Na splitskom Gradskom vijeću zaoštrila se rasprava oko točaka s kojima se izglasavalo da Grad preuzima investiciju gradnje garaža na Sućidru i Ravnim njivama, umjesto Split parkinga.
- Da preveniramo dio rasprave, svjesni smo pluseva i minusa po pitanju toga gradi li garaže Grad ili Split Parking. Gradska tvrtka ne može započeti gradnju tih garaža, a Grad Split može. Ako donesemo odluku da ide na Grad, možemo odmah krenuti s izgradnjom, Split parking ne može još godinama - rekao je Bojan Ivošević. Tomislav Šuta mu je na to rekao kako čine štetu jer Grad Split ovako preuzima plaćanje PDV-a.
- Mislim da ne stoji tvrdnja da u slučaju gradnje od strane Grada Splita nema rizika, a u slučaju gradnje od Split parkinga ima rizika. Ovim potezom će se doslovno baciti 10 milijuna eura u vjetar. Ovo se radi svjesno i to samo zato da bi se prikazalo da Grad ide u gradnju projekta. Činite direktnu štetu samo kako bi se dodvorili građanima - kazao je Tomislav Šuta koji je uporno tvrdio da nije istinita tvrdnja da Split parking ne može raditi garaže zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa.
- U mandatu Ive Baldasara garažu u Krležinoj gradio je Grad, nadogradnju Ostravske u vrijeme Andre Krstulovića Opare isto je Grad gradio. Ovo je stav stručnih službi, mi kao Grad slušamo njihove preporuke - odgovorio je Ivošević.
Na što je dodao Ivica Puljak kako imaju plan gradnje 32 garaže i sve ih treba financirat na različite načine.
- Neke će graditi Grad, neke Split parking, neke će se raditi iz kredita Europske investicijske banke. Naša procjena je da je te garaže bolje sagraditi iz kredita, nego čekati na desetke godina da se to izgradi - rekao je Puljak.
Davor Matijević mu je rekao kako ovom odlukom direktno rade štetu gradu u iznosu od 10 milijuna eura jer nepotrebno plaćamo PDV na izgradnju garaža.
- Ovo sve radite samo zbog EIB-a, jer će EIB kreditirat garaže samo ako je Grad investitor, a ne Split parking. Drugih projekata vi nemate i zato ćete ovo preplatiti. Priča oko povrata zemljišta je apsurdna pogotovo što vi imate mišljenje DORH-a da sve što trebate napraviti kako bi Split parking bio investitor je otvoriti račun i deponirati sredstva kojima će se obeštetiti vlasnike ukoliko dobiju povrat - rekao je Matijević, između ostalog. Na to je opet nastavio Tomislav Šuta.
- Zadnje dvije garaže su izrađene od strane Split parkinga bile su jeftinije 25 posto. Svrha svih društava je da su investicije jeftinije za 25 posto, tako da ne stoje ove paušalne izjave - rekao je Tomislav Šuta i uporno ponavljao kako će garaže kroz financiranje iz sredstava kredita koštati 10 milijuna više.
Za riječ se javila Leona Grgić, pročelnica komunale.
- Ne znam zašto govorite o 10 milijuna više. Pretpostavljam da mislite na PDV, ali nije točno da kod Split parkinga nema plaćanja PDV-a, i Split parking će ga platiti - na što ju je prekinuo Šuta i zamolio da ne govori dalje.
- Zalažite se za to da vlada oprosti PDV za svu komunalnu infrastrukturu - uskočio je Ivica Puljak i predložio HDZ-ovcima da pošalju poruku premijeru Andreju Plenkoviću. No, oni su mu odgovorili da je ovakav model gradnje isključivo Puljkova politička odluka koja će Splićane koštati 10 milijuna eura više, nego da garaže gradi Split parking.
Valja spomenuti da Ivica Puljak nije htio vijećnicima dati mišljenje službi o takvom načinu financiranja. Gradonačelnik je rekao da je prijedlog o kojem glasaju mogu smatrati mišljenjem službi. Točke koje se tiču gradnje garaži iz kredita EIB-a su usvojene većinom glasova u vijeću.