U naletu vlaka na Zapadnom kolodvoru u Zagrebu danas je poginulo 14-godišnje dijete. Dječak je navodno prošao ispod rampe koja je u tom trenutku bila spuštena. Vlak je trubio puno dulje nego što je uobičajeno, rekla je svjedokinja koja radi u neposrednoj blizini.
Glasnogovornica HŽ Infrastrukture Željka Miša za RTL je rekla da je dječak vjerojatno imao slušalice zbog kojih nije čuo vlak.
'Dječak od 14 godina se danas oko 14.30 provukao ispod spuštenog branika koji je najavljivao nailazak vlaka. Neoprezno je prelazio preko pruge. Prema neslužbenim informacijama, sve upućuje na to da je uz sebe imao mobitel i slušalice', rekla je.
'Slušalice, mobiteli i kapuljače su sve veći problem'
Nastavila je kako su slušalice, mobiteli i kapuljače koje ljudi nose sve veći problem, naročito kad se dogode ovakve tragedije.
'Općenito, kad se događaju nesreće s mladima, često nose kapuljače na glavama. Možda ne bi na prvu rekli, ali kapuljače su veliki problem jer zaklanjaju pogled, ne možete vidjeti dobro lijevo-desno. Distrakcija, slušalice, mobiteli... sve više ima toga. Svatko je u svom filmu, nije u svom prostoru i vremenu, i vrlo lako se može dogoditi trenutak nepažnje, koji sve to skupa učini kobnim', rekla je Željka Miša.
Najvjerojatniji uzrok današnje tragedije je ljudski faktor, no s obzirom na to da se dogodila na jednom od najprometnijem križanju, novinarka je pitala može li se još što napraviti po pitanju sigurnosti.
'Vi možete postaviti najmoderniju signalizaciju, najmodernije uređaje, polubranike i branike, koji su najviša razina sigurnosti na željezničko-cestovnim prijelazima u Hrvatskoj, ali ako ne postoji pažnja sudionika u prometu, ljudski faktor je ključan. Vidjeli ste da se ljudi često zavuku ispod rampe, zaobiđu spušteni polubranik, ljudi hodaju prugom ili uz nju, ne razmišljaju o tome da ne smiju prelaziti prugu bilo gdje, ne razmišljaju o opasnostima', rekla je glasnogovornica.
'Strojovođi treba do 1500 metara da zaustavi vlak'
Navodi da su jedini način apeli i stalno ponavljanje da treba biti oprezan. Dodala je da mnogi nakon nesreće kažu sami sebi da neće više ni sami neoprezno prelaziti prugu, ali da to brzo zaborave.
'Ali zaista kad naiđete na prugu, stvarno se zaustavite, pogledajte lijevo-desno, jedan pogled može spasiti život. Ako vas strojovođa uoči na pruzi, njemu treba do 1500 metara da zaustavi vlak, on jednostavno ne može tako brzo stati. Nemojte računati na to da će vas netko vidjeti', rekla je Željka Miša.