Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović Sučić: Evo dodatne besplatne edukacije za Škorića!

Sučić: Evo dodatne besplatne edukacije za Škorića!

U školama Splitsko-dalmatinske županije su ogromnom većinom ravnatelji škola HDZ-ovi članovi što je apsolutno nevažno niti mi smeta, jer su legalno i legitimno izabrani - kaže SDP-ov vijećnik

Vijećnik SDP-a prof.dr.sc. Goran Sučić reagirao je na izjave čelnika splitskog HDZ-a Petra Škorića oko besplatnih poduka. Prvo je Sučić uvođenje besplatnih repeticija za učenike osnovnih i srednjih škola nazvao nezakonitim političkim pohodom na djecu, potom mu je odgovorio Škorić među ostalim zapitavši se zašto SDP-ov vijećnik nervozno i neprimjereno reagira na plemenitu akciju. Sučić je u ponedjeljak novim priopćenjem reagirao na Škorićevu reakciju. 'Reakciju na reakciju', naslovljenu 'Dodatna besplatna edukacija Škoriću' prenosimo u cijelosti.

Ne želeći odgovarati Škoriću na njegova poznata politikantstva s okusom populizma, namjera mi je ukazati na neprihvatljive metode koje on još ne vidi, a stranačke kolege mu nisu ukazale na krivi put koji zagovara. Stoga sam mislio Škoriću dati besplatno dodatnu edukaciju o poslovima u kojima se na snalazi. 

U školama Splitsko-dalmatinske županije su ogromnom većinom ravnatelji škola HDZ-ovi članovi što je apsolutno nevažno niti mi smeta, jer su legalno i legitimno izabrani. 

Važno je i bitno, je li ravnatelji rade svoj posao dobro ili ne. Osobno imam izuzetno dobru suradnju s većinom ravnatelja i mislim da većina ravnatelja rade dobro svoj posao za razliku od Škorića koji tako ne misli jer on pored njih nudi alternativu takvom odgoju i obrazovanju. 

To je doista unutar stranački i kadrovski problem u koji se ne bih htio miješati. Potrebno je napomenuti da postoje deklarativna obećanja koja su iskazana kroz političke programe stranaka da se sport, školstvo, akademska zajednica i drugo, treba depolitizirati, a Škorić bi upravo obrnuto. 

Evo nekoliko naputaka.

Pojedinci, institucije, nevladine udruge, udruge civilnog društva, dobro su došle da se uključe u rješavanju nagomilanih problema u društvu svojim znanjem, iskustvom, idejama inicijativama, rješenjima, a političke stranke kao važan nositelj demokratskih procesa odgovorne su za stanje u društvu. Nadalje, unutar političkog djelovajna političke stranke trebaju stvarati preduvjete za funkcioniranje sustava u cjelini, nudeći cjelovita rješenja. 

Dakle, kada se ne vide cjelovita rješenja i ne poznaje funkcioniranje sustava onda se nažalost poseže za političkim populističkim mjerama, kao što to u ovom slučaju radi Škorić, pozivajući svoje članstvo na tuđi posao i djelokrug rada za koji nije kvalificiran niti registriran, s političkom porukom i djelovanjem koju će demantirati svaka Povelja i Konvencija o pravima djeteta. 

Sve političke stranke svojim političkim programima nude rješenja za svaki segment, pa tako i za onaj u odgoju i obrazovanju, a kada poziva maloljetne osobe u stranačke prostorije na besplatne repeticije iz nastavnih predmeta, to po logici predstavlja političko djelovanje i rad stranke, što nedvojbeno podrazumijeva i politički utjecaj na djecu.

Kada Škorić poziva nezaposlene prosvjetne djelatnike da se pridruže takvoj inicijativi, a obzirom da se radi o punoljetnim osobama i njihovom izboru, to se naprosto ne može podvesti pod politički utjecaj jer se radi o punoljetnim osobama. Ista bi stvar bila kada bi Škorić organizirao repeticije za studente koji su također punoljetni, ne bi bilo mjesta prigovoru da se radi o političkom utjecaju na mlade, uz uvjet da postoji registracija za pružanje takvih usluga.

Dakle, ne smatram se pozvanim da nudim recept naročito ne HDZ-u jer mi je taj mentalni sklop nepoznat, uputno i pohvalno bi bilo otvoriti fond (zaklada) iz kojeg bi se stipendirali odlični, a i oni siromašni studenti. 

Nadalje, Škorić kao gradski vijećnik može davati konkretne inicijativne i rješenja, što je i poželjno, u kojima se Grad treba više uključiti u poboljšanje pedagoškog standarda, obzirom da je Grad osnivač i vlasnik vrtića i osnovnih škola, to isto može napraviti i na razini županije, za ostale osnovne i srednje škole. 

Da kažemo nešto i o statusu repeticija kod nas. Nažalost one su najčešće dio sivog tržišta u kojem su preko 55 posto djece obuhvaćeno raznim repeticijama, dok je to u drugim europskim zemljama zanemarivo.

Ne mislimo valjda da su naša djeca manje sposobna ili vrijedna od djece drugih europskih zemalja? Naprotiv ! 

Suvremena škola kakvoj težimo i kakvu u većoj mjeri imamo, učeniku pruža kvalitetnu i sveobuhvatnu nastavu, tako da su repeticije nepotrebne, samim tim praksu sivog tržišta treba napustiti i prilagoditi kurikulume učenicima te ih osuvremeniti i prilagoditi zahtjevu vremena, a svaki nastavnik daje maksimalan napor pružajući kvalitetnu nastavu kroz koju učenici nesmetano mogu savladati gradivo za pozitivnu ocjenu. Kroz različite metode i oblike rada učenicima je kroz postojeći sustav pružena prilika, kako za nadarene učenike, tako i za one koji s poteškoćama u razvoju uspješno savladavaju gradivo. U tom procesu najvažnija je stvoriti suradničke odnose škole, roditelja i zajednice. 

Pored toga poznato je da postoje registrirane udruge i ustanove kao i fizičke osobe koje zvanično pružaju usluge iz tog djelokruga rada, te su obveznici plaćanja poreza na dohodak, a ako to netko i za nekoga radi besplatno, također treba biti evidentirano gdje se opet podrazumijeva plaćanje poreza na dohodak.

Nije rijetka pojava u tom sivom tržištu da se učenicima nude knjige - knjižice, edicije, skripte, mementa, koji nisu zvanična i odobrena literatura, a dolaze od različitih sumnjivih neukih autora, nakupaca i prekupaca, te učenicima po nekim čudnim skraćenim postupcima i metodama obećavaju bolje rezultate bez uloženog truda. Učenicima osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj mogu biti dostupne samo oni udžbenici, knjige i literatura koja je odobrena od strane MZOS. 

Dakle treba razvijati postojeći sustav, a ne ga urušavati i podcjenjivati nudeći ad-hoc rješenja.

VIŠE O OVOJ TEMI:

Splitski HDZ organizira besplatne repeticije za učenike 

Goran Sučić protiv HDZ-ovih repeticija: 'To je nezakoniti politički pohod na djecu!' 

Škorić odgovorio Sučiću: Zašto vam nije palo na pamet da se i vi uključite? 

Damir Vidošević o HDZ-ovim repeticijama: Jeftino skupljanje političkih poena! 

Marijana Puljak o HDZ-ovim repeticijama: 'To ne smije biti politička priča, nego kotarska' 

Šundov: Poštujem sve što se napravi iz altruističnih razloga 

Damir Ćosić: Ovo nije tema za prepucavanje, a stranke trebaju platiti podučavatelje 

Vaša reakcija na temu