Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Grad Split i Razvojna agencije Split obilježili tjedan poduzetnika

Grad Split i Razvojna agencije Split obilježili tjedan poduzetnika

'Cilj nam je da odluke vezane uz gospodarstvo ne donosimo bez poduzetnika, već s njima'

U organizaciji Grada Splita i Razvojne agencije Split – RaST, u Tehnološkom parku Split održano je tematsko događanje 'Split za poduzetnike – Potpore kao temelj rasta malog poduzetništva', na kojem su predstavljene aktualne i nove mjere usmjerene jačanju lokalnog poduzetničkog okruženja.

Događanje je otvorio gradonačelnik Grada Splita Tomislav Šuta, koji je u svom obraćanju naglasio važnost stalne i strukturirane komunikacije s poduzetnicima. Poseban naglasak stavio je na novoosnovano Gospodarsko vijeće Grada Splita, koje će služiti kao ključan kanal za dvosmjernu komunikaciju svih odluka važnih za poduzetnike.

'Cilj nam je da odluke vezane uz gospodarstvo ne donosimo bez poduzetnika, već s njima. Kroz Gospodarsko vijeće stvaramo prostor za dijalog, suradnju i konkretna rješenja', istaknuo je gradonačelnik.

U svom govoru posebno je naglasio važnost: potpora cjeloživotnom obrazovanju, suradnje sa Sveučilištem u Splitu u jačanju inovativnosti te međunarodne suradnje kao temelja konkurentnosti lokalnih poduzetnika.

Istaknuo je i da Tehnološki park Split danas pruža konkretne infrastrukturne i tehnološke mogućnosti za razvoj i realizaciju poduzetničkih ideja te uputio čestitku svim poduzetnicima koji su ostvarili pravo na potpore.

'Pozivam sve poduzetnike da maksimalno koriste dostupne potpore i edukacije, jer one postoje upravo zbog vas', poručio je.

Fokus na ciljane skupine poduzetnika

Antonija Eremut Erceg, pročelnica Službe za razvoj Grada Splita, predstavila je sustav gradskih potpora, istaknuvši kako se one provode kroz izravne dodjele, ali i putem Razvojne agencije Split – RaST i Centra za cjeloživotno obrazovanje.

Posebno je naglasila da su gradske potpore usmjerene prema četiri ključne skupine poduzetnika: ženama poduzetnicama, poduzetnicima početnicima, onima koji zapošljavaju osobe s invaliditetom te poduzetnicima koji svoju djelatnost obavljaju u staroj gradskoj jezgri, čime se nastoji istodobno poticati poduzetništvo, socijalna uključenost i očuvanje povijesne urbane jezgre grada.

Panel: iskustva iz prakse

Središnji dio događanja bio je panel 'Kako potpore mijenjaju poslovnu klimu u Splitu?', na kojem su sudionici podijelili konkretna iskustva s terena.

Milica Plazibat, urarica, obrtnica s 29 godina iskustva, istaknula je važnost obiteljske podrške i podrške Razvojne agencije Split u pripremi na natječaj za potpore Grada Splita.

Alen Munitić, predstavnik kulturno-kreativnog sektora i osnivač Festivala mediteranskog filma Split, istaknuo je kako je ovom sektoru ključna dugoročnija financijska stabilnost, a ne isključivo projektno financiranje. Zahvaljujući potporama Grada Splita i EU sredstvima, festival je povećao broj zaposlenih s 5 na 8 osoba, a već su osigurana sredstva za 2026. i 2027. godinu, kada festival obilježava 20 godina postojanja.

Bojan Islamović poručio je da je rast poduzetništva prije svega inicijativa samih poduzetnika, a da potpore i institucije trebaju biti podrška toj energiji i inicijativi.

Drugi panel: mladi, inovacije i tehnologija

U drugom dijelu panela, Laura Ćorluka i Dora Andreis Žilić istaknule su kako im je, kao mladim poduzetnicama, podrška RaST-a bila iznimno važna kroz edukacije i umrežavanje s drugim poduzetnicama početnicama. Naglasile su kako je ohrabrujuće vidjeti da i drugi prolaze iste izazove te da je umrežavanje pomoglo da se projekti razvijaju i nakon prvih neuspjeha.

Marsel Čuljak, vlasnik tvrtke Engasco naveo je jedan od pozitivnih primjera suradnje Razvojne agencije i FESB-a, kroz koji je dobio dva studenta na praksu, od kojih je jedan vrlo brzo postao stalni član njegovog tima.

Ivana Željković istaknula je kako im je korištenje 3D skenera i opreme 3D Laba omogućilo konkretan iskorak u razvoju proizvoda, što bez potpore Razvojne agencije ne bi bilo moguće.

Potpore kroz Grad Split i ostale oblike podrške

Sudionici su imali priliku čuti i niz izlaganja koja su dodatno zaokružila sliku potpore poduzetništvu u Splitu. Vedrana Franić, pomoćnica pročelnice Službe za razvoja Grada Splita predstavila je planirane potpore za poduzetnike u 2025. godini, s naglaskom na dostupnost mjera i prilagodbu stvarnim potrebama malih i srednjih poduzetnika.

Goran Batinić, direktor Razvojne agencije Split – RaST, govorio je o ulozi Agencije u izgradnji snažnog lokalnog poduzetničkog ekosustava, istaknuvši važnost mentorstva, savjetovanja i individualnog pristupa poduzetnicima u svim fazama njihova poslovnog razvoja.

Drago Blažić, voditelj Odsjeka za strateško planiranje i provedbu projekta predstavio je nove eUsluge Grada Splita koje poduzetnicima omogućuju jednostavnije, brže i transparentnije poslovanje s gradskom upravom.

Predstavnica HAMAG-BICRO-a, Ina Despotović, sudionicima je približila programe financiranja, istaknuvši mogućnosti koje stoje na raspolaganju poduzetnicima Splita i Splitsko-dalmatinske županije.

Danijela Ćukušić, ravnateljica Centra za kulturu i obrazovanje Zlatna vrata, govorila je o važnosti cjeloživotnog obrazovanja i stalnog razvoja vještina kao temelja konkurentnosti u suvremenom gospodarstvu, naglasivši da ulaganje u znanje ostaje jedna od najisplativijih investicija za svakog poduzetnika.

Za kraj događanja Vilim Bujević, predsjednik Udruženja obrtnika Splita, najavio je izlazak Monografije obrtništva grada Splita, kao važan projekt očuvanja obrtničke tradicije i identiteta grada.

Događanje je završilo neformalnim druženjem i umrežavanjem poduzetnika, predstavnika institucija i partnera. 'Split za poduzetnike' još jednom je potvrdio da sinergija javnog sektora i privatnih inicijativa stvara konkretne rezultate u jačanju poduzetničke klime u gradu.

Vaša reakcija na temu