U suvremenom digitalnom vremenu brzih promjena kada postoji smanjen interes za knjigom, posebno je značajno pomoći mladima u razumijevanju vrijednosti i dobrobiti čitanja. Poznato je da se čitanjem obogaćuje rječnik, razvija empatija, potiče kritičko mišljenje i kreativnost te se uči kako rješavati svakodnevne izazove. Nezaobilaznu ulogu u tom procesu ima školska knjižnica kao važno društveno, medijsko i kulturno središte svake škole, gdje se učenici okupljaju i sudjelovanjem u različitim aktivnostima razvijaju interes za čitanjem. Jedan od načina je i sudjelovanje u projektu Hrvatske mreže školskih knjižničara pod nazivom 'Mreža čitanja' kojim se učenike potiče na čitanje književnih djela i razvijanje ljubavi prema čitanju.
Ove godine V. gimnazija 'Vladimir Nazor' Split prvi je put sudjelovala u projektu za poticanje čitanja i kreativnosti u srednjim školama Mreža čitanja 2024./2025. Učenici su s mentoricom Marijanom Bilan i članovima povjerenstva Željkom Friganović Jerončić i Robertom Aralicom pripremali tri romana: 'Listanje kupusa' autora Igora Beleša, 'Lažljivac među nama' autorice Caren M. McManus i 'Šetač knjiga' autora Carstena Heena. U navedenim romanima isticala se uloga prijateljstva u izgradnji kvalitetnih međuljudskih odnosa.
Roman 'Listanje kupusa' govori o skupini djece iz Borova Naselja čije zajedništvo ne mogu pobijediti ideološke i nacionalne podjele. Knjiga 'Lažljivac među nama' propituje održavanje prijateljskog odnosa i povjerenja u okviru kriminalističkog zapleta dok u romanu 'Šetač knjiga' strast knjižara Carla prema knjigama oblikuje živote ljudi s kojima se svakodnevno susreće.
Na temelju navedenih romana u kvizu znanja ukupno je sudjelovalo sedmero učenika: Bepo Pensa (1.b), Mihaela Orlić (1.e), Lara Harašić (2.a), Nina Videka (2.c), Lucija Nazlić (3.a), Sara Stipić (3.c) i Lana Glavan (3.e).
Šestero učenika plasiralo se na nacionalnu razinu kviza znanja. Kao zahvalu za uloženi trud održan je i virtualni susret s književnikom Igorom Belešem. Sudjelujući u projektnim aktivnostima tijekom cijele nastavne godine učenici su se družili, radili na zajedničkim zadacima, razmijenili iskustva i stekli vještine koje će im pomoći u daljnjem obrazovanju.
S obzirom na pozitivne reakcije učenika i dobar odaziv, Škola planira sudjelovati i sljedeće godine.