Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Simon Ferjuc: Hrvatska ima sve što treba za uspjeh, a ovo je jedinstveni trenutak za investicijski zalet

Simon Ferjuc: Hrvatska ima sve što treba za uspjeh, a ovo je jedinstveni trenutak za investicijski zalet

Načelnici koji imaju viziju mogu biti sigurni da će je uz naše savjetovanje i vođenje ostvariti

Varaždinska tvrtka Tetida d.o.o., koja se bavi konzultantskim uslugama s fokusom na apliciranje za sredstva iz fondova Europske unije, podizanje razine učinkovitosti i projektno vođenje, uskoro otvara ured u Splitu. Stručni tim Tetide čine zaposlenici koji imaju 16 godina iskustva u projektnom vođenju, 11 godina iskustva u pridobivanju sredstava iz strukturnih fondova EU i 20 godina iskustva u postavljanju profesionalnih prodajnih i proizvodnih sistema. Vlasnik tvrtke Simon Ferjuc diplomirani je ekonomist koji je svoje poslovanje iz Slovenije prenio u Hrvatsku pa svoje bogato iskustvo u provođenju projekata primjenjuje u našem okružju. Ističe kako Hrvati rijetko vide sve potencijale svoje zemlje, ali to zato svi gosti ili strani investitori lakše uočavaju.

Kako funkcionira Tetida?

- Tvrtka Tetida je u osnovi zapravo građena po modelu socijalnog poduzetništva. Koristili smo i oblike canvas poslovnog modela i stvorili okružje u kojem su dobro precizirani zadatci i odgovornost. Tu nam je puno pomogao i CRM sustav kojeg svi koristimo u tvrtki. Danas je nemoguće dobro organizirati posao, ako softverski svi u tvrtki nismo kvalitetno povezani. Svi u Tetidi cijene timski rad i motivaciju jer je upravo takva korporativna klima ono što nas često razlikuje od konkurencije na tržištu.

Koju razliku uočavate u poslovanju između Hrvatske i Slovenije?

- Zapravo vidim puno više zajedničkih karakteristika nego što bi se činilo na prvi pogled. Obje zemlje su još duboko u recesiji i to otežava poslovanje pogotovo kada su start-up tvrtke i inovatori u pitanju. Imam osjećaj da i u Sloveniji i u Hrvatskoj ljudi još uvijek previše očekuju od države, agencija, Europe. To tako ne funkcionira. Nitko neće učiniti ništa za tebe, ako i sam ne pokažeš interes i inicijativu. Doduše, osjećaju se pozitivni pomaci na jednoj i na drugoj strani, a velika prednost Hrvatske je njezina kulturalna i zemljopisna raznolikost. Ja bih rekao da Hrvatska ima sve što treba da bude uspješna, samo je potrebno to i kapitalizirati. Imate ogroman potencijal za razvoj i neki put mi se čini da to Hrvati sami ne vide.

Kako pronalazite klijente?

- Imamo dobro razrađen sustav mailinga, ali velik dio partnera pronalazimo na sajmovima, forumima te putem preporuke. Naravno, putem web stranice možete dobiti osnovne informacije, ali svaki put s klijentom želimo obaviti i informativni razgovor. Taj kontakt je osnova. Nakon toga slijedi analiza projektne ideje i tek onda dogovor o eventualnoj poslovnoj suradnji.

Kako bespovratna sredstva mogu poboljšati poslovanje?

- Zapravo za to bi trebalo puno više medijskog prostora da bi dobili pravu sliku. Kao prvo, apliciranje i suradnja sa savjetnikom vas upućuje da morate promišljati dugoročno i strateški. Već to je veliki pomak kod malih i srednjih poduzetnika. Sama novčana sredstva snižavaju troškove investicije. Time je samo ulaganje puno isplativije te omogućava da razvojni zamah u potpunosti planirate i realizirate. Imamo puno dobrih primjera suradnje, a najrecentniji je onaj s Općinom Donji Kraljevec koja je ozbiljno shvatila mogućnosti koje nudi Europa. Mogu reći da načelnici koji imaju viziju svoje sredine mogu biti sigurni da će je uz naše savjetovanje i vođenje ostvariti. Zvuči možda apstraktno, ali nije tako. Postoje poslovne zakonitosti koje moramo poštovati želimo li se uključiti u trenutak koji je po meni jedinstven za Hrvatsku i koji nam može osigurati investicijski zalet.

Što poduzetnik  ili korisnik mora znati o EU fondovima?

- Prije svega je nužno da poduzetnik ima vlastitu viziju dugoročnog razvoja. Onima koji ne mogu oblikovati što žele teško da možemo pomoći. Svaki poduzetnik u većini slučajeva u apliciranju može sudjelovati na dva načina, kao nositelj projekta i kao partner u projektu. Europa snažno potiče udruživanja pa možda i o tome naši poduzetnici trebaju ozbiljnije razmisliti. Da bi neka tvrtka sudjelovala u projektu financiranom iz EU fondova potrebno je osmisliti projekt sa specifičnim ciljevima, rezultatima i aktivnostima, različit od uobičajenog djelovanja poduzeća. Nakon toga treba, naravno, pronaći natječaj koji je odgovarajući za našu ideju. Slijedi apliciranje, a većina sredstava se dodjeljuje na temelju naprijed utvrđenih kriterija i pravilnika po iznimno transparentnom postupku ocjenjivanja i ugovaranja. Ne možete očekivati da će vam različiti fondovi pokriti 100% investicije, a to i nije dobro za poduzetnički duh. Dio sredstava morate osigurati sami, ali i u tom dijelu pomažemo da pravilno uložite svoj novac ili da vas uputimo kako to učiniti preko banke. Ono na što većina poduzetnika ne računa je da i onda kada imate vanjskog savjetnika u vlastitoj tvrtki morate osigurati osobu koja će dio radnog vremena raditi upravo na provođenju projekta. Ona mora sjajno poznavati poslovanje tvrtke i biti stručna u svom poslu, ali i fleksibilna jer suradnja s ozbiljnom savjetničkom tvrtkom često zahtjeva dodatni angažman. Činjenica je da vam za ozbiljnu pripremu projekata treba od par mjeseci do godinu dana i da to ne znači da niste dovoljno brzi. Europa ima svoja pravila, a ona u načelu znače preciznost i dosljednost. U svemu.

Vaša reakcija na temu