Mlada dizajnerica Ivona Glavaš otvorila je svoj prvi atelje u centru Splita. Prije četiri godine, još kao studentica Ekonomskog fakulteta, osnovala je modni brend Anovi koji je u kratkom vremenu osvojio srca trendseterica diljem Hrvatske, ali i svijeta. Osječanka sa splitskom adresom otvorila nam je vrata svog kreativnog kutka i otkrila nam kako je hobi pretvorila u posao iz snova.
- Jučer je prošlo točno mjesec dana otkako sam otvorila atelje. O ateljeu sam maštala još kao djevojčica dok sam smišljala modne kombinacije za svoje lutkice. Danas znam da je sve moguće ako sam tako odlučiš, čvrsto vjeruješ u to i ne dopustiš nikome i ničemu da te obeshrabri. Hvala mojoj obitelji, prijateljima i svim anovicama na ljubavi i podršci.
Kakve su prve reakcije klijenata?
- Većinom su svi oduševljeni jer su dobili mjesto gdje mogu svratiti i razgledati kolekcije. Uživo je uvijek bolje jer klijentice mogu vidjeti kroj, materijale i isprobati ono što ih zanima. Ljudi su još skeptični prema internet prodaji i ona im i dalje predstavlja rizik. Upravo zato sam se odlučila za ovaj korak.
Kakva je nova blagdanska Anovi kolekcija?
- Blagdanska kolekcija odiše elegancijom i dozom glamura, a opet je jako nosiva. Od materijala su prisutni čipka i svila, od boja prevladavaju bež, siva, crvena i crna, a ubacili smo zlatne i srebrene komade. Kolekciju smo upotpunili vunenim i toplim kaputićima, ovo je prvi put da ih izrađujemo, izlaze dva modela u četiri boje, a pratit će krojeve naših haljina.
Uz modne kreacije u ponudi imate i božićne kuglice. O čemu je točno riječ?
- Riječ je o unikatnim božićnim kuglicama, svaka je posebna i personalizirana. Počela sam ih izrađivati još na početku stvaranja brenda, pokazale su se kao proizvod koji klijenti obožavaju pa su i ove godine u ponudi. Radi se po principu da mi se pošalju fotografije, a onda ih ja smjestim u kulice koje će svaki bor učiniti posebnim. Prošle godine izradila sam 400 kuglica, tako da je interes velik, često se javljaju i tvrtke koje žele unikatno okiti svoja božićna drvca, ali su i lijep poklon koji može biti vječna uspomena.
Kazali ste kako je Anovi jako nosiv dizajn...
- Što god radim krećem od sebe, bitno mi je da je nešto udobno i nosivo. Anovi haljine, izuzev svečanih, nosive su za dnevnu i večernju varijantu, odnosno na patike i štikle. Šteta je imati haljine koje stoje u ormaru i čekaju rijetke svečane trenutke. Često ujutro kada izađemo iz kuće ne znamo gdje će nas obveze tijekom dana odvesti. Tako većinu svojih haljina nosim na patike, ali u autu uvijek imam štikle koje spremno čekaju svoju priliku. Anovi dizajn nosiv je u svim prilikama, od vjenčanja do šetnje gradom. Ne volim da je dizajn preuzak, s velikim dekolteom jer za mene Anovi djevojka treba biti prije svega dama koja ulaže u neka svoja znanja i manire, a onda kao točka na 'i' u svoj izgled.
Sve je nosivo, osim vjenčanica koje imate u ponudi...
- Da, sve je u Anovi nosivo u dnevnim varijantama, osim vjenčanica ha, ha... Počeli smo ih izrađivati na proljeće kada nas je jedna klijentica to tražila. One se rade po narudžbi, klijentica nam kaže svoje želje, a mi joj ideje pretočimo u skicu koju kasnije šivamo. Svaka vjenčanica je unikatna, ne ponavljamo ih jer smatramo da je to poseban dan svake djevojke. Prva ne bih voljela imati istu vjenčanicu kao neka druga mlada.
Planirate li proširiti svoju ponudu?
- Sve je počelo od nakita koji sam izrađivala, a kasnije sam dizajn prenijela na odjeću. U planu nam je ponovno dizajnirati liniju nakita, ali još ne znamo točno kad. Ono što nismo spomenuli su mini kolekcije, odnosno sve haljine koje imamo, izrađujemo i za djevojčice. Tako u Anovia mame i kćeri mogu dobiti istu haljinu. Istaknula bih i haljinice za krštenja koje su unikatni komadi i lijepa uspomena. Dječja kolekcija uvijek je tražena i uskoro će doći u našu trgovinu na adresi Svačićeva 7.
Koji je vaš najprodavaniji proizvod?
- Prvi Anovi proizvod bila je Lotta majica koja je dobila naziv po mom psiću i ona je naš najprodavaniji proizvod. Odlučili smo ga obnoviti, a ovoga puta Tatjana Grivić je 'kriva' za super ilustraciju. Lotta je naša zvijezda, koja je toga itekako svjesna ha,ha... U planu nam je iduću godinu imati i kaputiće za pse, Lotta je već dobila neke svoje komade i jako joj se sviđaju.
Kako je jedna ekonomistica završila u modnom svijetu?
- Oduvijek me je moda zanimala, šivala sam kao mala sebi kreacije, posebice za nastupe, plesala sam latino-američke plesove. Barbike su uvijek bile u mojim haljinama i nije čudno što sam završila u modnom svijetu. Zapravo, sve je krenulo spontano, dok sam kao studentica ekonomije sebi izradila ogrlicu. Svih je oduševila i pitali su me gdje sam je kupila. Odlučila sam prijateljicama izraditi i pomalo se interes širio. Potom sam upisala tečaj krojenja i šivanja, a kada sam napravila svoju prvu pravu haljinu i majicu znala sam da želim ići u tom smjeru. Preko noći je krenuo interes koji mi je dao vjetar u leđa i napravila sam svoju prvu kolekciju.
Nakon fakulteta nisi čekala da posao nađe tebe...
- Svoj posao pokrenula sam još kao student, tek kada sam došla na ideju o otvaranju svog brenda, porasla mi je želja da učim i to sam radila s guštom. Ekonomski fakultet i moda na kraju su postali savršen spoj jer danas se bavim svojim poslom iz snova. Mogu se kreativno izražavati, a ne trebam imati drugu osobu koja će voditi poslovanje jer sam po struci ipak ekonomist. Kreativna, hiperaktivna i voljna novih znanja uživam u svakom poslovnom danu.
Zbog čega si iz rodnog Osijeka došla u Split?
- Od malena ljetujem tu, kada je došlo vrijeme odabira fakulteta znala sam da je Split grad u kojem želim provesti svoj život i nisam imala neke dileme. Split volim, tu je moj drugi dom i ne planiram brzo otići iz njega.
Slažeš li se da su Splićanke modno osviještene?
- Slažem se. Iako i moje Osječanke vole modu, Hrvatice općenito, ipak su Splićanke te koje prednjače. One imaju modnog ukusa, hrabre su u odabirima, uvijek trendi, a kada prošetate splitskom Rivom imate osjećaj kao da ste na modnoj reviji.
Osim Splićanki, tko su najčešće klijentice?
- Internet prodaja je danas učinila da je svaki brend dostupan bilo gdje u svijetu, tako Anovi kupuju klijentice diljem Hrvatske i svijeta. Po gradovima prednjači Zagreb, Osijek i Rijeka, a iz inozemstva imam dosta narudžbi iz Francuske, Austrije, Belgije i Švedske. Dosta klijentica živi u inozemstvu pa kada dođu u Split kupe haljine, tako da naš dizajn šeta svjetskim destinacijama. Recimo po New Yorku, Maldivima, Londonu, Parizu... Presretna sam kada vidim svoju haljinu na nekim egzotičnim destinacijama, tako na našem Facebooku imam album naziva 'Anovi putuje svijetom'. Volim i ja putovati, tako i sa mnom putuju moje kreacije.
Među brojnim Anovinim klijenticama kriju se i neka poznata imena. Kojoj je najbolje pristajala tvoja kreacija?
- Za mene su sve klijentice jednake, ne volim nikoga nagovarati da odabere nešto što mu ne pristaje, tako da je teško izabrati jednu. Međutim, u ove četiri godine otkako postojimo na modnoj sceni, možemo se pohvaliti da su naše kreacije nosile Bojana Gregorić Vejzović, Ana Begić, Sonja Kovač, Silvia Dvornik, Gabrijela Budimiri, Ivana Ninčević Lesandrić, Hana Hadžiavdagić Tabaković, Andrea Šušnjara, Kristina Krepela, Antonija Šola, Učiteljice, Ana Gruica Uglješić, Izabela Martinović, Renata Sopek, Lejla Filipović, Lidija Lešić, Anita Dujić, Olja Vori i Sonja Dvornik. Svaka od njih dala je našim kreacijama poseban štih.
Kako je biti poduzetnica u Hrvatskoj?
- Za sada sam zadovoljna, još se nisam pokajala što sam odlučila pokrenuti vlastiti biznis. Nadam se da će tako biti i u budućnosti. Sve što izrađujemo je isključivo hrvatski proizvod i ručni je rad, na što sam jako ponosna. Ne bih voljela širiti neku negativnu energiju već potaknuti sve mlade da pokušaju sebi stvoriti posao. Vjerujem da svi, radišni ljudi, koji imaju neki cilj i ne odustaju, lako mogu uspjeti i u Hrvatskoj. Potrebno je puno truda i odricanja, uspjeh ne dolazi preko noći, ali na kraju se isplati. Smatram kako treba biti realan, odvojiti puka maštarenja od pravih mogućnosti, i već sutra krenuti u realizaciju. Tko ne proba neće znati je li moguće ostvariti svoje ideje.
Za kraj ovog razgovora, možeš li našim čitateljicama ponuditi neke Anovi kombinacije za nadolazeće blagdane?
- Kao inspiracija mogu im poslužiti neke od mojih kreacija, recimo haljine 'Lora', 'Arletta' i 'Rossella'. Ono najvažnije je kako se osjećate iznutra, tako će te sjati i izvanka. Sretni vam blagdani od tima Anovi.