Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Hoćemo li još jedno ljeto trpjeti prometni kaos na splitskim cestama?

Hoćemo li još jedno ljeto trpjeti prometni kaos na splitskim cestama?

Predstavnici Udruženja obrtnika Kaštela, Udruženja obrtnika Split i Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika Dubrovnik dali su prijedloge izmjena postojećeg Zakona. Odgovor još čekaju

Od liberalizacije taksi tržišta na ulicama Splita, ali i ostalih turističkih gradova, vlada prometni kaos. Ipak, Milivoj Topić, predsjednik Prijevozničkog ceha pri Udruženju obrtnika Splita, nada se da će se situacija riješiti do početka turističke sezone do kada očekuje da će se usvojiti izmjene Zakona o cestovnom prometu. 

- Mi smo kao Obrtnička komora pokrenuli e-savjetovanje, a podržala nas je i HGK jer su i njihovi članovi nezadovoljni sadašnjim stanjem. Također, podršku smo dobili od splitskog, ali i od dubrovačkog gradonačelnika. Stručnjacima u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture smo elaborirali što se sve događa i na koji način se manipulira sadašnjim Zakonom, ali odgovor još nismo dobili. Nama je cilj da se to uredi po uzoru na ostale članice EU - rekao je Topić. 

Kao dobar primjer navodi Sloveniju koja je, kaže, zapravo samo malo doradila Zakon koji je u Hrvatskoj bio na snazi 2013. godine.

- Čak su BiH i Srbija to regulirale bolje do Hrvatske i mi, vozači iz Hrvatske, možemo im biti zavidni. Ovakvu situaciju kao u Hrvatskoj nema niti jedna zemlja članica EU, osim Estonije, ali kod njih je posebna situacija jer im je javni prijevoz besplatan - kaže Topić.

Taksisti traže da jedinice lokalne samouprave same određuju visinu naknade za izdavanje dozvole za obavljanje djelatnosti taksi prijevoza na svojem području jer smatraju da nema logike da je jednaka cijena za manja mjesta i za velika turistička središta. Trenutna situacija je, kaže Topić, da se Gradu plati naknada da bi se dobila dozvola za obavljanje taksi prijevoza, ali problem je što na jednu dozvolu može raditi više vozila. 

- Dozvola za obavljanje taksi prijevoza trebala bi se izdavati za jedno vozilo i jednu registarsku oznaku kako bi se izbjegle sve potencijalne manipulacije i značajan gubitak sredstava za lokalnu zajednicu. Jedinice lokalne samouprave trebale bi voditi registar izdanih dozvola autotaksi prijevoznicima kako bi se pratio transparentan registar vozila, a upravitelj prijevoza bi trebala biti isključivo fizička osoba, a sukladno zahtjevu za suodgovornošću, upravitelj prijevoza ne bi trebao obavljati tu zadaću u neograničenom broju obrta i trgovačkih društava za isto takav broj vozila. Time bi se izbjegle brojne manipulacije trgovačkih društava - smatra Topić.

Kaže i kako mnoge firme koje su radile u pretprošloj sezoni danas više ne postoje. Kada su pokrenuli posao godinu dana nisu trebali plaćati PDV, a za sobom su ostavile stotine tisuća kuna dugova. Osim toga, neke firme nisu registrirane u Hrvatskoj pa posluju po drugačijim pravilima što domaće taksiste stavlja u nepovoljan položaj. Problem je i što vozači koji rade za te firme nisu osposobljeni za obavljane tog posla, dok profesionalni taksisti to jesu, što putnicima jamči i određen stupanj sigurnosti.

- Posljedice znaju biti kobne, a tome smo svjedočili u sezoni prije koronavirusa. Čovjek koji vozi gleda u mobitel, ne poznaje ceste, u prometu se stvara kaos, a dovoljna je sekunda nepažnje da se dogodi zlo. Nakon toga povratka nema. Imamo odličan odnos s Gradom Splitom, naši kolege iz Dubrovnika imaju podršku njihovog gradonačelnika, a ljudi u Ministarstvu su svjesni situacije i problema s kojima se susrećemo. Nadam se da ćemo ipak postići dogovor koji će ići u smjeru da se situacija na našim prometnicama riješi po uzoru na druge članice EU - zaključuje Topić. 

Vaša reakcija na temu