Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Red Dot Splitski dizajner Stjepko Rošin dobitnik nagrade The Red Dot: Grand Prix

Splitski dizajner Stjepko Rošin dobitnik nagrade The Red Dot: Grand Prix

Prvi put je to pošlo za rukom nekom u Hrvatskoj

Stjepko Rošin, grafički dizajner iz Splita, dobitnik je nagrade The Red Dot: Grand Prix, po prvi put dodijeljene za rad nekog dizajnera u Republici Hrvatskoj. Uručena mu je, kao iznenađenje, na završnoj svečanosti međunarodnog natjecanja dizajnera Red Dot Design Award, održanoj proteklog petka, 7. studenog 2025., u Berlinu, gdje su se dodjeljivale nagrade za najbolje radove na području dizajna brendova i komunikacija.

Rad Stjepka Rošina, u grafičkom oblikovanju knjige pjesama 'Triptih na Ce', pisane na odumirućem dijalektu naselja Milne, na otoku Braču, već je u kolovozu ove godine odabran za nagradu The Red Dot: Best of the Best, za koju se natjecalo oko 8 tisuća dizajnera iz 30 zemalja.

Međutim, odluku o dobitnicima nagrade The Red Dot: Grand Prix, za najboljih 5 od svih u kategoriji najboljih, međunarodni žiri otkrio je tek na samoj dodjeli u berlinskoj koncertnoj dvorani.

Time je splitski dizajner Rošin postao prvi Hrvat, nositelj toga najprestižnijega priznanja za dizajnere na svjetskoj razini, u povijesti, odnosno, od 1955. godine, kada se žiri prvi put okupio, kako bi ocijenio najbolje dizajne svog vremena.

Uz njega, kao jedinoga samostalnog umjetnika među nagrađenima, ostali dobitnici nagrade The Red Dot: Grand Prix su redom agencije - TEAMBBDO iz Njemačke, za Aktivacijsku kampanju Brenda Ukrajina, s umjetnom inteligencijom 'Oživljeni', potom HEUREKA, također iz Njemačke, za Gewobag Online godišnje izvješće i izvješće o održivosti – 'Impulse of time',  Work & Co iz SAD-a, za ponovno pokretanje web stranice 'Obama Foundation' te Accenture Song, iz SAD-a i Builders Club iz Ujedinjenog Kraljevstva za TV oglašavanje 'Age of Intelligence'.

Kriteriji međunarodnog žirija natjecanja Red Dot Design Award, u odabiru radova za nagradu Grand Prix su iznimna kreativnost, kvaliteta dizajna i utjecajna komunikacija.

Stjepko Rošin zavrijedio ju je grafičkim oblikovanjem koji, nestajući cakavski dijalekt, u stihovima Jerka Rošina i u izdanju Naklade Bošković, tiskan posebnom tehnikom, oživljava tek izlažući knjigu suncu, čime se komunicira poruka o nužnosti očuvanja naše bogate ali, u suvremenim okolnostima, osjetljive i ugrožene jezične kulturne baštine.

Njegov rad, kao i svi ostali, ove godine nagrađeni radovi, mogu se razgledati na izložbi pod nazivom 'Najbolji brendovi i komunikacijski dizajn – Izbor pobjednika Red Dota 2025.' u Muzeju komunikacija u Berlinu, do sredine siječnja 2026. godine.

Vaša reakcija na temu