Do 9. listopada u savjetovanje s javnošću je Nacrt prijedloga Pravilnika o odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika. Na snagu bi trebao stupiti do kraja godine
Pravilnikom se uređuje način uočavanja i utvrđivanja, poticanja, praćenja i vrednovanja djece i učenika s darovitošću u razvoju, način obrazovanja te uvjeti i postupak pod kojima darovito dijete i učenik može prijevremeno upisati i završiti odgojno-obrazovnu ustanovu u kraćem vremenu od propisanoga.
'U cilju poticanja razvoja darovitosti u djece i učenika, a na temelju odluke ravnatelja, darovitom djetetu/učeniku tijekom odgojno-obrazovnoga procesa odgojno-obrazovna ustanova može omogućiti:
a) oblike odgojno-obrazovne potpore u sklopu redovitoga odgojno-obrazovnog rada/nastave:
- rad prema kurikulima različite težine i složenosti, odnosno razlikovnim kurikulima
- rad prema individualiziranome kurikulu
- individualni rad
- grupni rad u odgojno-obrazovnoj skupini
- rad s mentorom
- izborne i fakultativne predmete
b) oblike odgojno-obrazovne potpore izvan redovitoga odgojno-obrazovnog rada/nastave:
- izvannastavne i izvanškolske aktivnosti
- izvanškolski programi izvrsnosti koji se ostvaruju seminarima, ljetnim i zimskim školama, kampovima za darovite, učeničkim skupinama, učenjem putem interneta na lokalnoj, područnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini u suradnji škole sa znanstveno-istraživačkim ustanovama, regionalnim znanstvenim centrima, centrima izvrsnosti, gospodarskim subjektima, istaknutim stručnjacima za pojedino područje te različitim udrugama
- sudjelovanje na državnim i međunarodnim natjecanjima i smotrama
- rad s mentorom izvan odgojno-obrazovne ustanove
c) ostali oblici odgojno-obrazovne podrške:
- prijevremeni upis u osnovnoškolski program
- akceleracija ili završavanje razreda u kraćem vremenskom roku
- završavanje odgojno-obrazovne ustanove u kraćem vremenu od propisanoga
- suradnja sa stručnjacima iz područja interesa djeteta i učenika
- pristup izvorima specifičnog znanja
- programi o izboru profesije i karijere i sl.
Odgojno-obrazovna potpora darovitom djetetu/učeniku u provedbi izvanškolskih programa izvrsnosti može biti pružena u regionalnim znanstvenim centrima i centrima izvrsnosti kao specijaliziranim javnim ustanovama koje raspolažu stručnim i materijalnim resursima potrebnim za pružanje kvalitetne potpore darovitoj djeci/učenicima te odgojno-obrazovnim radnicima', stoji među ostalim u dokumentu kojeg možete pronaći ovdje.