Više od 700 izlagača iz osam zemalja svijeta predstavit će svoju gastronomsku ponudu od srijede u Spaladium Areni, kada počinje 23. Gast, jedan od vodećih gastronomskih i turističkih događaja u Hrvatskoj. Do 3. ožujka posjetiteljima sajma će se predstaviti najbolje od gastronomije, turizma, vinarstva kao i tvrtke iz oblasti ugostiteljstva i opremanja prostora u funkciji turizma.
- Nastavljamo uspješan put prezentacije gastronomije upravo pred turističku sezonu. Na ovogodišnjem Gastu predstavit ćemo najbolje od najboljeg, a ponudit ćemo i rješenja kako se pripremiti za nadolazeću, nadamo se, rekordnu turističku sezonu. Privukli smo vrhunske izlagače i stručnjake, a naš glavni partner Dalmacijavino predstavit će novosti vezane uz njihov poznati brend Pipi. Posjetitelji će moći uživati u degustacijama dalmatinske, ali i slavonske gastronomske ponude. Na samom sajmu proizvest ćemo sto vrsta sladoleda,a bit će i više od 150 uzoraka vina i alkoholnih pića koje će moći degustirati naši posjetitelji - najavila je Sanja Vuković Veić, direktorica tvrtke Sajam Split.
U sklopu Gasta održat će se i niz popratnih događanja poput konferencije o turizmu, međunarodnog ocjenjivanja vina i jakih alkoholnih pića, kao i svečana dodjela nagrada vinarima, predstavljanje najboljih restorana pod okriljem splitske gastro scene, humanitarni koktel za pomoć Korneliji Livaji, novinarki radio Dalmacije koja se liječi nakon moždanog udara te tradicionalna humanitarna manifestacija 'poznati u kuhinji'
Dogradonačelnik Nino Vela rekao je da će Grad i dalje podržavati ovakve manifestacije jer je gastronomija, uz turizam, jedna od najvažnijih gospodarskih grana, a Danica Poparić-Majić iz HGK dodala je da je značaj Gasta velik posebno za male i srednje poduzetnike koji možda nisu dovoljno jaki da bi se samostalno predstavljali na sajmovima.
- Hrvatska nema veliku proizvodnju hrane, ali ima raznovrsnu i kvalitetnu proizvodnju - kazala je ona.
Joško Stella, predsjednik županijske Turističke zajednice, naglasio je kako je Gast zadnja prilika prije početka sezone da se povežu proizvođači i pružatelji usluga, a Alijana Vukšić iz gradske TZ dodala je kako u zadnje vrijeme bilježe sve veći interes gostiju za našu tradicionalnu hranu.
- Zato smo i napravili Studiju upravljanja ugostiteljstvom i turizmom kako bi vidjeli koliko gostiju izabire neku destinaciju prema gastronomskoj ponudi, a rezultate te Studije prezentirat ćemo na Gastu - najavila je Vukšić.
Dalmacijavino na Gastu će predstaviti i novitet koji će se na policama trgovina naći prije početka sezone, a riječ je o Pipiju u limenci i novom plastičnom pakiranju koji će biti dostupan u cijeloj Hrvatskoj.
- Posjetitelji sajma imat će priliku premijerno degustirati naš Rose sorte plavina i Sv. Ceciliju, vrhunsko vino sorte maraština. radimo punom parom na stalnom razvijanju proizvoda i poboljšanju kvalitete pa pozivamo sve željne dobrog pića i dobrog društva neka dođu na Gast i posjete i naš štand - zaključila je Irena Lešković, direktorica marketinga Dalmacijavina.