Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Scorseseove 'Ubojice cvjetnog mjeseca': Amerika jučer, danas i sutra
U svom filmu Piše: Miro Nikolić

Scorseseove 'Ubojice cvjetnog mjeseca': Amerika jučer, danas i sutra

'Killers of the Flower Moon' bavi se serijskim ubojstvima Osage Indijanaca u Oklahomi

Motiv pohlepe provlačio se kroz čitav niz filmova, još od antologijskih ostvarenja kao što su 'Blago Sierra Madre' Johna Hustona, odnosno 'Dobar, loš, zao' Sergija Leonea preko neizostavnog Gordona Gekka u 'Wall Streetu' Olivera Stonea, zatim 'Kola sreće' Johna Landisa pa sve do 'Bit će krvi' Paula Thomasa Andersona. O pohlepi kao pokretačkoj snazi kapitalizma imao je što reći i Martin Scorsese u 'Vuku s Wall Streeta', a temama gramzivosti, beskrupuloznosti i nezasitnosti vjerojatno najznačajniji živući američki redatelj vratio se u svom najnovijem uratku naslovljenom 'Ubojice cvjetnog mjeseca'. 

Temeljen na istoimenoj knjizi Davida Granna, 'Killers of the Flower Moon' bavi se serijskim ubojstvima Osage Indijanaca u Oklahomi početkom dvadesetih godina prošlog stoljeća. Budući da je na njihovim posjedima pronađena nafta, Osage su u to vrijeme bili najbogatiji Amerikanci. Bjelački rančeri i lokalni moćnici su ih, naravno, počeli likvidirati na prilično podmukle načine. 

Prvi put ispred kamere spojivši svoja dva 'kućna' glumca - Roberta De Nira i Leonarda Di Caprija - Scorsese je režirao troipolsatni film epskog zamaha koji je svjetsku premijeru imao na ovogodišnjem festivalu u Cannesu, doduše izvan konkurencije, gdje je ispraćen desetominutnim ovacijama.

Srce i duša filma, međutim, nisu De Niro i Di Caprio niti Scorsese i njegova stalna montažerka Thelma Schoonmaker, već fenomenalna Lily Gladstone u ulozi Indijanke Mollie.

Premda ne sadrže dramski naboj i prštavost 'Dobrih momaka' i 'Casina', kao ni sirovu energiju i manijakalnost 'Taksista' i 'Razjarenog bika', ali ni emotivnu tenzičnost 'Doba nevinosti', 'Ubojice cvjetnog mjeseca' nesumnjivo su dobar film koji unutar Scorseseove veličanstvene filmografije nipošto ne predstavlja dragulj u kruni kralja, ali sasvim sigurno zaslužuje preporuke. Što je više nego pohvalno za filmaša koji je zagazio u deveto desetljeće života.

Naposljetku, Scorseseov recentni film samo je na prvi pogled povijesni ep o mračnoj i krvavoj američkoj prošlosti, odnosno grijesima rađajućeg američkog kapitalizma i kulturi nasilja. 'Ubojice cvjetnog mjeseca' su naprosto Amerika jučer, danas i sutra.

Vaša reakcija na temu