Splitska modna dizajnerica Katarina Smolić, koja se 'krije' iza brenda 'Obekei', osebujna je i temperamentna umjetnička duša koju je teško ne primijetiti. Osim što uspješno plovi modnim vodama, njezin Instagram profil privukao je pažnju mnogih. Uvijek odličnog i originalnog stajlinga virtualnom zajednicom širi pozitivnu energiju. Kata, kako je od milja zovu, kaže kako je moda njezin DNA.
- Moje ime je Katarina Smolić i moda je moj DNA. Otkrila sam modu prije nego sam progovorila, točnije moja prva riječ je bila 'obekei' što je u mom dječjem rječniku značilo 'obuci'. Od tad se nisam prestala baviti oblačenjem. Majka mi je svu slobodu prepustila jako rano, još u vrtiću, tako da sam gradila svoj modni svijet od samog starta, a i imidž također.
Kako si odlučila pokrenuti vlastiti brend 'Obekei'?
- Odluka je pala kad mi je postalo dosadno na fakultetu. Produktivna sam i ne mogu stajati na mjestu. Onog trena kad sam skužila da se moji radovi gomilaju i skupljaju prašinu, tada sam poludjela i odlučila pretvoriti svoje crteže u djela.
Koje modne suradnje rado pamtiš?
- Što se tiče mojih suradnji i poslova voljela bih spomenuti praksu koju sam vršila kod meni jedne od dražih dizajnerica na ovim prostorima, Tamare Bombardelli. Kod nje sam stekla iskustvo u radu, a vrijedno je bilo poslušati njene životne priče i mudrosti. Također sam surađivala s njom tako da sam dizajnirala torbe po svom osobnom dizajnu.
Kakvi su ti planovi?
- Planovi su uvijek u svijesti i podsvijesti, ali živim od trenutka tako da se trenutno radi punom parom, stvari se razvijaju po planu i rastem polako što je najbitnija stavka u ovom poslu.
Aktivna si i na Instagramu, prati te preko četiri tisuće ljudi. Čime misliš da si osvojila virtualnu zajednicu?
- Moj Instagram je moja osobna platforma preko koje pokušavam na što zanimljiviji način posložiti svoj kreativni um na jednom mjestu. Zapravo funkcioniram na način moodboarda i činim svoj profil tematskim i inspirativnim. Nadam se da tako izgleda u očima promatrača, točnije pratitelja. Insta story koristim kao lifestyle platformu u kojoj se približavam pratiteljima sa svojim svakodnevicama, od noćnog života, restorana, putovanja, glazbe, shoppinga... Instagram Feed više kreiram u umjetničkom smjeru te smatram da ta društvena mreža upravo tome i služi.
Što najčešće objavljuješ?
- Svoje modne ekshibicije. S obzirom na to da sam veliki fan obuće, preciznije - tenisica i čarapa, većinom se sve vrti oko toga, a najviše oko PumaxFenty obuće čije sam ujedno i kolekcionar.
Možeš li izdvojiti omiljenu fotografiju?
- Ne mogu izdvojiti najdražu fotografiju s Instagrama jer svaka ima svoju čar. Još ima jedna zanimljiva stvar kod mene, a to je da nikad ne ponavljam kombinaciju.
Obrađuješ li fotografije?
- Ne, niti koristim filtere. Ponekad reduciram svjetlo, ali s obzirom na to da se radi uglavnom o fotografijama napravljenim profesionalnom opremom, onda nema potrebe za obradom.
Surađuješ li s nekim fotografom?
- Surađivala sam s mnogima. Trenutno iman svoja dva fotografa s kojima sam prezadovoljna. Kad sam na putu u Zagrebu fotografira me Dino Šertović, dok sam u Splitu pred objektivom Damire Kalajžić. Također, izdvojila bih i Marijana Jurčevića, genijalan mladi dečko, novi je na sceni, ali radi kao veliki master.
Što za tebe znači Instagram?
- Instagram je moj život, rudo inspiracije, dok su ostale društvene mreže smor. Kad to kažem mislim na Facebook. Uđem na Facebook kao da sam upalila televiziju i to Vijesti, a televiziju izbjegavam u širokom luku već deset godina pa tako i Facebook odnedavno.
Koliko vremena provodiš na Instagramu?
- Ne mogu odrediti koliko sati provedem na mrežama kad su mi one postale svakodnevica i većim dijelom su mi dio posla. Imam četiri Instagram profila, a to treba održavati, pratiti, prođe tu sati i sati...
Koga ti pratiš?
- Pratim sve ono što mi je potrebno na dnevnoj bazi, kada uđem želim da mi odmah izbacuje meni potreban sadržaj. Najviše pratim ljude izvan Hrvatske koji su kao i ja kolekcionari PumaxFenty i fanovi Rihanne. Onda zajedno razmjenjujem svoje slike, nove stvari, pomažemo si međusobno nabavljati neke sold out komade, raspravljamo o cijenama i popustima...
Može li se zaraditi od društvenih mreža?
- Ne zarađujem od društvenih mreža, ja zarađujem zbog svog postojanja.
Kako je nastalo ime 'Katasplakata'?
- Spontano. Inače sam kreativna u tom polju marketinga. Kata je dio mog imena, a 's plakata' jer sam već tada nanjušila slavu. Rima je odradila svoju ulogu, a 'rimujem se, dakle, postojim' je moja teorija.
Koji će outfit biti 'in' ove hladne dane?
- Modna kombinacija koja će biti apsolutni hit ove zimske sezone je ona dosadna kao i prošle godine samo s dodacima perla i bisera na svaki odjevni komad, od džempera do čizme. Moda je mrtva, a ja sam živa i ne pratim 'apsolutne hitove'. Otkako sam izgradila samopouzdanje, uvijek imam što za obući.
I za kraj ovog razgovora, nekoliko blic pitanja:
Koje beauty rituale koristiš?
- Ruž i olovku za obrve.
Omiljena odjevna kombinacija?
- Alloversizeeverything.
Modni uzor?
- Nemam ga, što će mi kad ni sama nemam kada iznositi ono što sam zamislila.
Modni dodatak?
- Mobitel.
Hobi?
- Skupljanje PumaxFenty obuće, čitanje knjiga po osobnom izboru, uglavnom psihološke literature, istraživanje alternativne medicine u knjigama, online štivu i praksi, a jako volim astrologiju.