Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Sanjin Ilić Od malih obiteljskih hotela do velikih premium doživljaja

Od malih obiteljskih hotela do velikih premium doživljaja

Konferencija Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela održala se u Metkoviću

'Obiteljski i mali hoteli mjere ugljični otisak, uvode zelene procese, certificiraju autentičnu održivu gastronomiju, zatvaraju destinacijski lanac vrijednosti s lokalnim proizvođačima i drugim pružateljima usluga u destinaciji, zapošljavaju uglavnom lokalno stanovništvo te stvaraju premium doživljaje koji se ne temelje nužno na luksuzu, već na emociji, autentičnosti i izvrsnosti', poručio je predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela Šime Klarić na konferenciji 'Od obiteljskih i malih hotela do velikih premium doživljaja', održanoj u sklopu Dana hrvatskog turizma u Restaurantu & Hotelu Villa Neretva u Metkoviću.

Vlasnik Ville Neretve Pavo Jerković osmislio je visoko personalizirani doživljaj doline Neretve, spoj lokalne gourmet priče i ekskluzivnih aktivnosti poput vožnje neretvanskim lađama i berbe mandarina, a poput većine vlasnika obiteljskih i malih hotela, destinaciju je gradio kada u njoj nije bilo nikakve turističke ponude.

Turizam se suočava s novom realnošću

'Nekada su obiteljski i mali hoteli tražili tržište, a sada tržište traži proizvode obiteljskih i malih hotela u pred i posezoni', rekao je Šime Klarić, dodavši kako je hrvatski turizam suočen s novom realnošću. Gosti sve više putuju izvan glavne sezone, dok srpanj i kolovoz stagniraju.

'Ovaj trend u turizmu nova je prilika za obiteljske i male hotele. Autentična, personalizirana i visoko kvalitetna usluga obiteljskih malih hotela s tematskim sadržajima u hotelu i izvan njega tijekom čitave godine, pravi je odgovor na sve zahtjevnije tržište', zaključio je Klarić, a upravo takvu ponudu za premium doživljaje predstavilo je pet članova Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela.

Lokalne priče svjetskog glasa

San Rocco od svog otvaranja sinonim je za premium doživljaje. U Brtonigli kombinira najljepše od istarske tradicije i modernog pristupa gostu - od arhitekture i vrhunske eno-gastro ponude do individualnog pristupa i gostoljubivosti.

Villa Rova kontinuitet visoke kvalitete održava već dvadesetak godina, a njezina vlasnica Slavica Krnčević istaknula je kako su zadovoljni i kvalitetni djelatnici jedan od preduvjeta premium doživljaja, a neki od djelatnika u ovom hotelu u Malinskoj na Krku rade od samih početaka.

Vlasnik Skalinade Tonči Antičević ističe kako se u ovom hotelu u Zavali na Hvaru vodilo računa o tradicijskim materijalima u izgradnji i interijeru, dok su namirnice dalmatinske kuhinje isključivo lokalnog podrijetla, velikim dijelom s imanja i manjim od lokalnih proizvođača.

Korana Srakovčić u Karlovcu jedan je od najpoznatijih i najnagrađivanijih malih hotela, poznat po snažnom doživljajnom elementu, a njezin vlasnik Ivan Srakovčić prepoznao je potencijal destinacije pa je u svom rodnom mjestu Ribniku otvorio difuzni hotel Srce Prirode.

Stancija 1904 iz istarskog sela Smoljanci jedinstveni je primjer premium doživljaja. Odmor na stogodišnjem imanju poprima novu dimenziju, od vrhunskih okusa u konobi i njegovanja tradicionalne istarske sezonske kuhinje do najfinijih švicarskih čokolada i pralina, koje u ovom slučaju imaju smisla jer je vlasnica agroturizma Draženka Moll, počasna konzulica Švicarske Federacije.

Destinacija visoke dodane vrijednosti

'Malo poduzetništvo u turizmu u svim segmentima od obiteljskog smještaja, ugostiteljstva, nautike do kampinga i ruralnog turizma ima financijski i ljudski potencijal za ozbiljan rast i razvoj prema održivom i autentičnom, visoko kvalitetnom turizmu, što je od iznimne važnosti za daljnji razvoj hrvatskog turizma. To je u skladu s ciljevima Strategije održivog razvoja hrvatskog turizma i u interesu lokalnih ljudi i poduzetnika koji su Hrvatsku učinili turističkom silom i jednom od najpoželjnijih turističkih destinacija', zaključio je Šime Klarić, dok je Ana Lelas iz Odjela za razvoj proizvoda Hrvatske turističke zajednice istaknula kako Hrvatska sve snažnije učvršćuje svoje mjesto na međunarodnoj sceni premium putovanja.

'Kroz Strateški marketinški i operativni plan hrvatskog turizma pozicioniramo Hrvatsku kao premium destinaciju visoke dodane vrijednosti, s naglaskom na održivost poslovanja i cjelogodišnji turizam. U suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom već osmu godinu u prosincu sudjelujemo na ILTM-u (International Luxury Travel Market) u Cannesu, koji predstavlja sjajnu priliku za prezentaciju vrhunskih proizvoda i autentičnih iskustava dostupnih tijekom čitave godine. Osim na ovom sajmu, hrvatsku premium ponudu predstavili smo i na ILTM North America, Venezia Luxury Travel Clubu i Summer Luxury izdanju radionice Meet the Bidder u Varšavi', istaknula je Lelas.

Novi financijski instrumenti

Ravnatelj Uprave za razvoj poduzetništva, investicije i konkurentnost turističkog gospodarstva Ministarstva turizma i sporta Robert Pende, istaknuo je kako se kroz Nacionalni plan oporavka jasno promovirao smjer prema zelenoj i digitalnoj tranziciji hrvatskog turizma. Da je digitalna tranzicija nužnost potvrdila je i analiza člana Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela Ivana Petrovića, IT-jevca i vlasnika Ville Magdalena iz Krapinskih Toplica.

'Digitalna transformacija ključna je investicija za male obiteljske hotele. Automatizacija procesa, PMS sustavi, vlastiti booking engine i revenue manager značajno podižu prihode. Tehnologija može pretvoriti digitalne alate u stvarne rezervacije, a potencijalne goste u stalne klijente', poručio je Petrović.

Nove modele financiranja važne za novi krug investicija u turizmu, predstavio je Želimir Kramarić, član Uprave HAMAG-BICRO-a.

'HAMAG BICRO nudi u suradnji s poslovnim bankama pojedinačna jamstva do 10 milijuna eura i portfeljna jamstva do 300 tisuća eura. Što se tiče kredita nastavljaju se krediti za investicije i obrtna sredstava, s tim da su novost mogućnosti otpisa glavnice do 50 posto za određene ciljane skupine kao što su žene poduzetnice i poduzetnici početnici. Sve informacije se mogu dobiti preko HAMAG BICRO AI asistenta na web stranicama', rekao je Kramarić.

Vaša reakcija na temu