Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Unsplash Investitorski planovi bez prometnih rješenja: Srđ je Grad upozorava na dugoročne posljedice

Investitorski planovi bez prometnih rješenja: Srđ je Grad upozorava na dugoročne posljedice

UPU Sveti Jakov i UPU Radeljević – Libertas izazvali zabrinutost zbog izostanka prometne logike i brisanja ključne spojne ceste

Na sjednici Gradskog vijeća Grada Dubrovnika pred vijećnicima su se našla dva investitorska urbanistička plana uređenja – UPU 'Sveti Jakov' i UPU 'Radeljević – Libertas'. Iz stranke Srđ je Grad podsjećaju kako godinama upozoravaju da se niži prostorni planovi ne pokreću zbog stvarnih razvojnih potreba ili urbane logike, nego gotovo isključivo na poticaj privatnih investitora.

Urbanizam, ističu, mora obrađivati logične cjeline prostora i tražiti ravnotežu između privatnog i javnog interesa, uz puno poštivanje građana koji na tim područjima žive. U gradu u kojem su prometne gužve već postale svakodnevica, posebno je problematično kada se donose planovi fokusirani gotovo isključivo na maksimizaciju privatnog ulaganja, bez sagledavanja širih potreba – osobito onih prometnih.

Iz stranke upozoravaju na posebno sporan potez u slučaju UPU-a 'Radeljević – Libertas', u kojem je nakon gotovo 50 godina planiranja izbrisana ključna spojna cesta između Vukovarske ulice i Ulice Andrije Hebranga. Time su stanovi Gruža, Kantafiga i Mokošice, navode, ostali bez prometnog rješenja koje je moglo znatno rasteretiti promet. Umjesto povezivosti, područje UPU-a ostaje 'otok sam za sebe'. Kako će se nadomjestiti taj gubitak u prostornim planovima, odgovora nije bilo, poručuju iz Srđ je Grad, dodajući da ostaje vidjeti hoće li 'novi GUP' uopće prepoznati tu potrebu.

Ništa bolja situacija, tvrde, nije ni na Svetom Jakovu – području koje je već godinama infrastrukturno preopterećeno. Uz izgradnju koja nadmašuje mogućnosti postojeće komunalne mreže, tijekom sve dulje turističke sezone ovaj dio grada često ostaje blokiran, uključujući i kritičnu Ulicu Vlaha Bukovca koja istodobno služi kao kolna i pješačka te je na pojedinim dijelovima statički narušena.

Grad Dubrovnik započeo je izradu projekta spojne ceste Frana Supila – Vlaha Bukovca na trasi starog karavanskog puta, što je prema Srđ je Grad jedina preostala moguća prometna trasa. No dio te trase obuhvaćen je UPU-om Sveti Jakov, i to kao pristupni put investitorskim parcelama, što je izazvalo opravdana pitanja na sjednici. Stranka je postavila tri ključna pitanja: hoće li usvajanje UPU-a kočiti izgradnju spojne ceste, kada će cesta dobiti lokacijsku dozvolu i hoće li se graditi u jednoj fazi.

Javnost strepi, navode, od scenarija u kojem bi stanovnici Svetog Jakova ostali samo s pristupnim putem investitorskim česticama, bez izgradnje punog prometnog rješenja – što bi u praksi moglo značiti čak i ugrožavanje života, kako se vidjelo proteklih godina.

Gradonačelnik je ipak dao odgovore: spojna cesta Frana Supila – Vlaha Bukovca ide dalje bez obzira na UPU Sveti Jakov, uskoro će dobiti lokacijsku dozvolu, bit će uvrštena u proračun za 2026. i gradit će se u jednoj fazi.

Iz Srđ je Grad poručuju da se nadaju da će tako i biti: 'Struka crta, vijećnici izglasavaju, a svi zajedno živimo s posljedicama. Pogreške u planiranju prostora ne vide se odmah, ali se trajno osjećaju.'

Zato ističu da obaveza Grada nije pisati planove prema željama investitora, nego štititi prostor, dobrobit građana i dugoročni razvoj Dubrovnika.

Vaša reakcija na temu