Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Poduzetnička radionica u Splitu: Kako uspješno promijeniti vodstvo tvrtke?

Poduzetnička radionica u Splitu: Kako uspješno promijeniti vodstvo tvrtke?

Važno je na vrijeme početi pripremati unutarnje i vanjske dionike tvrtke na nadolazeće promjene

Edukacija nasljednika i komunikacija s dionicima neophodni su faktori promjene vodstva malih i srednjih poduzeća, zaključak je današnje radionice za male i srednje poduzetnike 'Prijenos poslovanja - važnost pripreme: osnivača, nasljednika, poduzeća i obitelji' održane u splitskom Hotelu Mondo, u sklopu Tjedna obiteljskih poduzeća i prijenosa poslovanja, koji se u Hrvatskoj obilježava od 4. do 8. studenog.

Radionicu je otvorio Boris Vukić, savjetnik u procesu prijenosa poslovanja, partner i jedan od osnivača Adizes Southeast Europe (ASEE) i Senior Associate Adizes Institute USA te autor knjige 'Osnivači, nasljednici, menadžeri' koja se bavi aktualnim problemima hrvatske poslovne sfere u kojoj poduzeća nastala 1990-ih nužno prolaze kroz, često turbulentnu, generacijsku tranziciju.  

- U Hrvatskoj, prema rezultatima Business Transfer Barometra, 5.300 poduzeća s oko 57.000 zaposlenih, predstavljaju posebno rizičnu skupinu čiji vlasnici ne poduzimaju potrebne korake u cilju pripreme za prijenos poslovanja i nemaju dovoljno informacija o složenosti i trajanju ovog procesa. Kako bi se izbjegli oni najcrnji scenariji, važno je na vrijeme početi pripremati unutarnje i vanjske dionike tvrtke na nadolazeće promjene - izjavio je na početku Vukić.

Važnim koracima u takvoj tranziciji Vukić smatra pronalazak novih zanimacija i poslova za osnivače tvrtke te izgradnju povjerenja u vodstvo i budućnost tvrtke koja se postiže pravovremenim ulaganjem u suradnike i buduće menadžere, bili oni članovi obitelji ili ne. 

Kao primjer uspješnog prenošenja tvrtke na drugu generaciju, svoje je iskustvo okupljenima prenio i Marijan Kegalj, predstavnik jedne od vodećih hrvatskih tvrtki u području tehničke zaštite objekata, splitskog Electronic Securityja. Ističući važnost pravodobnog informiranja dionika o promjenama u vodstvu tvrtke, Kegalj je naglasio kako ne smatra nužnim potpunu eliminaciju osnivača tvrtke iz njenog poslovanja jer, iako je s bratom Krešimirom preuzeo kormilo, njihov otac Ivan još je uvijek sudjeluje u radu tvrtke koju je osnovao. 

- Mi smo imali veoma kvalitetan pristup pri samom ulasku u tvrtku jer nam je osnivač dao otvorene ruke za rad i korištenje svih alata pomoću kojih smo svoje vještine mogli dalje razvijati. Krešimir i ja smo se već u početku podijelili u skladu sa svojim obrazovanjem i ranijim iskustvom. On je diplomant FESB-a i, od ove godine, direktor Electronic Securityja, a ja imam dugogodišnje poslovno iskustvo, stoga sam preuzeo odnose s ključnim kupcima i prodaju sustava koje Krešimir oblikuje sa svojim timom - naveo je Kegalj.


Iz perspektive osnivačice tvrtke, o svojoj je karijeri govorila i Helena Budiša, glavna partnerica u splitskom poduzeću UHY HB EKONOM. Budiša tvrtku vodi s članovima obitelji, ali i partnerima koji su kroz dugogodišnji angažman u tvrtki došli do tog statusa te danas sudjeluju u vlasništvu tvrtke. 

- Kroz dugogodišnji rad s vrhunskim stručnjacima stekla sam dojam da je bitno podignuti taj odnos na jedan viši nivo i pokazati svojim kolegama koliko su povjerenje stekli - objasnila je Budiša.

Marina Lovrinčević, izvanredna profesorica s Ekonomskog fakulteta Split, složila se s ostalim sudionicima o važnosti edukacije zaposlenika i nasljednika vodstva, no istaknula problematiku diskriminacije žena u procesu nasljeđivanja vodstva tvrtki. Lovrinčević je također naglasila manjak akademskog pristupa istraživanju promjena u obiteljskim poduzećima iako su oni temelj svakog gospodarstva, a stres koji tvrtka doživi prilikom prijenosa poslovanja s generacije na generaciju isti je stresu koji se prolazi u samim počecima. 

Organizatori radionice su Hrvatska udruga poslodavaca - regionalni ured Split i Centar za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća i poduzetništva (CEPOR), uz partnerstvo tvrtke Adizes Southeast Europe. 

Vaša reakcija na temu