Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
MATIJEVIĆ O RAZLICI U CIJENAMA: Tko nas šiša i tko bi ih trebao razvaliti

MATIJEVIĆ O RAZLICI U CIJENAMA: Tko nas šiša i tko bi ih trebao razvaliti

'Vrijeme je za ozbiljan razgovor o reformi tržišta, razbijanju monopola i zaštiti građana od nepoštenih praksi'

Predsjednik splitskog SDP-a, gradski vijećnik Davor Matijević ponovno je upozorio na nepoštenu trgovačku praksu prema kojoj isti proizvod u Hrvatskoj naši građani plaćaju puno više nego ostali stanovnici Europske unije.

'Svako malo netko ukaže koliko su cijene u Hrvatskoj za iste proizvode značajno više nego u ostalim zemljama EU. I to dok su nam plaće i mirovine dvostruko, trostruko, pa i četverostruko niže. Svaki mjesec, netko se legalno ekstremno bogati na naš teret.

Tko je odgovoran?

Ministar financija je, kao uvijek, 'iznenađen'. Ministar gospodarstva nema vremena za ovakve sitnice. Udruge potrošača nemaju dovoljno snage, a medijima nije lako zbog pritiska oglašivača. I dok svi gledamo trgovačke lance kao glavne krivce, često zanemarujemo jednu ključnu kariku u lancu – distributere.

Ako je proizvođač isti za Hrvatsku i Sloveniju, ako trgovački lanci imaju slične marže, zašto su razlike u cijenama toliko velike? Distributeri. Oni kontroliraju uvoz i distribuciju određenih brendova na naše tržište i postavljaju cijene kako žele. Bez konkurencije, bez kontrole.

Primjer:
Unilever: Dove, Axe, Knorr, Hellmann's
Ferrero: Nutella, Kinder, Ferrero Rocher
Mars: M&M's, Snickers, Twix
Nestlé: Nescafé, Maggi, KitKat
Red Bull: energetska pića
Johnson & Johnson: proizvodi za osobnu njegu
Hipp: dječja hrana
Duracell: baterije
Wrigley: Orbit, Airwaves

I to je tek prvi distributer. Drugi pokriva Procter & Gamble, Lavazzu, Pampers, Head & Shoulders i još desetke brendova.

Što mi radimo?

Do sada smo samo kritizirali trgovačke lance, a distributeri prolaze ispod radara. Je li vrijeme da konačno raščistimo taj sustav? Ili ćemo se praviti da je sve u redu dok nas dalje šišaju?
Vrijeme je za ozbiljan razgovor o reformi tržišta, razbijanju monopola i zaštiti građana od nepoštenih praksi. Jer ovo nije samo stvar cijene Nutelle – ovo je stvar cijene našeg života', poručuje Matijević.

Vaša reakcija na temu