Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Prvi put u povijesti na pozornici splitskog HNK izveden balet 'Esmeralda' Caesarea Pugnija

Prvi put u povijesti na pozornici splitskog HNK izveden balet 'Esmeralda' Caesarea Pugnija

U narednom tjednu planirano je još 5 izvedbi i to 11., 12., 14., 15. i 18. svibnja

U subotnju večer splitska publika i mala je priliku vidjeti nešto što već dugo nije bilo moguće - pozornicu prepunu plesača, odnosno baletni ansambl angažiran u svom punom broju! Po prvi put u svojoj povijesti Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split premijerno je izveo balet 'Esmeralda' Caesarea Pugnija, koji je inspiriran romanom 'Zvonar crkve Notre Dame' Victora Hugoa.

Koreografiju potpisuju Vasily Medvedev i Stanislav Fečo, dvojac koji je na pozornicu donio duh velikog, klasičnog ruskog carskog baleta, a splitski je ansambl je u ovom zahtjevnom komadu uz plesačku pokazao i zavidnu glumačku nadarenost.

Grandiozni brojevi i scena puna plesača, vjerojatno nikoga od prisutnih nisu mogli ostaviti ravnodušnim. Revija raskošnih živopisnih kostima, ciganskih haljina ukrašenih dukatima koji svojim zveckanjem u pratnji defova daju dodatnu čar te još više pojačavaju cjelokupni doživljaj, djelo su slovačkog kostimografa Pavola Juraša, koji je ujedno i autor scenografije.

Još uvijek brojem znatno smanjena, ali svakako oduševljena splitska publika gromoglasnim je pljeskom i ovacijama popratila svaku scenu, kao i na kraju cijeli baletni ansambl, soliste te čitav autorski tim. Ovaj najpoznatiji Pugnijev balet, odnosno romantičnu priču o ljubavi lijepe ciganke Esmeralde, maestralno su donijeli solisti Eva Karpilovska u ulozi Esmeralde, Jurgen Rahimi kao kapetan Phoebus de Chateaupers, Nozomi Miura kao Fleur de Lys, Ivan Boiko kao siromašni pjesnik Pierre Gringoire, Daniel Jagar kao Quasimodo te Igor Glushkov kao arhiđakon Claude Frollo.

Splitska pozornica je, naime, peta po redu na kojoj je Medvedev postavio 'Esmeraldu'. Prvi put ju je koreografirao u moskovskom Boljšoj teatru 2009. godine i to zajedno s tadašnjim umjetničkim ravnateljem Jurijem Burlakom, potom 2011. u Staatsballett Berlin, a 2012. u Ciudad de Mexicu s meksičkim nacionalnim baletom. Kod postavljanja baleta u Bratislavi koreografiju s njim supotpisuje koreograf i bivši plesač Stanislav Fečo. Uz ovaj koreografski dvojac ostatak autorskog tima čine i baletni majstori Albina Rahmatullina, Elena Nikolaeva i Lev Šapošnikov.

U skladu s epidemiološkim mjerama, članovi ansambla nisu plesali uz živu orkestralnu glazbu, već uz audiosnimku Orkestra i ženskog zbora HNK Split kojim je ravnao maestro Jure Bučević.

U narednom tjednu planirano je još 5 izvedbi i to 11., 12., 14., 15. i 18. svibnja. Premijernu izvedbu, održanu 8. svibnja splitski HNK posvetio je ranjenim katedralama - pariškoj i zagrebačkoj.

Vaša reakcija na temu