U sklopu medijske konferencije Sempl i ove je godine održana svečana dodjela nagrada Sempler za najbolje medijske strategije. Na dvodnevnom događanju u Portorožu uručeno je 11 zlatnih nagrada , a 'veliku nagradu' osvojio je projekt 'It's time to stop!', koji je osmislila agencija Via Media za Bingo Group s ciljem senzibiliziranja javnosti za problem femicida.
U Portorožu su slavili i hrvatski predstavnici te su čak tri agencije iz Zagreba nagrađene Semplerom.
Predsjednica ovogodišnjeg osmočlanog žirija Iva Đurković istaknula je da se među 63 prijavljena projekta istaknulo mnogo iznimno kvalitetnih kampanja, zbog čega je odabir bio posebno zahtjevan. Upravo njihova sposobnost nadilaženja pukog informiranja te korištenja komunikacije kao alata za utjecaj i promjene zahtijevala je dubinske rasprave koje su žiriju omogućile izbor konačnih dobitnika.
- Kampanje su najbolje kada koriste stvarnu moć komunikacije. Ne samo za informiranje, nego i za inspiriranje, angažiranje i poticanje ljudi na promjenu stavova i ponašanja te na djelovanje u skladu s tim. Kada se to primijeni u korist dobrog cilja, moguće je stvoriti promjenu koja se može vidjeti i osjetiti - komentirali su svoju odluku članovi žirija.
Cilj je bio prekinuti apatiju prema peticijama protiv femicida, koje su se u jednoj godini zaustavile na 5.000 potpisa (u Bosni i Hercegovini), te potaknuti pravne promjene. Bingo, najveća domaća kompanija u Bosni, u kojoj su dvije trećine zaposlenih žene, privremeno je zatvorio više od 230 trgovina kako bi kupce mobilizirao u aktiviste, prikupio više od 100.000 potpisa i pomogao osigurati da parlament prizna femicid u zakonu.
Željeli su najveću domaću kompaniju i nacionalnog trgovca u Bosni pretvoriti u protestni stroj. Umjesto popusta 8. ožujka, Bingo je privremeno obustavio poslovanje diljem zemlje i više od 230 trgovina pretvorio u štandove za potpisivanje peticija. Strategija odnosa s javnošću temeljila se na snažnoj simbolici: tišina umjesto promocije. Vlastiti kanali – zaposlenici, trgovine, svakodnevni kupci – bili su primarni medij, dok se širenje odvijalo organski preko medija, nevladinih organizacija, influencera i nogometnih klubova. Ovaj pristup izazvao je komunikacijske norme i pozicionirao trgovca kao pokretačku snagu građanskih prosvjeda. Pretvaranjem maloprodaje u aktivizam, odnosi s javnošću pretvorili su javnu apatiju u kolektivno djelovanje i ostvarili povijesne pravne promjene.
- U ovoj regiji postoji vrlo stvaran i ozbiljan problem s kojim se suočava svaka naša država. Među brojnim odličnim i vrlo uspješnim kampanjama ističe se jedna svojom jasnom strategijom, velikim trudom i hrabrom izvedbom. Ova kampanja inspirirala je društvene promjene i donijela stvaran, opipljiv rezultat u zakonodavnim izmjenama koje su potom uslijedile - zaključili su članovi žirija.