Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović Kvalitetni turisti umjesto gužve: Što Hrvatska može bolje?

Kvalitetni turisti umjesto gužve: Što Hrvatska može bolje?

'Sezonalnost, visoke cijene i masovni turisti prijete doživljaju destinacije'

Koje su ključne karakteristike hrvatskog turističkog proizvoda i jesmo li na optimalnom putu s obzirom na naše mogućnosti?

O toj temi u središnjem Dnevniku HTV-a govorio je profesor Josip Mikulić s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.

- Glavne karakteristike hrvatskog turističkog proizvoda su da imamo apsolutnu dominaciju privatnih smještajnih kapaciteta, preko 60 posto, te da imamo vrlo sezonski turizam. Imamo iznad prosječno visok značaj turizma u cjelokupnom gospodarstvu, upozorava Mikulić.

Teza o gostu bolje platežne moći 

Mikulić pojašnjava da teza o gostu bolje platežne moći zapravo postoji već godinama u našem javnom prostoru, iako sad s obzirom na cijene koje imamo u Hrvatskoj danas i oni koji danas dolaze, poprilično solidan budžet trebaju imati.

- Sigurno bi svima bilo draže da nam dođe jedan turist koji troši dupli iznos nego dva turista koji troše isti taj iznos, jer dva turista stvaraju dvostruku gužvu, zauzimaju dvostruko više prostora na plaži, više prostora općenito, dakle sa sve većim brojem turista raste masovnost i smanjuje se turistički doživljaj, zapravo kvaliteta turističkog proizvoda, kazao je.

Prema riječima Josipa Mikulića, karakteristike na koje bi Hrvatska u današnjem trenutku u pozicioniranju na karti turizma trebala pripaziti, su one koje su je do sada i najviše izdvajale.

- Položaj na međunarodnom turističkom tržištu i pogotovo u Europi, one neke karakteristike koje odlikuju naš turizam su izuzetno visoka razina sigurnosti, vjerujem da će to tako ostati, blizina važnih emitivnih tržišta i prekrasne prirodne ljepote. Treba pripaziti na to da to tako ostane, objašnjava.

Najveća prijetnja su previsoke cijene i da se u tom pogledu ne pretjera.

- Generalno mislim da je najveća prijetnja trenutačno da ne dođemo na glas kao preskupa destinacija.

Sezonalnost turizma

- Ekstremna sezonalnost turizma je najveća boljka našeg sustava turizma. Izrazita prostorna i vremenska koncentracija na Jadranu u srpnju i kolovozu. U glavnim ljetnim mjesecima se odvija glavnina turističkog prometa.

Napominje, da je do rasta u predsezoni došlo zbog dobro posloženog kalendara i dugih praznika.

- Značajan rast u predsezoni je poželjno nešto, ali treba imati na umu da su se ove godine posložili jako dobro kalendari s jako kasnim Uskrsom i s dugim praznicima, pogotovo u Njemačkoj, u lipnju, što je sigurno isto doprinijelo tome da smo imali značajan skok u predsezoni.

Zaključuje, da je to nešto što varira od godine do godine, i da o tome treba voditi računa.

- Sljedeće godine je to malo ranije, pa o tome treba razmišljati. 

Vaša reakcija na temu