Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović Doznajemo kako se nagomilao dug suvlasnika prema Prometu. Većina se odnosi na jednu stavku

Doznajemo kako se nagomilao dug suvlasnika prema Prometu. Većina se odnosi na jednu stavku

Čelnici gradova i općina tvrde kako im još nitko nije opravdao drastičan porast troškova prijevoza putnika

Tvrtka Promet prestat će prevoziti stanovnike Kaštela, Solina, Trogira, Omiša, Klisa i još 15-ak općina, ako se ovog tjedna ne dogovori isplata tri milijuna eura dugova jedinica lokalnih samouprava prema tvrtki javnog gradskog prijevoznika.

Kako doznajemo, od cjelokupne razlike koju jedinice lokalne samouprave moraju nadoplatiti više od dva milijuna eura se odnosi na veći trošak plaća zaposlenika. 

Bombastična prošlotjedna najava iz Prometa izazvala je reakcije čelnika najvećih gradova i općine uz tvrdnju kako im još uvijek nitko nije opravdao drastičan porast troškova prijevoza putnika. Zato smo iz Prometa tražili obrazloženje kako je došlo do velike razlike u predviđenim troškovima na godišnjoj razini te ogromne razlike koju uz to moraju platiti. 

Objasnili su da je dug suvlasnika prema Prometu najvećim dijelom posljedica poboljšanja radnih uvjeta u tvrtki, odnosno podizanja plaća zaposlenika. 

- Kao što znate, posljednjih nekoliko godina tržište rada u Hrvatskoj susreće se s brojnim izazovima, a iznimka nije ni Promet. U našem slučaju nedostatak radne snage, konkretno vozača, izazov je broj jedan. To se izravno reflektira na kvalitetu usluge za sugrađane i stoga je u veljači 2023. godine van godišnjeg plana napravljena korekcija, odnosno podignuta plaća zaposlenika u svrhu zadržavanja i privlačenja kvalitetnog radnog kadra. Što se samog duga suvlasnika tiče, od cjelokupne razlike više od dva milijuna eura odnosi se na povećana materijalna prava zaposlenika, dok se ostatak odnosi na rezervacije sukladno zahtjevima Zakona o računovodstvu i Međunarodnim standardima financijskog izvještavanja - odgovorili su iz tvrtke javnog gradskog prijevoznika. Ukratko, bez povećanja plaća zaposlenika, razlika koju bi morali platiti bila bi slična onoj kao i prošle godine. 

Iz Prometa su naglasili kako se krajem svake godine na Skupštini Društva iznosi plan poslovanja za sljedeću godinu. Na Skupštini održanoj u prosincu 2023. godine, dodali su, usvojen je plan poslovanja za 2024. godinu u kojoj su prikazani procijenjeni troškovi osoblja za prethodnu godinu iz kojih je vidljivo povećanje u odnosu na plan poslovanja za istu godinu. 

- Također su svim gradovima i općinama s izračunom dostavljeni i parametri neto financijskog izračuna. Nadalje, možemo istaknuti kako su naše stručne službe tijekom cijele prethodne godine obavljale pojedinačne sastanke sa zainteresiranim predstavnicima gradova i općina s ciljem boljeg razumijevanja metodologije izračuna - obrazložili su iz Prometa. Istaknuli su da je trenutnu metodologiju izračuna odobrila Skupština još 2019. godine, sukladno kojoj se prema dogovorima sa svim vlasnicima šalju akontacije za određena razdoblja.

- Nova metodologija koja se temelji na radu sustava e-ticketing, a koju su službe Prometa u prethodnom razdoblju izrađivale u dogovoru sa svim gradovima i općinama, odobrena je od strane Skupštine društva u siječnju ove godine te će se ubuduće prema njoj raditi izračuni za sve gradove i općine – najavili su iz prijevozničke tvrtke. Što se tiče primjedbe dijela suvlasnika o povećanju broja kilometara, potvrdili su da je točna informacija da je zbog prigovora grada Trogira uočena pogreška zbog koje je Trogir posljednjih godina nauštrb općina Seget i Marina uplaćivao manje iznose nego što oni zaista jesu. 

Osim nejasnih troškova, u razgovoru s dijelom suvlasnika rečeno nam je kako im je najavljivano da će sustav e-ticketing donijeti uštede, no iz Prometa odgovaraju kako je takvo nešto bilo iluzorno očekivati. 

- Unatoč povremenim tehničkim poteškoćama, složit ćete se da su njegovom implementacijom, uz moderne autobuse, osigurani svi preduvjeti da građani u što većoj mjeri koriste javni gradski prijevoz. Unatoč galopirajućoj inflaciji, povećanoj cijeni goriva i porastu svih troškova života, cijene karata za sve skupine građana nikada nisu bile pristupačnije. Stoga je iluzorno očekivati da će takav pristup cijenama unatoč svim navedenim izazovima za rezultat imati uštedu - odgovorili su.

Prema dostavljenim podacima, ukupan prihod Prometa u 2023. godini iznosio je 29.536.779 eura, od čega se 11.749.896, odnosno 40 posto odnosi na udio sufinanciranja gradova i općina. 

Na dan  dan 15. travnja najveći dužnik je Grad Kaštela s 869.066 eura zaostalih plaćanja, potom Solin sa 621.629 eura duga. Grad Trogir duguje 284.181 eura, Klis 145.485, a Omiš 295,928.

Naime, svi gradovi i općine u kojima tvrtka javnog gradskog prijevoznika prometuje, obvezali su se sufinancirati prijevoz sukladno ugovoru o pružanju komunalne usluge prijevoza putnika te nadoknadi troškova prijevoza putnika u javnom prometu, na temelju europske uredbe 1370.

Značajan iznos dužna je Općina Marina, (200.874 eura), a Podstrana nije platila 230.991 eura obveza. Općina Šolta na dan 15. travnja duguje 112.208 eura.

Ostale općine dužne su manje od sto tisuća eura - Seget, Okrug Gornji, Lećevica, Prgomet, Dugopolje, Drniš, Dicmo, Trilj, Ružić i Šestanovac.

Vaša reakcija na temu