Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Kasno ljeto i rana jesen postaju sve jači generator rasta turizma, a strateški cilj su gosti s dalekih tržišta

Kasno ljeto i rana jesen postaju sve jači generator rasta turizma, a strateški cilj su gosti s dalekih tržišta

Posezona iz snova

Lijepo vrijeme, toplo more i manja gužva – prednosti su posezone koje su i ove godine prepoznali brojni gosti na hrvatskom Jadranu. Neslužbeno doznajemo da je u Hrvatskoj u prvoj polovici rujna promet kroz fiskalizaciju prilično porastao u odnosu na lani, govore neslužbene brojke, uz naznaku da je i zarada bolja nego u drugoj polovici lipnja. Sve brojke pokazuju da razdoblje kasnog ljeta i rane jeseni postaje novi generator rasta hrvatskog turizma. U prva tri tjedna rujna i vrijeme je poslužilo, što nije nevažno u ovom dijelu godine.

Hotelijeri su zadovoljni bukingom za rujan i za prvi tjedan listopada. Kako je glavnina turističkih noćenja u posezoni ipak u kvalitetnijem smještaju, za očekivati je da će ovogodišnja posezona možda čak nadmašiti lanjsku. Prema podacima Hrvatske turističke zajednice, ukupan broj dolazaka u Hrvatsku u kolovozu iznosio je 4,96 milijuna, što je porast od jedan posto u odnosu na prethodnu godinu, dok su noćenja iznosila 31,2 milijuna, što je pad od 1,5 posto u odnosu na prethodnu godinu, piše Poslovni dnevnik.

Nadalje, u prvih osam mjeseci ove godine broj dolazaka turista porastao je za četiri posto u odnosu na prethodnu godinu, dok su se noćenja povećala za jedan posto. I analitičari se slažu kako, ne umanjujući značaj fizičkih pokazatelja, moramo biti jače fokusirani na porast prihoda od turizma kao ipak najvažnije kategorije.

'Iako brojke o prihodima za industriju neće biti dostupne još nekoliko mjeseci, prelaskom na premium segmente industrija u cjelini prelazi s masovnog turizma na luksuznije ponude. Stoga u budućnosti možda više nećemo govoriti o dolascima i noćenjima kao glavnim pokazateljima – jer oni uglavnom stagniraju – već o prihodima, što detaljnije govori o razvoju industrije, čak i ako to dolazi na štetu rastućeg broja turista, posebno kao rezultat konkurencije iz drugih turistički orijentiranih zemalja', napisali su ovih dana analitičari InterCapitala.

U budućnosti ćemo manje govoriti o dolascima i noćenjima kao pokazateljima, a više o prihodima, što detaljnije govori o razvoju industrije, pišu analitičari InterCapitala.

Jačanje predsezone i posezone jedan je od glavnih ciljeva Hrvatske turističke zajednice. Rast turističkog prometa rezultat je zajedničkog rada cijelog turističkog sektora, od javnih institucija i privatnog sektora do lokalnih zajednica, a ključnu je ulogu imala i snažna promocija Hrvatske na međunarodnim tržištima.

Također, tijekom glavnih ljetnih mjeseci uspješno su zadržani pozitivni pokazatelji na razini cijele godine, a očekivanja turističkih djelatnika od posezone su također dobra. Iako je, dakle, Hrvatska u samom vrhu europskih zemalja s razvijenim turizmom i bogatom turističkom ponudom, sezonalnost je i dalje izazov. Upravo zato, posezona, razdoblje koje nudi mirniji, ali jednako bogat doživljaj – ključna je prilika za privlačenje gostiju.

Samim time Hrvatska turistička zajednica (HTZ) radi pojačano na promociji hrvatske turističke ponude izvan glavnih ljetnih mjeseci. Tako su HTZ i Mastercard udružili snage u međunarodnoj kampanji  'One place, endless possibilities' koja se provodi do kraja rujna s ciljem promocije Hrvatske kao destinacije koja u jesenskim mjesecima nudi autentična i jedinstvena iskustva – od eno-gastronomije i aktivnog odmora do umjetnosti i kulture. Središnje mjesto kampanje je platforma priceless.com, na kojoj su dostupne posebno kreirane ponude i iskustva.

Primjeri uključuju turu po Dubrovačkim zidinama u ranim jutarnjim satima, luksuzni vikend u Slavoniji s vinskim i outdoor sadržajem, privatno krstarenje po Jadranu ili potragu za tartufima u istarskim šumama. Uz to, dostupni su i ekskluzivni gastronomski doživljaji poput večere s više sljedova u zagrebačkom restoranu Dubravkin put ili radionice kuhanja s autohtonim začinskim biljem na Brijunima. Takva raznovrsnost sadržaja naglašava Hrvatsku kao destinaciju vrijednu posjeta tijekom cijele godine, a ne samo u špici sezone. Kampanja je okrenuta publici višeg platnog standarda na dva tržišta, Ujedinjenom Kraljevstvu i Švicarskoj, objavio je Poslovni dnevnik.

Vaša reakcija na temu