Točno je tri mjeseca prošlo otkako se državna tvrtka Hrvatske autoceste (HAC) silno naljutila na Dalmatinski portal, točnije na tekst objavljen u serijalu 'Di je zapelo' u kojemu smo vrlo precizno opisali kako punih pet godina zajebavaju Split i Splićane uglavnom nepostojećim radovima na jedinom splitskom čvoru na autocesti, dok se istovremeno u rodnom kraju ministra prometa Olega Butkovića sve praši od investicija.
'Ovakav način opreme teksta smatramo iznimno tendencioznim jer se ovakvim prikazom neopravdano dovodi javnost u zabludu, a na osnovi kojeg se javnosti plasira osuda i zaključak da se projekt dogradnje čvora Dugopolje stavlja u drugi plan', slabo je artikulirano, ali zato poprilično uvrijeđeno pismo koje nam je uputio HAC.
Nije nam bilo sasvim jasno što zapravo žele reći jer je originalni tekst na koji su se referirali bio poprilično jasan i koncizan, što se može zaključiti već iz njegovog naslova koji glasi: 'Nova sramota - dok se obnovi jedini splitski čvor na autocesti, u Rijeci ih se izgrade čak tri!'.
Nećemo ga citirati, tko klikne i pročita sve će vrlo brzo shvatiti.
A poprilično je jasno i stanje na terenu u Dugopolju - ondje gdje su radovi odavno trebali biti završeni već mjesecima nema ni strojeva ni radnika. Kako tada, tako i danas. Gradilište, barem onaj dio na kojemu se nekad nešto čeprkalo, ozbiljno je preuzeo korov, svi rokovi su odavno istekli, a u HAC-u su svejedno tvrdili da je sve normalno i očekivano.
Danas, s odmakom od točno tri mjeseca, možemo još jednom službeno potvrditi: Hrvatske autoceste zajebavaju se sa Splitom i sa Splićanima. I to poprilično besramno.
Početkom srpnja, naime, pokušavali su nam objasniti da su svi radovi na čvoru Dugopolje zaustavljeni za naše dobro.
'Planirani nastavak radova bio je svibanj 2024. godine, međutim zbog blagdana i početka turističke sezone nismo mogli značajno smanjiti protočnost prometa prema Splitu i jugu Hrvatske. (…) Novi rokovi će se utvrditi nakon nastavka radova i koordinacije s izvođačem, odnosno nakon 15. rujna', glasilo je njihovo obrazloženje.
Prošao je spomenuti 15. rujna, potom evo nedavno i 15. listopada, pa smo se obratili HAC-u za objašnjenje. Uskoro će, naime, zimski blagdani, a već nakon njih - ma ne stigne se ni bager okrenuti oko sebe - eto ti nove sezone. Kad će se raditi ako neće sada?
'Iako je nastavak radova bio planiran krajem rujna, u tijeku je usuglašavanje s izvođačem radova o planu realizacije predmetnog ugovora zbog dosadašnje usporene dinamike izvođenja radova. Dinamika izvođenja radova bila je smanjena, a kako smo Vam i pisali u prijašnjem odgovoru, zbog blagdana i turističke sezone jer bi ovim zahvatom značajno utjecali na protočnost prometa prema Splitu i jugu Hrvatske', sve je što smo na ovu temu dobili od HAC-a.
A više zapravo ni ne treba, sve je jasno.
Za ovu priliku nećemo se baviti usporedbama s riječkim prometnim čvorom, makar nam je u zadnjih par mjeseci s te strane stiglo nekoliko novosti, recimo najava HAC-a da će u rekordnom roku izgraditi cijeli novi sklop cesta i čvorova između tunela Učka i Rijeke.
U Dugopolju, na jedinom izlazu s autoceste kojim se služi gotovo pola milijuna stanovnika ovog dijela zemlje, u pet godina od svečanog početka radova nisu u stanju ni ispraviti krivinu na glavnom rotoru koja bi, da se kakav revni inspektor zainati, iz sigurnosnih razloga vjerojatno bila stavljena izvan upotrebe.
DATUMI KOJE ĆEMO PRATITI:
- S Hrvatskim autocestama u ovom slučaju očito treba postupati nježno, pa ćemo im se javiti tamo negdje uoči uskršnjih praznika. Čisto da nam opet objasne da zbog njih i skore turističke sezone ništa ne mogu raditi
Audio verzija članka može se poslušati ovdje:
***
Programski sadržaj je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija