Najveći zastoji na poznatom raskrižju na Širini i kilometarske gužve iz Kaštela prema Splitu odvijaju se posljednjih dana. Vrhunac je bio jutros, kada je na teren izašla policija regulirati promet. Iz Hrvatskih cesta su prebacili odgovornost na splitsku gradsku upravu, navodeći da je krkljanac nastao zbog uvođenja inteligentnih transportnih sustava (ITS). Pojednostavnjeno, za gužvu proteklih dana su krivi 'pametni semafori'. Grad je zatražio 'mjerenje intervala', i problem, izgleda nije u tome, kako partner iz Hrvatskih cesta navodi.
Grad Split je, kažu u Banovini, u kontinuiranoj komunikaciji i koordinaciji s projektnim partnerom Hrvatskim cestama, podugovarateljem zaduženim za implementaciju signalnog plana, kao i s izrađivačem prometnih elaborata, koji su podloga za implementaciju inteligentnih transportnih sustava.
- Uslijed nastale situacije, zatražili smo izvatke iz semaforskih uređaja s povijesnim prikazom signalnih grupa i usporedbom planova prije i poslije zamjene uređaja. Prema dostavljenom ispisu, radi se o istim ili gotovo istim signalnim planovima, razlika +/- 1 sekundu na razini čitavog ciklusa - kažu.
Iznijeli su i mogući razlog kolapsa.
- Jedan od, za sada, identificiranih faktora su i vozila iz smjera sjevera (Ulica Stjepana Radića) i juga (Splitska ulica) koja ostaju u raskrižju, čime se stvara dodatno zagušenje prometa - obrazložili su.
U narednim danima, najavili su, s Hrvatskim cestama i podugovarateljem koji je implementirao signalne planove, pratit će se situacija te će se signalni plan, po usuglašavanju svih dionika, podešavati u više iteracija kako bi se došlo do optimalnog rješenja, odnosno poboljšanja protočnosti prometa.
Dodajmo i da se paralelno radi na više gradilišta, od Splita preko Solina do Kaštela. Ionako gusti promet, dodatno je opterećen. Privremeno je rješenje 'ručna regulacija', s policajcem na raskrižju.