Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović PAUK O ULTRI U PARKU MLADEŽI 'Da su organizatori htjeli festival organizirati na ledini s montažnim tribinama, napravili bi ga u Radošiću'

PAUK O ULTRI U PARKU MLADEŽI 'Da su organizatori htjeli festival organizirati na ledini s montažnim tribinama, napravili bi ga u Radošiću'

Splitski gradski vijećnik iz stranke Neovisni za Hrvatsku iznio je svoje mišljenje o Ultri i novoj lokaciji koja se spominje

Martin Pauk, splitski gradski vijećnik stranke Neovisni za Hrvatsku, napisao je svoje mišljenje u Ultri pod nazivom 'Ultra-katalizator turističkog razvoja Splita'. Njegov status prenosimo u cijelosti:

'Odmah da se razumijemo, ne slušam elektronsku glazbu, ne vidim u tom žanru ništa zanimljivo ni primamljivo niti bih ikad posjetio Ultra festival. 

Ipak, postoje ljudi koji žive za taj događaj i takvu vrstu glazbe, i to ne malen broj uglavnom mladih ljudi. Zahvaljujući njihovim doživljajima na Ultra Europe festivalu na Poljudu, zahvaljujući prekrasnim video spotovima i prenošenjem doživljaja od usta do usta kad se vrate svojim domovima, Split i cijela Dalmacija su generirali ogroman turistički rast u proteklih 6 godina. 

Brojke kazuju sljedeće - 2012. godine, dakle prije prve Ultre, u Splitsko-dalmatinskoj županiji zabilježeno je 10.5 milijuna noćenja. 

Šest godina kasnije (Ultra je počela 2013.) ta brojka narasla je za vrtoglavih 70% i u 2018. godini zabilježili smo nevjerojatnih 17.5 milijuna noćenja. 

Istina je da Ultra nije jedini i isključivi razlog takvog rasta, ali imala je ogroman udio u njemu. Stotine tisuća mladih ljudi dolazili su na već otprije razvikani festival elektronske glazbe, a u svoje domove su se vraćali s pričama o prekrasnoj zemlji s divnom obalom, pitoresknim mjestima i otocima, o zemlji za koju ne znaš je li bogatija prirodnim bogatstvima ili kulturnim dobrima. 

Ekipa iz dosadne, ravne i monotone Nizozemske (bez uvrede) vratila se u škole, fakultete i kvartove te pričala o prekrasnim slapovima Krke, Plitvičkim jezerima, raftingu na Cetini, ronjenju u Modroj špilji. Momci i cure iz betonske džungle Chicaga, u kojem ne postoji zgrada starija od 100 godina, vratili su se puni priča o potpuno sačuvanoj palači rimskog cara staroj 1700 godina, amfiteatru u Saloni starom 2000 godina i varoškim kalama u kojima kao da je vrijeme stalo prije pola tisućljeća. 

Osim njih, Split je zbog Ultre posjetila i ekipa navijača Millwalla ili Liverpoola, a ti nogometni fanatici ostali su impresionirani predivnom kulisom Poljudske ljepotice, pogotovo njezine famozne 'školjke', a usput su pričali kako se na našoj obali može popiti 'craft' pivo za samo 2-3 funte i uživati u delicijama poput pršuta, brancina ili pašticade kojima niti ime ne mogu izgovoriti, ali se kunu da ništa bolje dugo nisu jeli po tako povoljnim cijenama (za njihov standard, naravno). 

Kad se takve priče šire od usta do usta, kad se na spotovima na MTV-u neprestano emitiraju impresivne slike Poljuda, Splita i Hrvatske, kad kolumnisti NY Timesa ili The Guardiana pišu o maloj, jeftinoj zemlji za veliki sadržajni odmor, tada je rezultat neminovan - ogroman turistički rast. 

Nemojmo se zavaravati, mnogi od nas izravno ili neizravno žive od prihoda od turizma. U proteklih 5-6 godina dogodila se i svojevrsna turistička tranzicija Dalmacije, pogotovo naše županije, na način da se promijenila krvna slika turista, tako da uz starosjedioce Poljake, Čehe i Mađare danas imamo ogroman broj skandinavskih, zapadnoeuropskih i američkih gostiju koji su ipak dubljeg džepa i znatno više novca troše na odmoru. 

Poanta svega je da je možda i najsnažniji generator i katalizator tog našeg turističkog rasta upravo Ultra Music Festival sa svojom sjajnom produkcijom i još boljim marketingom. Ovakvo natezanje s organizatorima će nam samo donijeti štetu jer se u biti radi o kopanju jame pod samima sobom, na način da se svađamo, prepiremo i ne želimo izaći u susret ljudima koji su nam omogućili sjajan turistički i ekonomski rast, ali i brendiranje samog grada i države. 

Baljezganje o lošem stanju poljudskog travnjaka je prazna priča, kompletna zamjena travnjaka je u potpunosti financijski pokrivena, a za zamjenu su potrebna tek 3 do 4 dana, dakle Hajduk utakmice može odigrati bez ikakvog problema na potpuno novom travnjaku. To što se netko prošle godine 'kockao' i nije htio promijeniti travnjak pa je Hajduk igrao na oranici je u potpunosti odgovornost uprave kluba i nema veze s UMF. 

Ponavljam, iako nisam poklonik niti te glazbe niti takve vrste zabave, bio bih lud kad bih negirao pozitivni utjecaj koji je donijela gradu. Parafrazirat ću jedan komentar s portala - Ultra je treći najveći generator razvoja Splita u njegovoj povijesti, poslije cara Dioklecijana i Mediteranskih igara 1979. 

Natezanje i neizlaženje u susret organizatorima u vidu preseljenja s Poljuda na Park mladeži će se u budućnosti pokazati kao štetan potez za sve nas. Svaka čast Parku mladeži, ali ambijent i ljepota Poljuda su nemjerljivi u odnosu na stadiončić kapaciteta 5000 ljudi s tek nekoliko redova tribina. 

Da su organizatori htjeli Ultru organizirati na ledini s montažnim tribinama napravili bi je u Radošiću, a ne u Splitu.

Upravo je odluka da se odobri prvi festival na Poljudu 2013. godine dovela do posvemašnjeg turističkog razvoja kako grada, tako i županije te omogućila mnogima od nas itekakvu financijsku dobit. 

Nijedna izlika protiv Ultre na Poljudu ne drži vodu, tim više kad se prebroje pozitivni aspekti i korist koju donosi.

Podrška Ultri!'

Vaša reakcija na temu