Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
DRŽAVA STVORILA KAOS: Pred Splitom je vjerojatno još jedna sezona koju će obilježiti incidenti na taksi stajalištima

DRŽAVA STVORILA KAOS: Pred Splitom je vjerojatno još jedna sezona koju će obilježiti incidenti na taksi stajalištima

Taksisti okupljeni u Ceh prijevoznika pri HOK-u idući tjedan imaju sastanak u Banovini na kojem će pokušati pronaći neko rješenje

Vrlo je vjerojatno da će i ovu turističku sezonu u Splitu obilježiti problemi s taksistima. Ministarstvo prometa, pomorstva i infrastrukture pojasnilo je da, po novom Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu, svi koji imaju važeće licencije i dozvole za obavljanje autotaksi prijevoza na području neke jedinice lokalne samouprave imaju pravo pod jednakim uvjetima koristiti autotaksi stajališta na tom području. Do problema dolazi zbog prevelikog broja taksi vozila u sezoni, posebno u gradovima uz more. 

Milivoj Topić, predsjednik Ceha prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori, kaže da razgovaraju s Gradom i pokušavaju pronaći neko rješenje koje bi bilo u skladu sa Zakonom.

- Ovakav Zakon nije dobar ni za građane ni za prijevoznike. Možemo samo očekivati veći nered nego je bio lani. Grad Split i dalje ima ingerenciju nad taksi stajalištima i mogu odrediti uvjete i načine korištenja kako bi smanjili gužvu i veliki priljev vozila u centar grada. Novalja je u cilju smanjenja gužve u gradu i zbog zaštite domicilnih prijevoznika ukinula taksi stajališta i dala ih na korištenje onima koji imaju prebivalište u tom gradu. Grad je vlasnik svoje površine i kakvu god odluku Ministarstvo donijelo o liberalizaciji tržišta, Grad upravlja svojim vlasništvom. Činjenica je da na 74 taksi mjesta, ne može doći 5000 vozila, a toliki broj vozila koja će cirkulirati gradom stvorit će kaos - upozorava Topić.

Damir Babić iz komunalne službe Grada vjeruje da će idući tjedan uspjeti pronaći neki model kako bi se izbjegle scene kojima smo svjedočili prošle sezone, ali ističe kako Zakon nije definirao mogućnost da netko upravlja taksi stajalištima po modelu koncesija ili nešto slično. 

- To su javna mjesta, dostupna pod jednakim uvjetima svima koji imaju dozvolu za obavljanje taksi prijevoza. S druge strane, Ministarstvo je na naš upit o načinu korištenja taksi stajališta odgovorilo da su taksi stajališta namijenjena za kratkotrajno zaustavljanje tijekom ukrcaja i iskrcaja putnika, a nikako kao mjesta za čekanje putnika. Svima nam je u interesu da se ovo stanje, koje je stupanjem na snagu ovakvog Zakona neuredno i nesređeno i koje opterećuje svih nas, riješi, ali sve u skladu sa zakonima i propisima. Idućeg tjedna ćemo pokušati, ako je ikako moguće, riješiti taj problem. Zakon je omogućio veliki broj vozila u gradovima u sezoni, a prostorne mogućnosti gradova uz more za obilježavanje taksi stajališta su vrlo, vrlo ograničene - kaže Babić.

Topić dodaje kako su do sada oni radili raspored vozača ovisno o potražnji tako da ponuda bude dostupna jednako svim građanima.

- Ustrajat ćemo na tome da sve bude sve po Zakonu. Mora se naći neki balans kako bi ljudi na stajalištima mogli obavljati posao. Stajališta se i zovu zato što su namijenjena stajanju, a u novom Zakonu stoji da stajališta možemo koristiti isključivo u svrhu iskrcaja i ukrcaja. Kada iskrcam putnika, gdje da idem? S obzirom na početak turističke sezone krajnji rok za pronalazak rješenja je do polovine travnja, a mislim da nikome nije u interesu da se na taksi stajalištima događaju incidenti, naguravanja i stvari kakve su se događale lani - zaključuje Topić.

Vaša reakcija na temu