Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Kuzmanić: Ako se idući tjedan ne postigne dogovor Prometovi autobusi prestaju voziti putnike iz Kaštela, Solina, Trogira, Omiša...

Kuzmanić: Ako se idući tjedan ne postigne dogovor Prometovi autobusi prestaju voziti putnike iz Kaštela, Solina, Trogira, Omiša...

Drastične mjere zbog dužnika

Splitski dogradonačelnik Antonio Kuzmanić najavio je drastične mjere zbog 20-ak gradova i općina koje su tvrtki Promet za prošlu godinu dužne ukupno 3.1 milijun eura. U slučaju da se idući tjedan ne postigne dogovor oko plaćanja, Prometovi autobusi će od 1. svibnja prestati prevoziti njihove sugrađane.

Najveći dužnik je Grad Kaštela sa 869.066 eura zaostalih plaćanja, potom Solin sa 621.629 eura duga. Grad Trogir duguje 284.181 eura, Klis 145.485, a Omiš 295,928.

Naime, svi gradovi i općine u kojima tvrtka javnog gradskog prijevoznika prometuje, obvezali su se sufinancirati prijevoz sukladno ugovoru o pružanju komunalne usluge prijevoza putnika te nadoknadi troškova prijevoza putnika u javnom prometu, na temelju europske uredbe 1370.

Značajan iznos dužna je Općina Marina, (200.874 eura), a Podstrana nije platila  230.991 eura obveza. Općina na dan 15. travnja duguje Šolta 112.208 eura.

Ostale općine dužne su manje od sto tisuća eura - Seget, Okrug Gornji, Lećevica, Prgomet, Dugopolje, Drniš, Dicmo, Trilj, Ružić i Šestanovac.

Direktor Prometa, Stanko Sapunar, je novinarima iznio katastrofalnu situaciju koja trenutno vlada u splitskom javnom prijevozniku.

- Dugovi prema dobavljačima na današnji dan iznose 2,5 milijuna eura, a samo za INU iznose milijun eura. Išao sam na hitan sastanak s njima i zamolio sam odgodu plaćanja za desetak dana da ne obustave gorivo, jer bez goriva ne možemo - rekao je Sapunar.

Zahvalio je Gradu koji je dao financijsku injekciju kako bi premostili idućih desetak dana i kako bi mogli dalje funkcionirati. Da je Promet u velikim financijskim problemima, direktor je dočarao informacijom da za ožujak nisu imali sredstava platiti porez i doprinose za plaće.

- Tako da nam je u tvrtku došla i porezna inspekcija. Kroz par dana ćemo prikupiti sredstva da taj dio riješimo, no trenutno smo financijski puno opterećeni. Nadamo se da će biti razumijevanja ostalih suvlasnika i da će prihvatiti trošak koji je realan i da nećemo morati ići na najgoru varijantu za građane tih gradova i općina, da nećemo za njih obustaviti prijevoz - kazao je Sapunar.

Nakon današnje Skupštine tvrtke javnog gradskog prijevoznika dogradonačelnik Antonio Kuzmanić je kazao kako Grad Split neće dozvoliti da Promet bude u financijskim problemima.

- Maksimalno ćemo im financijski pomoći da prebrode ovu situaciju. Razmatramo možemo li im unaprijedit nešto uplatiti da se podmiri dug INI od milijun eura i sve ćemo napraviti da tvrtka ne dođe u problem - najavio je zamjenik gradonačelnika i poručio ostalim suvlasnicima Prometa.

- Jasno je rečeno na današnjoj Skupštini da će se za sve gradove i općine s ogromnim dugom za 2023. godinu, tražiti da u roku od par dana, točnije do ponedjeljka, naprave sporazum s Prometom kojem će odmah uplatiti određeni dio sredstava, a ostalo u ratama. Onaj tko to ne napravi, od 1. svibnja će se ukinuti prometovanje autobusa u tim gradovima i općinama - najavio je Kuzmanić i naglašava kako je nedopustivo da je uopće došlo u situaciju da gradovi i općine mjesecima ne plaćaju svoje obveze.

- Danas na Skupštini su rekli da nisu znali, a na ovo sam ih upozorio ima godinu dana. Pa dosta je više! Ne mogu dozvoliti da građani Splita plaćaju tuđi nemar ili njihovu nesposobnost. Onog trenutka kad ukinete neke linije, nemamo prihode ali nemamo trošak vozača, goriva i slično. Veći je trošak voziti nego ne voziti - podvukao je gradonačelnik.

Novinari su ga pitali je li se moglo ranije reagirati, Kuzmanić je odgovorio kako se moglo, ali da je, nažalost, politika takva da su morali čekati da prođu izbori.

- Da smo s ovim izašli ranije, svi bi rekli da je korišteno u političke svrhe - odgovorio je Kuzmanić. Osim prošlogodišnjeg nepodmirenog duga od 3.1 milijun eura, otkrili su kako se u 2024. godini već nagomilalo 1.4 milijuna eura duga.

Na novinarsko pitanje hoće li onda građani ispaštati zbog neodgovornosti svojih čelnika koji ne plaćaju dugove Prometu, dogradonačelnik Kuzmanić je odgovorio da takvo pitanje nije za Grad Split. 

- Ne možete to prebacivati na Grad Split i tvrtku Promet, već na načelnike općina i gradova. Tvrtka Promet može sutra pokrenuti ovrhu i naplatit će se određeni iznos, ali ne sve… Mislite li da je uredu nastaviti prometovati ako u ovoj godini već ima 1.4 milijuna eura duga koji se gomila - odgovorio je Kuzmanić i pitao se na kome je odgovornost što drugi ne plaćaju uslugu. 

- Neka građani idu ispred svojih gradova i općina, i neka prosvjeduju pred svojim gradonačelnicima zato što ne plaćaju svoje obveze - zaključio je Kuzmanić. 

Ako Solin, Kaštela ili Trogir ne plate svoje dugove ili ne dogovore model plaćanja kroz idući tjedan, Prometov autobus neće prevoziti putnike iz njihovih gradova, ali svejedno mora voziti u Slatine. Primjerice, u slučaju da Općina Podstrana i Omiš ne plate svoj dug, linija broj 60 će voziti putnike, ali neće preuzimati putnike Podstrane i Omiša, odnosno neće se zaustavljati na njihova stajališta.

Vaša reakcija na temu