U sklopu Erasmus+ projekta pod nazivom Young European Citizenship and the European Union Democratic Institutions, učenici Srednje škole Ivana Meštrovića iz Drniša, pod vodstvom nastavnice koordinatorice Martine Jerković, ugostili su učenike i nastavnike iz Švedske u Splitu 17. 10. 2024. Švedsku skupinu činile su nastavnice Linn Jansson i Åsa Blom te njihovi učenici, koji su ovom prilikom imali priliku upoznati bogatu kulturnu i znanstvenu baštinu Splita.
Prvi dio posjeta uključivao je odlazak na Institut za oceanografiju i ribarstvo u Splitu. Ondje im je dr.sc. Igor Talijančić održao edukativno predavanje o najnovijim istraživanjima vezanim za uzgoj ribe u Jadranskom moru. Nakon predavanja, dr. Talijančić poveo je učenike u prostor Instituta gdje se provode istraživanja na ribama te su učenici imali priliku sami nahraniti ribe, što je izazvalo oduševljenje među mladima.
Skupina je zatim posjetila Laboratorij za akvakulturu, gdje ih je dočekala Klara Bakarić, dr.med.vet., voditeljica laboratorija. Ona im je detaljno pokazala prostor i postupke koji se koriste u istraživanjima akvakulture te im pružila uvid u znanstvene metode koje se svakodnevno primjenjuju u radu Instituta.
Nakon znanstvenog dijela posjeta, učenici i nastavnici su se uputili prema Galeriji Meštrović, gdje su pod stručnim vodstvom na engleskom jeziku saznali više o životu i djelu Ivana Meštrovića, jednog od najvažnijih hrvatskih kipara. Imali su priliku razgledati dio njegove ostavštine koja se čuva u galeriji, te se upoznati s bogatim kulturnim naslijeđem ovog velikana.
Posjet Splitu nastavljen je šetnjom duž zapadne obale, a potom i razgledavanjem Dioklecijanove palače, jednog od najvažnijih povijesnih spomenika grada. Učenici i nastavnici iz Švedske obišli su najznačajnije točke palače, diveći se njenoj povijesti i arhitekturi.
Oduševljeni svim viđenim, gosti iz Švedske izrazili su svoje veliko zadovoljstvo posjetom, pohvalivši grad Split, bogatstvo kulturnih i povijesnih znamenitosti te toplu dobrodošlicu domaćina.
Ovaj posjet ne samo da je omogućio učenicima upoznavanje s hrvatskom kulturom i znanošću, već je doprinio jačanju međunarodnih veza i suradnje u okviru Erasmus+ programa.