Likovni radovi učenika splitskih osnovnih škola Bol, Kman-Kocunar, Lokve-Gripe i Lučac bit će postavljeni u Galeriji umjetnina u Splitu od 6. do 14. svibnja. Autor koncepta 'Moja prva izložba' i voditelj projekta je Božo Majstorović, a koordinatorice su Renata Božić Lukić (OŠ Bol), Jelena Dimec (OŠ Lokve-Gripe), Nataša Stipica Kilić (OŠ Lučac), Vesna Šiklić (OŠ Kman-Kocunar) i Ana Čukušić (Galerija umjetnina).
Majstorović je naveo sljedeće:
- Muzejski edukativni programi usmjereni školskoj djeci, zbog više ili manje objektivnih razloga, rijetko postižu željene rezultate. Djeca su sve više opterećena nastavnim gradivom, likovni odgoj sveden je na jedan školski sat tjedno, a svaka dodatna aktivnost i izdatak izazov je i za učenike i za roditelje i za škole. Muzejima za takvu vrstu programa često nedostaje financija i kadrova, ponajprije kustosa pedagoga. Kao posljedicu imamo sporadične organizirane posjete muzejima i pokoju radionicu, uglavnom tijekom školskih praznika, obično uza skroman odaziv učenika.
Projekt 'Moja prva izložba' osmišljen je i pokrenut s namjerom da se takvo stanje počne mijenjati, odnosno da se intenzivnijom suradnjom škola i muzeja obuhvati što više djece. Program koji uključuje posjet muzeju i rad u školi usmjeren je na više razrede osnovne škole i učenike koji su vannastavnim aktivnostima u likovnim grupama i školskim zadrugama već pokazali interes za likovnu umjetnost. Predviđeno je da na kraju procesa učenici svoje radove pokažu na izložbi u Galeriji umjetnina, sudjelujući pritom u postavu, kao i u pripremi popratnog kataloga. Tako bi prošli cjelokupan proces od nastanka rada do njegova izlaganja i prezentiranja. Budući da na području Splita djeluje 28 osnovnih škola, one bi u određenom vremenskom ritmu participirale u projektu.
U prvom izdanju projekta 'Moja prva izložba' sudjelovali su učenici osnovnih škola Kman-Kocunar, Lokve-Gripe, Lučac i Bol, pod mentorstvom svojih nastavnica Vesne Šiklić, Jelene Dimec, Nataše Stipica Kilić, Renate Božić Lukić. Iako je svaki početak izazovan i donosi niz nepredviđenih okolnosti, uvjeren sam da na kraju svi možemo biti zadovoljni jer su ciljevi u najvećoj mogućoj mjeri ostvareni. Dokaz tome je izložba oko pedeset radova i popratni katalog. Prvo upada u oči raznolikost likovnih tehnika i disciplina u kojima su se djeca okušala. Približno polovina ih se odlučila za slobodan izbor motiva, dok su oni drugi inspiraciju našli u umjetničkim radovima koje su vidjeli u Galeriji umjetnina. Posebno je zanimljiva raznolikost djela i umjetnika koji su ih privukli, kao i način kako su im pristupili, počevši od želje da pokažu vlastito likovno umijeće, preko slobodnog poigravanja s predloškom pa sve do izražavanja osobnog kritičkog stava. Kao 'dokazni materijal' na izložbu i u katalog uvrstili smo reprodukcije umjetničkih djela koja su našim budućim umjetnicima poslužila kao poticaj. Izložba u cjelini pokazuje ne samo talent učenika već i vrijedan rad njihovih nastavnica koje ulažu pozamašnu količinu kreativnosti kako bi se ta nadarenost prepoznala i razvijala.