Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: HNK Split Odlična premijera baleta 'Tramvaj zvan čežnja', dojmljiva scena silovanja

Odlična premijera baleta 'Tramvaj zvan čežnja', dojmljiva scena silovanja

Zadovoljan sam sa svojim interpretima. Gotovo je 30 ljudi na sceni, a osim baleta i pokreta pokazali su i dramsko umijeće - rekao je Dinko Bogdanić

Posljednja premijerna predstava u ovoj kazališnoj sezoni, balet redatelja i koreografa Dinka Bogdanića 'Tramvaj zvan čežnja', temeljen na motivima Tennesseeja Williamsa, a na glazbu Mladena Tarbuka, splitska je publika u subotu navečer odlično prihvatila, ako je suditi po dugotrajnom pljesku i uzvicima 'bravo'.

Prema libretu i dramatizaciji Sanje Ivić, cijeli je balet tvoren iz pogleda Blanche Dubois, a radnja je smještena u duševnoj bolnici, gdje se junakinja pokušava oporaviti i priča doktoru svoju tužnu priču. Naviru joj slike iz prošlosti, počevši od dolaska kod sestre (Simona Caputo). Među slikama je i otkriće da joj je suprug (Remus Dimache) u vezi s drugim muškarcem, što je, uzgred, na sceni HNK decentno prikazano. 

Tragediju nagovještavaju više puta izgovorene riječi tijekom predstave: Flores. Flores. Flores para los mortes. Flores. Flores (Cvijeće za mrtve op.a.).

Po sudu mnogih daleko je najupečatljivija scena silovanja Blanche. U toj sceni, dojma smo, najviše su izražene emocije, možda je to i jedini prizor koji zaista 'gađa' i najdublje osjećaje. Zanimljivosti radi, upravo je ta scena izbačena iz filma, zbog bojazni da bi bila šokantna. 

Od splitskog baleta publika je navikla na gotovo savršene plesne izvedbe, ali u ovom djelu u kojem je trebalo i glumiti, prenijeti ljubav, muku i tugu nedostajalo je malo više osjećaja na licima glavnih protagonista. Unatoč tome, balet zaslužuje visoku ocjenu.

Glavni i odgovorni za predstavu 'Tramvaj zvan čežnja', Dinko Bogdanić, koji je prije deset godina na praizvedbi ovog baleta na Muzičkom bijenalu u produkciji HNK u Zagrebu za koreografiju dobio i Nagradu hrvatskog glumišta, imao je samo riječi hvale za svoje plesače.

- Zadovoljan sam sa svojim interpretima. Gotovo je 30 ljudi na sceni, a osim baleta i pokreta pokazali su i dramsko umijeće - rekao je Bogdanić. 

U odnosu na zagrebačku praizvedbu, splitsku je predstavu nadopunio s više plesača, dok su kostimi za koje je zaslužna Dženisa Pecotić potpuno isti. Scenografiju potpisuje Dinka Jeričević.

U premijernoj izvedbi Blanche je odigrala Elena Nikolaeva. Odlično je otplesala zahtjevnu ulogu.

- Umorna sam i sretna! Ne mogu suditi o svojoj izvedbi, ali mogu kazati da je bio prekrasan pljesak publike koji nam je vratio svu energiju. Ova uloga zahtijeva puno energije i zbog glume koju ne odlikuje klasičan balet, ali svaka balerina sanja ovakvu ulogu u kojoj možeš otplesati sve, i ljubav i bol i sreću i nesreću i fantazije. Sretna sam da sam ju dobila u baletnoj karijeri - prvi su dojmovi Nikolaeve.

Dojmljivu ulogu ostvario je i Mircea Munteanu u ulozi Stanleyja. Drago mu je zbog reakcije publike i već se raduje sljedećim izvedbama.

- Ne sumnjam da je scena silovanja najuvjerljivija. I po mom mišljenju je najsnažnija, a meni je zaista drago što sam je vjerno dočarao - skroman je Munteanu.

Što se tiče glazbe, balet se izvodi uz snimku Orkestra HNK u Zagrebu pod ravnanjem maestra Pavla Dešpalja.

'Tramvaj zvan čežnja', dodajmo, Bogdanić je posvetio velikoj hrvatskoj balerini s međunarodnom karijerom Miji Čorak Slavenskoj. Kako je napisao, ljubavi radi, posvetio joj je svoj rad na ovoj predstavi.

Vaša reakcija na temu