Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
HGK: Premium smještajna ponuda lani uprihodila je 1,4 milijarde eura

HGK: Premium smještajna ponuda lani uprihodila je 1,4 milijarde eura

Platforma Stories proslavila prvi rođendan

Procijenjeni prihod od premium smještajne ponude, koja uključuje hotele, kampove, vile i marine, prošle godine u Hrvatskoj bio je 1,4 milijarde eura. Podatak je ovo iz istraživanja koje je za platformu Stories HGK provela agencija 505 savjetovanje o potencijalima premium turizma na svjetskom i domaćem tržištu. Istraživanje je predstavljeno na obilježavanju godišnjice osnivanja platforme premium turizma HGK, Stories – Experience Premium Croatia.

'Među prvima smo prepoznali potrebu razvoja premium turizma i umrežavanja dionika pa tako sada obilježavamo godinu dana platforme za premium turizam Stories. Okupljamo više od 150 dionika iz svih segmenata premium turizma. Naš cilj je pozicionirati Hrvatsku kao cjelogodišnju i održivu turističku destinaciju s naglaskom na autentičnosti i izvrsnosti. Vjerujem da uz pomoć Storiesa i podršku resornog ministarstva, HTZ-a i drugih partnera u tome i uspijevamo', poručio je predsjednik HGK, Luka Burilović.

Prema analizi HGK, Hrvatska već sada nudi 20 tisuća premium hotelskih soba (22%), oko 10 tisuća premium mjesta u kampovima (12%), gotovo 3 tisuće kuća za odmor više i visoke kategorije (14%), te gotovo 9 tisuća vezova premium razine u marinama (39%). Od ukupno 92 restorana koji su uvršteni u preporuka Michelin vodiča za 2024. godinu u Hrvatskoj, jedan restoran ima 2 Michelin zvjezdice, 10 restorana ima jednu Michelin zvjezdicu i tri su restorana s Michelin zelenom zvjezdicom.

'Strateški cilj hrvatskog turizma je pozicionirati Hrvatsku kao cjelogodišnju destinaciju izvrsnosti, autentičnosti i održivosti, s naglaskom na ponudu u premium segmentu. Vodeći se tim ciljem Vlada RH je upravo za projekte podizanja kvalitete turističke ponude do 2030. godine osigurala i rekordna sredstva u iznosu od 1,3 milijardi eura. U tom kontekstu platforma Stories je iznimno značajna jer doprinosi jačanju i izgradnji prepoznatljive i održive kvalitetne ponude u Hrvatskoj, čime se izravno podiže konkurentnost i prepoznatljivost naše zemlje na globalnoj turističkoj karti', rekao je ministar turizam i sporta Tonči Glavina.

Novih više od 6 tisuća hotelskih soba s 4 i 5 zvjezdica otvorit će se u Hrvatskoj do 2027. Ovo će popraviti sliku smještajnih kapaciteta jer trenutno svega oko 9 posto čine hoteli. Od sveukupnih hotelskih kapaciteta, više od polovice (52%) njih pripada segmentu više i visoke kategorije.

'Premium turizam u snažnom je uzletu, naše istraživanje je pokazalo da putnici sve više traže autentične, personalizirane doživljaje i da su spremni za to platiti više. Dugoročni cilj platforme Stories je pozicionirati Hrvatsku u destinaciju visoke kvalitete do razine da u strukturi dolazaka imamo do 20 posto premium i luksuznih turista. Izazovi sezonalnosti i strukture smještaja su prisutni, ali postepeno ih prevladavamo. Prošlogodišnji prihod od premium smještaja, kao i planirano povećanje hotelskih kapaciteta visoke kvalitete kroz sljedeće dvije godine, čini nas optimističnima da Hrvatska ide u pravom smjeru', rekla je Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam HGK.

Vaša reakcija na temu