiti. Nadam se skorim potezima ministrastva i reformama koje su najavljene. 

Što biste za kraj razgovora istaknuli kao najveće dobrobiti Vaše škole?

- Kad se sve zbroji, djeca će u ovoj školi steći niz sposobnosti koje će im biti od velike koriste tijekom cijeloga života. To bi trebalo biti u redovnom školstvu, ali nažalost nije. Najljepše mi je čuti komentare roditelje čija djecu su od početka u našoj školi. Osim dobrih rezultata kod nas, djeca pokazuju napredak i u redovnim školama, samostalno rješavaju zadaće i obveze. 

Vaša reakcija na temu