Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay JAVNO SAVJETOVANJE Nacrt prijedloga Pravilnika o odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika na snagu bi trebao stupiti do kraja godine

JAVNO SAVJETOVANJE Nacrt prijedloga Pravilnika o odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika na snagu bi trebao stupiti do kraja godine

Njime se uređuje način uočavanja i utvrđivanja, poticanja, praćenja i vrednovanja djece i učenika s darovitošću

Do 9. listopada u  savjetovanje s javnošću je  Nacrt prijedloga Pravilnika o odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika. Na snagu bi trebao stupiti do kraja godine

Pravilnikom se uređuje  način uočavanja i utvrđivanja, poticanja, praćenja i vrednovanja djece i učenika s darovitošću u razvoju, način obrazovanja te uvjeti i postupak pod kojima darovito dijete i učenik može prijevremeno upisati i završiti odgojno-obrazovnu ustanovu u kraćem vremenu od propisanoga.

'U cilju poticanja razvoja darovitosti u djece i učenika, a na temelju odluke ravnatelja, darovitom djetetu/učeniku tijekom odgojno-obrazovnoga procesa odgojno-obrazovna ustanova može omogućiti:

a) oblike odgojno-obrazovne potpore u sklopu redovitoga odgojno-obrazovnog rada/nastave:

- rad prema kurikulima različite težine i složenosti, odnosno razlikovnim kurikulima

- rad prema individualiziranome kurikulu

- individualni rad

- grupni rad u odgojno-obrazovnoj skupini

- rad s mentorom

- izborne i fakultativne predmete

b) oblike odgojno-obrazovne potpore izvan redovitoga odgojno-obrazovnog rada/nastave:

- izvannastavne i izvanškolske aktivnosti

- izvanškolski programi izvrsnosti koji se ostvaruju seminarima, ljetnim i zimskim školama, kampovima za darovite, učeničkim skupinama, učenjem putem interneta na lokalnoj, područnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini u suradnji škole sa znanstveno-istraživačkim ustanovama, regionalnim znanstvenim centrima, centrima izvrsnosti, gospodarskim subjektima, istaknutim stručnjacima za pojedino područje te različitim udrugama

- sudjelovanje na državnim i međunarodnim natjecanjima i smotrama

- rad s mentorom izvan odgojno-obrazovne ustanove

c) ostali oblici odgojno-obrazovne podrške:

- prijevremeni upis u osnovnoškolski program

- akceleracija ili završavanje razreda u kraćem vremenskom roku

- završavanje odgojno-obrazovne ustanove u kraćem vremenu od propisanoga

- suradnja sa stručnjacima iz područja interesa djeteta i učenika

- pristup izvorima specifičnog znanja

- programi o izboru profesije i karijere i sl.

Odgojno-obrazovna potpora darovitom djetetu/učeniku u provedbi izvanškolskih programa izvrsnosti može biti pružena u regionalnim znanstvenim centrima i centrima izvrsnosti kao specijaliziranim javnim ustanovama koje raspolažu stručnim i materijalnim resursima potrebnim za pružanje kvalitetne potpore darovitoj djeci/učenicima te odgojno-obrazovnim radnicima', stoji među ostalim u dokumentu kojeg možete pronaći ovdje.
 

Vaša reakcija na temu