Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović PRED SEZONU Na Dračevcu 'osvanulo' 300 novih javnih bicikli. Hoće li ih biti dovoljno za sve?

PRED SEZONU Na Dračevcu 'osvanulo' 300 novih javnih bicikli. Hoće li ih biti dovoljno za sve?

Domaći korisnici i dalje bez prednosti pred turistima

Na Dračevcu je u srijedu predstavljen novi kontingent od 300 bicikala.  Riječ je o najvećem pojedinačnom proširenju otkako sustav javnih bicikala postoji-– nabavljeno je 200 klasičnih i 100 električnih bicikala, ukupne vrijednosti 525 tisuća eura bez PDV-a.

S novom pošiljkom ukupan broj bicikala u sustavu narast će na 735, a broj postaja do kraja idućeg tjedna trebao bi rasti na 69, uključujući i tri nove postaje na području Žnjana.

- Ovo je veliko ulaganje u alternativne modele prijevoza, zajedno s poboljšanjem javnog gradskog prijevoza, gradnjom novih garaža, proširenjem pješačkih zona i povećanjem sigurnosti. To su elementi urbane mobilnosti koje razvijamo u Splitu. Uskoro ćemo otvoriti nove autobusne linije, a zatim i razvijati druge modele prijevoza - najavio je gradonačelnik Ivica Puljak

- Sustav se kontinuirano razvija. Od prošle godine povećali smo broj bicikala za 50 posto, a ove godine ćemo imati četiri puta više bicikala na ulici nego prošle sezone – dodao je Davor Matošić, direktor Split parkinga i napomenuo kako se uz samu nabavu ulagalo i u servis, opskrbu dijelovima te reorganizaciju održavanja.

Grad i gradska tvrtka Split parking, koja upravlja sustavom, navode kako je od početka implementacije ostvareno 1.300.000 vožnji, a broj registriranih korisnika trenutačno iznosi 95.000. No, mnogi od njih se suočavaju s problemom dostupnosti bicikala tijekom turističke sezone - osobito električnih.

- Razmišljamo o korekciji cijena kratkoročnih najmova, pogotovo za turiste. Cilj je da cijena postane određena prepreka za prekomjernu turističku upotrebu, s obzirom na to da se sada sustav de facto subvencionira i za njihove vožnje - izjavio je Matošić.

Godišnja pretplata za domaće korisnike i dalje ostaje ista - 200 kuna, odnosno oko 26 eura. Kratkoročni najam, koji najčešće koriste turisti, odvija se preko mobilne aplikacije bez pretplate.

Na pitanje mogu li domaći korisnici imati prioritet u korištenju bicikala, zasad nema konkretnog odgovora. Matošić navodi da sustav ne razlikuje korisnike po prebivalištu, ali da je povećanje cijena kratkoročnih najmova za turiste zasad jedini raspoloživ mehanizam koji se trenutačno razmatra za ublažavanje pritiska u sezoni.

Još jedan problem je vandalizam. Servis bicikala, koji je pokrenut krajem prošlog ljeta, sada je, prema riječima direktora, 'na više nego zadovoljavajućoj razini'. Problemi s nabavom dijelova, koji su bili izraženi za vrijeme pandemije i neposredno nakon nje, navodno su riješeni - Split parking sada sam nabavlja i skladišti rezervne dijelove.

Sustav javnih bicikala u Splitu temelji se na platformi Nextbike, koji pruža bicikle, informacijski sustav, 24-satnu podršku te naplaćuje licencu. Na pitanje razmatra li se uvođenje vlastitog gradskog sustava, bez angažmana vanjskog vendora, Matošić odgovara:

- Ovo je naš sustav, ali kao i svi drugi gradovi, koristimo vendora. Ako znate neki veliki grad koji ne koristi isporučitelja takve usluge, javite nam. Ne isključujemo mogućnost da u budućem širenju sustava otvorimo natječaj za više ponuđača, ali trenutačno bi paralelni sustavi značajno zakomplicirali upravljanje - odgovorio je. 

Na primjedbu o nepropisnoj vožnji bicikala po nogostupima i vandalizmu, Matošić je rekao kako Split Parking nema nikakve ovlasti za nadzor prometnih pravila:

- Nažalost, imamo značajno više vandalizma nego drugi gradovi. Bicikl koji košta oko 3500 eura, ako završi u moru ili je teško oštećen, više se ne može popraviti. Imamo slučajeve vožnje s dvije osobe, lomljenje kotača, vilica, žbica... ali to su situacije na koje ne možemo utjecati, to je posao policije - poručio je u nadi da će građani paziti na sebe, druge u prometu, ali i na gradske bicikle. 

Korisnici ih mogu očekivati na postajama u narednim danima. Hoće li ih i zateći slobodne - osobito kad se broj turista na ulicama poveća - ostaje pitanje koje sustav još uvijek nije uspio riješiti.

Vaša reakcija na temu