Nakon odlaska Moby Drea, broda s panelima azbesta iz škvera, pred medije je stao glasnogovornik Brodosplita Josip Jurišić. Višetjedna bura zbog broda je definitivno okončana u 18.21 sati, kada je počelo tegljenje. Odlazak se odvio dan uoči tematske sjednice o budućnosti škvera, na koju bi trebao doći i vlasnik Brodosplita, Tomislav Debeljak.
Netom nakon odlaska Moby Drea iz područja pod koncesijom, pred medije je stao glasnogovornik Josip Jurišić.
- Nismo prekršili nijedan zakon, a posao koji nam je zabranjen bio je potpuno legalan i siguran - rekao je Jurišić.
Istaknuo je kako su za ovu djelatnost, obučili radnike.
- Stvarno smo se dobro pripremili za ovaj posao i nismo očekivali ovakav scenarij - dodao je.
Više puta je naglasio da je brod koji je ušao u škver i izazvao buru reakcija, bio potpuno siguran za okoliš i radnike. Poručio je i da od ovakvih remonta neće odustati. Nove poslove nisu ugovorili, ali namjeravaju.
- Brod nije opasan. Otpad nije azbest. Ljudi su mjesecima slušali netočne informacije i strah ih je razumljiv, ali nepotreban - tvrdi.
U Brodosplitu naglašavaju kako je cijela procedura bila u skladu s propisima.
- Svi protokoli su bili ustanovljeni. Paneli su se trebali skidati, pakirati na palete i transportirati ovlaštenom zbrinjavaču otpada. To je standardna procedura koja se već desetljećima radi u brodogradilištima poput Lenca, Kraljevice... - navodio je.
Poručio je i kako Split ne bi postao reciklažno dvorište.
- Mi smo brodogradilište koje se bavi remontom, a ne rezanjem brodova. Želimo slati jasnu poruku građanima da nismo prijetnja, nego potencijal za gospodarski rast - naglasio je glasnogovornik.
Ustvrdio je da je Brodosplit u ovom slučaju oštećena strana.
- Brod nije naš, mi smo samo trebali obaviti remont. Zbog zabrane, izgubili smo ugovoren posao vrijedan tri milijuna eura. Nismo uprihodili ništa, a pripreme su već bile u tijeku - obrazlagao je.
Napomenuo je i kako nisu pokušali ista sakriti, da je brod uredno prijavljen i posjedovao sve dozvole.
- Remont je za nas bio iskorak. Radili smo manji opseg poslova zadnje tri godine, ali ovo je trebao biti veći projekt. S azbestom još nismo radili, ali smo se za to obučili i imali sve uvjete. Nažalost, zaustavljeni smo - iznosio je Jurišić.
Uz problem s remontom, istaknuo je i veće strateške projekte koji ovise o podršci države.
Otkrio je kako imaju ugovor za gradnju rezidencijalnog broda za tvrtku Storylines, ali čekaju državna jamstva.
- Radi se o ogromnom brodu, doslovno 'science fiction' svjetske brodogradnje zbog kojeg bi se moglo zaposliti do 5.000 ljudi - kazao je.
Izjavu za medije je zaključio apelom prema javnosti i gradskim vlastima:
- Ako se ovakvi brodovi mogu remontirati u Rijeci, Kraljevici, Šibeniku, Trogiru... zašto ne mogu u Splitu? Mi nećemo odustati od ovakvih poslova. Osposobljeni smo, spremni i voljni raditi - pita (se) Jurišić.
Na tematskoj sjednici Gradskog vijeća tražit će odgovor na ovo pitanje.