Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović INTERVJU Joško Stella: Sezona bi trebala biti blizu rekordne 2019., velika je potražnja za Dalmatinskom zagorom

INTERVJU Joško Stella: Sezona bi trebala biti blizu rekordne 2019., velika je potražnja za Dalmatinskom zagorom

'Aktualan trend u svijetu je povratak prirodi, aktivnosti na otvorenom, tjelovježba, šetanje, biciklizam i općenito rekreativno bavljenje sportom'

Direktor TZ Splitsko-dalmatinske županije Joško Stella natječe se za novi mandat na čelu te turističke zajednice. Nakon što je prezentirao projekt Turizam 3.0, popričali smo o rezultatima njegova rada, očekivanjima od ove sezone, trendovima u turizmu...

Koji dijelovi Splitsko-dalmatinske županije su napravili najveći iskorak od kada ste na čelu Turističke zajednice?

- Splitska rivijera i Makarska rivijera čine najveći promet kao klasteri u Splitsko-dalmatinskoj županiji, a isto tako znamo da je grad Split napravio veliki iskorak u turizmu zadnjih pet godina. Što se tiče Dalmatinske zagore posebno bih istaknuo područje Imotskog gdje se izgradio veliki broj vila s bazenima.

Zadnjih godina je izgrađeno dosta vila s bazenima u Dalmatinskoj zagori. I dalje raste potražnja za takvim turističkim sadržajem?

- Velika je potražnja i za Dalmatinskom zagorom i za vilama s bazenima koje se nalaze na području zagore, obale i otoka.

Je li korona utjecala na broj apartmana u Splitu?

- Smanjio se broj apartmana u Splitu.

Svijet se brzo mijenja, tako i turizam. Koji je aktualan trend, a da ga možda šira javnost nije svjesna?

- Aktualan trend u svijetu je povratak prirodi, aktivnosti na otvorenom, tjelovježba, šetanje, biciklizam i općenito rekreativno bavljenje sportom. Još bih dodao da je sve veći trend zdrava hrana i kvalitetna prehrana gdje naša mediteranska kuhinja ima velike šanse kao rastući brend.

Turistička zajednica je dosta 'gurala' cikloturizam u županiji. Kakvi su rezultati?

- U županiji sustavno razvijamo cikloturizam od 2013. godine. Rezultat svega toga je preko 3000 km staza, preko 200 'bed and bike' apartmana, 50 bike hotela i 10 bike kampova. Osim toga rezultat je  sve veći  broj manjih i većih biciklističkih utrka, te sve veći broj organiziranih grupa biciklista koji dolaze u našu županiju.

Na svakoj presici Vas to pitanju, ali kako iz dana u dan dobivate svježe informacije, pitat ćemo i mi: hoće li ova sezona biti rekordna?

- Od početka godine do 27. travnja imamo 2,8 puta više noćenja nego prošle godine, a ako se usporedimo s istim periodom 2019.  onda dolazimo toga da sada imamo 88 posto noćenja iz pretpandemijske, rekordne, 2019. godine. Očekujemo sigurno bolju godinu nego 2021. i očekujemo blizu 2019., naravno ako ne bude nekih nepredviđenih okolnosti.

Nedavno je Grad Beč pokrenuo program financijskih poticaja za filmske i televizijske produkcije pod nazivom 'Vienna Film Incentive' u visini od dva milijuna eura. Program bi trebao pridonijeti rastu gospodarstva i turizma te povećati atraktivnost Beča kao turističke destinacije, a predviđeno je trajanje do kraja 2023. godine. Znamo da je snimanje Game of Thrones pridonijelo popularizaciji Dalmacije, što se institucionalno može napraviti da ta industrija redovitije bira naše područje?

- Splitsko-dalmatinska županija i TZ Splitsko-dalmatinske županije aktivno rade na formiranju filmskog ureda koji bi se upravo bavio promocijom filmskog turizma i promocijom lokacija u destinaciji za buduće snimanje filmova. Još 2015. smo izdali kartu lokacija za Game of Thrones na nekoliko jezika te smo je prezentirali na sajmu u Barceloni gdje smo sufinancirali kopiju originalnog  prijestolja iz filma. Sljedećih godina smo aktivno dovodili novinare vezano za snimanje filmova Mama Mia i Game of Thrones.

Sezona se, vidljivo je već sada, lagano produžuje, ne traje samo dva mjeseca. Što se može još napraviti po tom pitanju?

- Prije 7-8 godina se letjelo krajem travnja, a sada krajem ožujka. Letovi su završavali početkom listopada, a sada završavaju krajem tog mjeseca. Razvojem selektivnih oblika turizma poput enogastronomije, kulturnog i aktivnog turizma, već sada produžujemo turističku sezonu. To je proces koji traje godinama, međutim već su vidljivi pomaci.


Dolazak gostiju u destinaciju dosta je vezan s brojem letova i cijenom. Što se može napraviti po tom pitanju da letova bude više, te da oni budu povoljniji? 

- U 2022. godini smo u suradnji s HTZ-om i TZG Splita sufinancirali osam avio-kompanija. Trenutačno smo u dogovorima s Croatia Airlinesom za dodatne linije u zimskom redu letenja te pregovaramo o dodatnim linijama i letovima.

Turistička zajednica radi dosta edukacija širom županije. Kakve su reakcije?

- Samo u 2022. već smo imali 15 edukacija za privatne iznajmljivače i četiri edukacije za agencije gdje bih istaknuo da smo doveli Roba Holmesa iz SAD-a i Victoriju Smith iz Velike Britanije. Trenutačno je u tijeku pet edukacija za  EU fondove u turizmu. Posjećenost većine edukacija je odlična. Istaknuo bih još da smo i sufinancirali devet edukacija našim lokalnim turističkim zajednicama. Od 2012. godine počeli smo prvi u Hrvatskoj s organiziranim besplatnim edukacijama za privatne iznajmljivače te smo poznati da imamo najviše besplatnih edukacija od svih županijskih turističkih zajednica u Hrvatskoj. Rezultat svega toga je da je direktno kroz naše edukacije za privatne iznajmljivače prošlo preko 8000 ljudi i još preko tisuću iz cijelog sektora te smo time podigli razinu znanja i konkurentnosti turizma naše županije.

Po čemu se još TZ SDŽ ističe u odnosu na druge turističke zajednice?

- Mi kao TZ županije smo lideri na polju edukacija i suradnje s privatnim iznajmljivačima (edukacije, konferencije, web podstranica, sufinanciranje magazina Apartman Plus i suradnja sa Savjetovalištem za iznajmljivače). Imamo iznimnu suradnja s agencijama na našem području (natječaj za DMK, suradnja sa UHPA-om/edukacije). Također ističemo projekte: 1. Marketing putem društvenih mreža (Facebook i YouTube), 2. Razvoj cikloturizma (izrada staza, promo materijala, sajmovi i utrke), 3. Razvoj tematskih pješačkih staza (jedina TZ u Hrvatskoj ako ne i u Europi koja ima Google StreetView za sve tematske staze, posebna web stranica i tiskani materijali), 4. Održivi razvoj i strateško planiranje, Jedina turistička zajednica koja ima Studiju nosivih kapaciteta, 5. Prva turistička zajednica u RH koja provodi projekt Ekonomski učinci od turizma, 6. Suradnja s lokalnim turističkim zajednicama (udruženo oglašavanje, posebni pozivni natječaji za sustav tz, sufinanciranje edukacija i uređenje destinacija).

Vaša reakcija na temu