Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Unsplash Sin joj stradao zbog nesavjesne vožnje romobila, pokrenula peticiju

Sin joj stradao zbog nesavjesne vožnje romobila, pokrenula peticiju

'Krajnje je vrijeme da se nešto poduzme'

Pokrenuta je online peticija kojom se traži zabrana vožnje električnih romobila djeci u dobi do 18 godina te određena sigurnosna pravila za odrasle. U kratkom roku prikupljeno je više od sedam tisuća potpisa, brojka još raste. 

Iza peticije stoji Monika Perković iz Slavonskog Broda. Pojasnila nam je što ju je potaknulo na to. 

'Pokrenula sam peticiju nakon prometne nesreće u kojoj je moj sin stradao zbog nesavjesne vožnje električnog romobila. Dvojica su se 15-godišnjaka, naime, vozeći zajedno jedan romobil zabila mom sinu u leđa. 

Nažalost, sve češće dolazi do nesreća jer se djeca kreću bez pravila, ponekad više njih zajedno na stazi ili cesti, što ugrožava njihovu sigurnost, ali i sigurnost drugih sudionika u prometu. Željela bih podići svijest o ovoj temi te zaštititi djecu i sve sudionike u prometu.

Smatram da je krajnje vrijeme da se uvedu jasna pravila i edukacija za vožnju električnih romobila', istaknula je.

Dodatna pojašnjenja dostupna su i na linku peticije.

'Električne romobile sve češće koriste mladi u Hrvatskoj, a njihova uporaba predstavlja ozbiljan sigurnosni rizik. Nesreće pogađaju vozače, pješake i bicikliste. Djeca i adolescenti nisu dovoljno sposobni procijeniti brzinu i opasnost vozila, što dovodi do teških ozljeda i dugotrajnih posljedica.

Statistike pokazuju porast nesreća i hospitalizacija zbog romobila. U 2025. zabilježeno je 257 nesreća s električnim romobilima, pri čemu su 73 osobe teško ozlijeđene, a 140 lakše. Broj hospitalizirane djece porastao je 285% u odnosu na prethodnu godinu, s prosječnom dobi ozlijeđenih od 14 godina. Posljedice uključuju ozbiljne ozljede kostiju i druge dugotrajne probleme koji utječu na školovanje i svakodnevni život mladih', navodi se u obrazloženju.

Pojašnjeno je i što se želi postići. Među ciljevima su, dakle, zaštita djece i mladih zabranom vožnje mlađima od 18, definiranje uvjeta vožnje za starije. Naime, potpisnici traže da električni romobili do 25 km/h trebaju koristiti biciklističke staze. Ako biciklističke staze nema, trebalo bi im se dopustiti kretanje desnom stranom ceste. Električni romobili koji se kreću brže od 25 km/h, smatraju, moraju se kretati desnom stranom ceste. Kada naiđu na bicikliste na cesti, moraju prilagoditi brzinu i držati dovoljan razmak, poštujući prednost biciklista. Romobili, nadalje su naveli, ne smiju voziti ispred automobila i ne smiju ugrožavati druge sudionike u prometu.

Što se tiče zaštitne opreme, naveli su kako kaciga i reflektirajući prsluk trebaju biti obavezni radi vidljivosti kao i zvono kako bi vozač mogao upozoriti druge sudionike u prometu. Električni romobili, po njima, ne smiju koristiti pješačke staze kako bi se spriječile nesreće s pješacima. Zazivaju promicanje sigurnog korištenja romobila kroz škole i među roditeljima. Djeca bi, konstatirali su, trebala biti educirana prije 18. godine kako bi, kada budu punoljetna, bila dovoljno upoznata i spremna za sigurnu vožnju električnih romobila. Zahtijevaju pravovremene mjere za zaštitu svih sudionika u prometu...

Vaša reakcija na temu